Stránka 2 z 5

Re: Li-pol

Napsal: 06.05.2014 14:47
od salvatore
Protože jsou 1P - tedy nejsou tři paralelně, což u 3P bude průser a bude se to rozjíždět. Jako u jakejchkoliv jinejch :)

Re: Li-pol

Napsal: 06.05.2014 15:15
od Číža
ahá díkes za info...ale bohuzel mi asi stejne nic jinyho nezbude pac velkou baterku tam nenarvu :-(

Re: Li-pol

Napsal: 06.05.2014 16:13
od Scorpion

Re: Li-pol

Napsal: 06.05.2014 16:41
od salvatore
Číža píše:ahá díkes za info...ale bohuzel mi asi stejne nic jinyho nezbude pac velkou baterku tam nenarvu :-(


Jak nevejde, kam nevejde? Ukázat, vyfotit...

Re: Li-pol

Napsal: 06.05.2014 18:44
od Číža
do kufru ji nenarvu asi o 1cm na šiřku
Obrázek
Obrázek

a pod haubnu asi o 0,5-1cm na výšku:

Obrázek


..ale ta co posila Scorpion by uz dop kufru padla :OK:

Re: Li-pol

Napsal: 28.10.2014 10:47
od gweck
Ahoj, měl bych začátečnickou otázku, vleze se do Lipol při nabíjení víc ampér než má kapacitu? Takhle, dojezdil jsem baterii 2S 2600mA na lipo stop v réglu, dal jí do nabiječky, ale nanapadlo mě se podívat kolik má voltů na článek. Nabíjim, nabíjim, no a při 8,4V jsem do ni měl nacpáno 2700mA a pořád to lezlo, pak jsem to radši vypnul aby se nenafoukla, nebo něco horšího :? . Je to normální, nebo mám někde chybu? Baterii mám BH Power a nabíječku Ultramat 12 + balancér. Před tím jsem měl ve spalováku ve start boxu a příjmači nějaké Turnigy atp. a nikdy se mi to nestalo. Pokud už to tady někde je, omlouvám se, nikde jsem to nenašel.
Díky Z

Re: Li-pol

Napsal: 28.10.2014 11:40
od Borik
Do baterky se při nabíjení víc ampér ( A ) nevleze, ale ampérhodin ano ( Ah ). Je to dáno tím, že část energie, která se do baterky dostává, se přemění v teplo a podle toho, jak je baterka tvrdá nebo měkká, se tam vejde míň nebo víc Ah.
Pří tom nabíjení je důležité, kolika A baterku nabíjíš ( to je obvykle napsáno na obalu, bývá to u starších 0.5C a u novějších až 8C - chybu neuděláš, pokud budeš nabíjet 1C ) a hlavně koncové napětí každého článku. Ideál je u všech článků 4.2V. Jakmile by některý přesáhnul 4.22V, tak to nabíjení raději ukonči, jinak hrozí zničení toho článku. Stejně tak nafouknutí hrozí při velkém odběru ( nad doporučenou hodnotu ) a stejně tak hluboké vybití ( pod 3V na článek ). Li-Po stop nebo reglec si nastav raději na 3.2V - mezi 3.0V a 3.2V je už jen nepatrný rozdíl ve využitelné energii.
U toho balancéru je důležité, jestli srovnává napětí během celého nabíjení ( = skutečný balancér ) a nebo jen dorovnává napětí na konci nabíjení ( omezovač - do nabitých článků už energii nedodává, do ne plně nabitých ještě ano ). Je lepší plnohodnotný balancér, protože články jsou srovnané už i při ne úplném nabití.

Re: Li-pol

Napsal: 28.10.2014 21:23
od gweck
Aha, takže se může stát, že mi do baterky vleze víc Ah. Nabíjím 1C i když bych tyhle baterky mohl víc, nikam nespěchám. Balancér mi srovnává průběžně. Díky Z

Re: Li-pol

Napsal: 29.10.2014 8:10
od plutoone84
Mám dotaz, vadí Li-pol bateriím skladování v teplotách pod nulou?

Re: Li-pol

Napsal: 29.10.2014 8:32
od Deff maniak
Co sem nedávno četl tak jim to docela vadí.

Re: Li-pol

Napsal: 29.10.2014 9:08
od plutoone84
Díky, musím je tedy přeparkovat, než začne být kosa.

Re: Li-pol

Napsal: 29.10.2014 20:55
od milan008

Re: Li-pol

Napsal: 29.10.2014 23:21
od minotaur
Nejlepší lipolky jsou ze třetího schodu... :lol: Já je mám v plechových krabkách nebo lipopytlíkách v dílně, kde mám cca 20st (i v létě).

Re: Li-pol

Napsal: 30.10.2014 7:55
od plutoone84
Děkuji, už jsem je dal dom. V garáži bude přeci jen mrznout.

Re: Li-pol

Napsal: 30.10.2014 21:43
od cendab
Napadá mě že bych měl někde najít a nabít ty baterky co sem vyjezdil v Rakousku... 8)