Stránka 1 z 2

Rozdílný průměr pneu na nápravách

Napsal: 14.01.2014 17:48
od sosak
ahojte, neřešili jste někdy nebo nenarazili někde, jak vyřešit na bezdif. SCX10 rozdílné průměry kol na přední a zadní nápravě (cca. 14 na průměru)? Přijde mě to už dost to neřešit a nechat hoblovat gumy.

Re: Rozdílný průměr pneu na nápravách

Napsal: 14.01.2014 17:53
od sWiNe
no gumy ... spíš celé hnací ústrojí. řekl bych že nějaké převody to vykráká, 14 je teda dost ... řešením je koupit stejné kola :lol:

Re: Rozdílný průměr pneu na nápravách

Napsal: 14.01.2014 18:04
od cendab
A nebo pomalejší převod do náprav...axial je dělá...

Re: Rozdílný průměr pneu na nápravách

Napsal: 14.01.2014 18:05
od sWiNe
jako že by v jedné měl pomalý aby se to srovnalo? no to by se muselo dopočítat, jestli by to sedělo o čemž pochybuju ... pokud by dal na obě, tak to nic neřeší

a co to má být za výtvor, že máš takové kola?

Re: Rozdílný průměr pneu na nápravách

Napsal: 14.01.2014 18:43
od rc-vitek
že by TRAKTÓR? :twisted:

Re: Rozdílný průměr pneu na nápravách

Napsal: 14.01.2014 18:49
od gecko-x
na traktor je 14mm malý rozdíl :-)

Re: Rozdílný průměr pneu na nápravách

Napsal: 14.01.2014 19:06
od stiifii
Mezinapravovej dif potrebujes.... kdyz das za jeden vyvod z predovky dif a z difu pujdes na napravu tak by to bylo ok nebo ne?

Re: Rozdílný průměr pneu na nápravách

Napsal: 14.01.2014 19:07
od Woyta
1) Obe napravy obe napravy pohanet samostatne.
2) Mezinapravovy diferencial.
3) Jednosmerna spojka na predni naprave.
4) Presne spocitat rozdil a udelat prevod.

U 3 se pro jizde vpred predni osa otaci rychleji nez zadni ale jakmile se zacnou zadni kola protacet, tak se predek hnedle zapoji a zacne prenaset vykon. Jedinej pruser je zpatecka.

V pripade 4 Pokud budes mit kliku tak trefis spravnej pomer kterej pujde poskladat z ozubenych kol ale spise to budes resit vyrobou remenic. Samozrejme spojka omezujici prenos krouticiho momentu se neztrati.

Re: Rozdílný průměr pneu na nápravách

Napsal: 14.01.2014 19:19
od sWiNe
No asi by měl nejdřív upřesnit o co jde a k jakému to bude mít účelu. Zmíněné přestavby jsou už dost razantní zásahy.

Stifi jaký třeba mezinápravový myslíš? si moc neumím představit, jak bastlí diferák někde za seriovou převodovku ... spíš možná nějaké exo nebo tydle srandy maj mezinápravovej ne, to by možná šlo ...

Re: Rozdílný průměr pneu na nápravách

Napsal: 14.01.2014 19:28
od gecko-x
místo spuru dát mezinápravový diferák, a každý z výstupů na jednu nápravu. Pak se bude točit každá náprava jak má - s menšíma kolama rychleji s většíma pomaleji :-)



stiifii píše:Mezinapravovej dif potrebujes.... kdyz das za jeden vyvod z predovky dif a z difu pujdes na napravu tak by to bylo ok nebo ne?

Re: Rozdílný průměr pneu na nápravách

Napsal: 14.01.2014 19:37
od sWiNe
Gecko tak tomu moc nerozumím ... jak místo spuru? motor teda bude zabírat do čeho? když z něj budou už vývody na nápravy, tak převodovku nepoužiješ? jakýkoliv mezinápravový dif přece musí být až ZA převodovkou .. a jaký mezinápravový dif myslíte? konkrétně ...

Re: Rozdílný průměr pneu na nápravách

Napsal: 14.01.2014 19:54
od gecko-x
Aby ti ten mezinápravový diferák fungoval jak má, musí výstupy z difu být na místě výstupů z rozvodovky. Předpokládám, že rozumíš tomu, jak funguje dif na nápravě a úplně stejně musí fungovat mezi nápravama - díky němu se můžou kola v nápravě točit jinou rychlostí - stejně tak se můžou díky němu točit rozdílně nápravy.


sWiNe píše:Gecko tak tomu moc nerozumím ... jak místo spuru? motor teda bude zabírat do čeho? když z něj budou už vývody na nápravy, tak převodovku nepoužiješ? jakýkoliv mezinápravový dif přece musí být až ZA převodovkou .. a jaký mezinápravový dif myslíte? konkrétně ...

Re: Rozdílný průměr pneu na nápravách

Napsal: 14.01.2014 19:58
od stiifii
Normalni napravovej dif z jaky koliv bugy vyndas poloosy a unasece treba nejak upravit aby jeden na vyvod a druhej na kardan ale nejsem si uplne jistej jestli by se ten vykon prenasep dobre... A mam ted pocit kdyz nad tim premyslim ze sem napsal picovinu... Ze by to takhle neslo :lol:

Re: Rozdílný průměr pneu na nápravách

Napsal: 14.01.2014 20:02
od gecko-x
taktak, pi...nu. Na vnější ozubení difu působí otáčky motoru (třeba přes převodovku) a výstupy budou působit na kardany, pak to bude fungovat. Je to i na bugynách, místo spuru je přímo na pastorku ozubení difu, bez převodovky

Re: Rozdílný průměr pneu na nápravách

Napsal: 14.01.2014 20:28
od cores
Diff z EXA by šel použít celkem jednoduše,jen by to chtělo vychytat svornost.Spur funguje jako dekl difu.Jen mi tohle řešení přijde trochu drahý.

http://www.google.cz/imgres?sa=X&biw=13 ... =0&ndsp=15