zkusím ji tam nějak nabastlit, ale moc prostoru není ... no ale seriové TFka, Mexy a spol maj taky servo v rámu a panhardu snad nikdo nemá ne ...? no TF má listy ale žíla nie ..
Milane sorry, ale myslím že se diskuse týká i tvého vozu ... :-)
Řeší se to 3linkem+panhardkou (měla by jít co nejvíc ve směru táhla řízení, jinak servo "kymácí" s rámem vůči nápravě). Video není přímo o tom, ale napoví...
[youtube]RGeAbFO4a-E[/youtube]
Jinak výbornej komiks jako vždy! :OK:
stavím Defender D90 pickup Jeep JK GCM Skeleton Axial Wraith Castle Mamba Max Pro, Tekin ROC412, 3S Tamiya Ford F-350 High-Lift Novak GoaT combo
milan008 píše:A panhardka tohle nevyřeší, ta řeší boční posun nápravy.
právě že vyřeší, podle propružení li lehce šoupne nápravu (opisuje kruhovou výseč) a to potřebuješ aby jsi měl stále rovně kola při servu v rámu. Ještě jsem ji nikam nepáchal, ale myslím že by měla být co nejvíce rovnoběžně s táhlem od serva ke kolu?
Nějak mi to fakt nesedí, panhardka má význam k zamezení posunu nápravy, když je tam čtyřlink, je podle mne úplně zbytečná a s řízením to nemá co dělat, ale já nejsem odborník přes tyto mechanismy, vyzkouším to v reálu a uvidíme. Všude kde jsem hledal, ji používali pouze na zadní nápravě a když měli jen obyčejné zavěšení na dvou ramenách. Na tom videu wraita mi to připadá jen pro efekt.
No Milane mě se to tak právě chová, při rejdu se rám vůči nápravě posune do strany a v jednom rejdu i poměrně hodně nahoru. Baluovi to dělalo běžně. A panhardka právě zamezuje tomu posunu nápravy vůči rámu. U velkých aut musí mít každé auto panhardku vpředu i vzadu (pokud nemá listy nebo jiný způsob zavěšení) jinak by neujelo ani metr. Chtěl bych ji tam dát, ale je tam tak málo místa, že se to zdá celkem nereálné. Měla by být co nejdelší a co nejvodorovnější aby fungovala co nejlépe. Jen mi v tom videu uniká, proč ze čtyřlinku udělat třílink?
Pali mě by to zajímalo, třeba do SZ pokud to tu Milan nechce zasírat
Pokud máš servo na rámu a čtyř link tak se ti rám zvedá nahoru a dolů během zatáčení mněl jsem to tak když dáš panhardku tak tento problém odstraníš ale zase se nápra začne posouvat během pružení tlumičů do boku vůči zbytku auta ale panhardka se my osvěčila lépe.
Stejně to má i Terracan a moc mi to nejde do hlavy hlavně k čemu tam tu padhardku dávali když jsem uděal to samé na modelu tak to nepružilo ani mimlimetr jediné co mně napadá je to že jak horní tak spodní linky mají stejnou funkci to je držet nápravu v podélném smněru a panhardka klasicky v bočním
Jo tak spodní jsou hlavní vedení a horní myslím hlavně proto aby se náprava volně nezakláněla. Kdyby panhardka nebyla, tak to v tom uložení chodí do boku. Mi spíš vrtá, proč záměrně jedno rameno ze čtyřlinku sundal. Říkáš, že se čtyřlinkem a panhardkou to vůbec nechodilo jo? tak si měl panhardku a jen dvě spodní? nebo panhardka a třílink?
Milane se omlouvám, ale když vono je to zajímavé :-p lepší by bylo to řešit jinde