Stránka 1 z 1

NiMH smrt?

Napsal: 12.11.2013 18:43
od Stepix
Ahoj, nejdřív než mne ukamunujete argumenty "použij tlačítko hledej", tak se chci obhájit tím, že jsem hledal a hledal jsem nejen tady na foru..., ale všude se tvrdí něco jiného a já ňouma problematiky neznalý z toho mám guláš, takže se prosím chci zeptat jednoduše a získat jednoduchou odpověď.

Mám 2x NiMH 4000 baterie do autíčka. Mám je přesně rok. Přes léto jsem prakticky nejezdil a nenechával je vybité. Nabíjel jsem většinou cyklem vybití cca 0,25C, nabití taky tak. To mi totiž kdysi někdo poradil. (a v tom bude asi ten problém).

Teď obě dvě baterie klekly. Tzn. nabíječka naláduje, a s autem nepopojedou dva metry. Jsou KO. Zkoušel jsem dle jednoho fora udělat 5 cyklů vybytí 1C a nabití 0,1C.


Nabíječku mám Raytronic C14.


Prosím tedy o radu, dají se nějak tyto baterie probudit nebo je skutečně po nich? Pokud jsou mrtvé tak jak jsem je zničil? Popřípadě osvědčené rady jak nabíjet NIMH... Navíc furt nevim co je to ten deltapeak :-D

Díky!

Re: NiMH smrt?

Napsal: 12.11.2013 19:19
od vitas
Zjevně bude po nich, jak se delší dobu nepoužívají tak ztrácí kapacitu a odchází,ale to je těžké dnes se jezdí na Lipolky

Re: NiMH smrt?

Napsal: 12.11.2013 21:56
od Borik
S velkou pravděpodobností to nebude tvá chyba - Prostě jsi koupil baterky, který měly v rodném listě, že umřou velice brzo, ať se jejich majitel k nim chová jak dobře, tak i špatně ... prostě šunt se vším všudy. Nejrozumnější řešení je zapomenout na NiMH a pořídit si Li-Polky.

Re: NiMH smrt?

Napsal: 12.11.2013 22:56
od ivandr
Stepix píše:Nabíjel jsem většinou cyklem vybití cca 0,25C, nabití taky tak. To mi totiž kdysi někdo poradil. (a v tom bude asi ten problém).

Teď obě dvě baterie klekly. Tzn. nabíječka naláduje, a s autem nepopojedou dva metry. Jsou KO. Zkoušel jsem dle jednoho fora udělat 5 cyklů vybytí 1C a nabití 0,1C.

Nabíječku mám Raytronic C14.

Díky!

Nabíjel jsi to jenom 0,1C?V tom je zakopanej pes.Láduj do nich 1C,tedy alespoň 4A.A vybíjej je zátěží čím víc tím líp.Tím nabíjením změkly-když je nenabíjíš aspoň 1C tak nemůžou dodat nic do zátěže.Zkus alespon 3 cykly nabíjet 4A a vybíjet min.4A.Možná je ještě oživíš.
Nelekni se,při nabíjení se na rozdíl od Li-Polek pěkně rozpálí.
Tak to má být :YOP:

Re: NiMH smrt?

Napsal: 12.11.2013 23:10
od ivandr
Stepix píše:
Navíc furt nevim co je to ten deltapeak :-D

Díky!

Deltapeak je system automatického ukončení nabíjení který se používá u nabíjení NiMh a NiCd článků.

V podstatě se využívá jev že u nabitého acu dosáhne napětí určitého vrcholu a potom napětí acu (pořád nabíjíš) klesne o nějaký milivoltíky (u některých nabíječek tuto hodnotu můžeš nastavit) a už nestoupá ani neklesá-je nabito (acu se už jen zahřívá).Nabíječka tento pokles pozná a vypne nabíjení.
Snad jsem to napsal trochu srozumitelně :-D :-D :-D .

Re: NiMH smrt?

Napsal: 13.11.2013 0:02
od Stepix
ivandr píše:Nabíjel jsi to jenom 0,1C?V tom je zakopanej pes.Láduj do nich 1C,tedy alespoň 4A.A vybíjej je zátěží čím víc tím líp.Tím nabíjením změkly-když je nenabíjíš aspoň 1C tak nemůžou dodat nic do zátěže.Zkus alespon 3 cykly nabíjet 4A a vybíjet min.4A.Možná je ještě oživíš.
Nelekni se,při nabíjení se na rozdíl od Li-Polek pěkně rozpálí.
Tak to má být :YOP:

já mám ale problém, že na nabíječce jde discharge nastavit na max 1,0A :-(

Re: NiMH smrt?

Napsal: 13.11.2013 0:21
od Pitrisek
Mě se třeba podařilo nimhu oživit tím ze jsem jí vybil na nabíječce a pak na ní připojil žárovku než skoro zhasla pak jsem jí nabil 2A (4500mAh) Nimh jsem víc jak 3A nenabíjel a držela krásně.Teda byly to Traxxas

Re: NiMH smrt?

Napsal: 13.11.2013 14:41
od ivandr
Tak je vybíjej třeba žárovkou (jak píše Pitrísek),nebo v autě.
Ale hlavně je nabíjej 4A.
0.1C je udržovací nabíjení.Tím je v podstatě nenabiješ :NO: .