Stránka 2 z 2

Re: Kousání přední nápravy SCX10

Napsal: 29.12.2013 20:20
od manek100
Co jsem pochopil z videí z youtube, tak je to dáno tím, že při použití normálních kardanů se ta prostřední tyč otáčí jinou rychlostí, než hnaná hřídel a tím, že máš stejně nasměrované oba klouby docílíš toho, že na kloubu, který přenáší sílu na nápravu se stane přesně opačný efekt, než na tom prvním a tudíž se rychlost zase srovná.

názorná ukázka je zde ve videu: https://www.youtube.com/watch?v=DDmz0tibVGM

Re: Kousání přední nápravy SCX10

Napsal: 29.12.2013 20:46
od Vencis
Ruzabmx píše:Co mas za kardany? Jestli ze stavebnice dinga tak tam muze byt chyba. tohle mi to taky delalo,dal sem kratsi sroubky do kardanu a zakulatil jim spicku,voala a najednou to melo cistej chod.


Bylo to ono.
Sice nebyly šroubky až tak dlouhý, ale zadrhával se kardan.
Takže jsem to rozebral, vyčistil, namazal a nyní to jede bez škubu.
Uvidím, jak se to bude chovat, až to projedu bordelem. :)

Ještě jednou dík všem!

Re: Kousání přední nápravy SCX10

Napsal: 29.12.2013 21:10
od Ruzabmx
:OK: tak bys měl mít už po starostech :)

Re: Kousání přední nápravy SCX10

Napsal: 30.12.2013 3:42
od eos
Je fakt, že věci, co se samy od sebe spravěj a nevím proč, mi pijou krev snad ještě víc, než ty co spravit ne a nejdou. :-|

Re: Kousání přední nápravy SCX10

Napsal: 30.12.2013 4:24
od eos
manek100 píše:Co jsem pochopil z videí z youtube, tak je to dáno tím, že při použití normálních kardanů se ta prostřední tyč otáčí jinou rychlostí, než hnaná hřídel a tím, že máš stejně nasměrované oba klouby docílíš toho, že na kloubu, který přenáší sílu na nápravu se stane přesně opačný efekt, než na tom prvním a tudíž se rychlost zase srovná.

názorná ukázka je zde ve videu: https://www.youtube.com/watch?v=DDmz0tibVGM


No, to jo, to je prostá deskriptiva a proto se taky všechny slušný kardany dají smontovat jen symetricky, tj. "překroucené" max o 180°. Že to Axial s těma svejma novejma šestihranejma hřídelema postavil na palici, ačkoli u starejch dobrejch kardanů to jinak, než správně dát nešlo, je zas nějakej módní tuzing.
To ale rozhodně neznamená, že by bylo zásadní otočení outdrivů z převodovky o třetinu, nebo dokonce kam koukaj červíky. To už je UL.