Stránka 5 z 5

Re: Li-pol

Napsal: 22.11.2017 19:20
od Mira
Je to proste
Jezdi se i po horkym pisku
I v zime.
Je rozhodne lepsi mit baterku nekde v normalni teplote pri skladovani. A jestli ji vemes jezdit v zime nebo v lete je jedno. Vydrzi jakykoliv provoz po ni budes chtit, mozna je na vykonu a kapacite malinko znat opravdu tuhy mraz, ale do takove zimy nebudes chtit sam. -5, -10, porad pohoda.

Re: Li-pol

Napsal: 22.11.2017 19:40
od Borik
Neplatí to ale o všech Lipolkách. Nevím jak teď, ale asi tak před 10-15-ti lety lipolky ( některé ) nesnášely mráz. U některých článků mráz ( kolem -5°C ) způsobil takové zpomalení chemické reakce v baterkách, že s nimi v letadle nebylo možno ani odstartovat - prostě baterky tou zimou zatuhly a až pobytem v teple se trochu zlepšily, ale ani to na start nestačilo - jakmile se tím studeným proudem vzduchu od vrtule ochladily, opět se uspaly.
V autíčku to bude trochu jiné, přece jenom tam nejsou tolik ochlazovány a za ty roky se snad trochu odolnost zlepšila, ale určitě budou oproti běžným teplotám línější.

Re: Li-pol

Napsal: 22.11.2017 19:46
od Mira
Takova vec me napada. Baterie se tim vydejem proudu zahriva. Paradoxne v tomhle ohledu lepsi mene C, da ji vic prace to ze sebe tlacit, vic se zahriva. V rychlym aute nemam problem v zime ani s pocitovym ubytkem vykonu, potazmo kapacity. Nehlede na okolni teplotu je baterka pri vyndavani vlazna. V expedicnim aute ten odber neni takovej, kdyz si s klukama v lese ze zvedavosti sahame na motory (zni to strasne :-D ) tak vse vlazne a baterka nic, studena. Ale tak odber probiha takze nejaky minimalni zahrivani taky. Tak tomu vic nakladej a je to vyreseny.

Re: Li-pol

Napsal: 23.11.2017 10:29
od virtual
Zima se na lipolkách projevuje pořád - nikdy vám nepřipadlo, že v zimě (v mrazu) vydrží mobil o něco kratší dobu? Je dobrým zvykem (např. u letadel v zimě) mít baterky v náprsní kapse, v teple, a instalovat je až těsně před výkonem. Na druhou stranu na expe se používají obyčejnější baterky a při tomto stylu jízdy člověk nesleduje, jestli mu nepatrně klesne maximálka a o pár procent se zkrátí dojezd...
Jinak Míro, baterka by se neměla moc zahřívat, při sebedivočejším ježdění by měla být maximálně pouze vlažná. Vyšší teplota by znamenala, že odebíráš víc než se baterce líbí, hrozí rozhození článků, nafouknutí, příp. smrt baterky...

Re: Li-pol

Napsal: 24.11.2017 14:17
od Carsh DRC
Jéé, takových odpovědí :OK: Díky za rady, určitě nebudu baterie vystavovat extrémům. Ale jakmile bude sníh a teploty okolo 0°C, tak se projedu. :YOP: .

Re: Li-pol

Napsal: 24.11.2017 16:04
od virtual
"Zdravá" baterie by ani v zimě neměla mít problém. Minulou zimu jsem jezdil i v silném mrazu (-15°C) a problém je spíš přimrzající sníh a led, hůř pak funguje zatáčení nebo tlumiče.

Re: Li-pol

Napsal: 24.04.2018 8:44
od Loskuták
Můžete doporučit, jaké konektory na baterie jsou asi nejvhodnější? Mám asi 8 baterií s HXT 4 mm a pokaždé je problém s pájením těchto konektorů. Rád bych přešel na něco jiného, jednoduššího a méně náročného na pájení.
Dost je rozšířený TDEAN.
Díky

Re: Li-pol

Napsal: 24.04.2018 8:48
od Mira
T dean je v pohode. Akorat se blbe rozpojuje protoze je moc hladkej malej a pevne drzi. Delajnse na to takovy navleky a nebo se to treba pajkou prejede a uz je to za co vzit.

Hodne nas bavi xt60.

Re: Li-pol

Napsal: 24.04.2018 8:55
od Loskuták
Na ty jsem koukal taky, jsou dost rozšířené. Potřebuji pak předělat 8 baterií a dvě auta:( Teď jsem si objednával nový kabel na nabíječku HXT 4mm a zase mi přišly prohozené dutinky a už mě to prostě nebaví, nejde mi to pořádně pájet. Takže koukám, na co bude nejlepší přejít i co se týče pracnosti.

Re: Li-pol

Napsal: 24.04.2018 8:59
od Mira
No zrovna xt 60 pouziva normalni zlaceny 3.5mm dutinky. Ale je to v kulturnim obalu a pekne to pasuje, navic spravna polarita a ochrana bat pred zkratovanim je vyresena rovnou samotnou konstrukci.

Pajet se ti to bude vsechno stejne blbe :FINE: :-D to se musis premoct

Re: Li-pol

Napsal: 24.04.2018 9:03
od Loskuták
ještě se zeptám, jdou nějak vyndat jednotlivé piny z těch HXT 4 konektorů? Než tamty předělám, rád bych použil tento kabel, ale s prohozenými piny.

Re: Li-pol

Napsal: 24.04.2018 10:06
od Mira
No ten cervenej obal rozriznes, zahodis, obnazene konektory peclive obalis smrstovackou, ale je to samec a samice - obracene pouzit nejdou, musis opet prepajet...

Na to se vyprdni, sedni k tomu a za chvili mas hotovo

Kdyz se ti blbe paji "do dirky", lepe ti asi pujdou ty Deany, maji plosky. Tak na ne rovnou sezen i ty futralky pro pohodlne rozepinani a mas po starostech na hooooooodne dlouhou dobu

Edit
Orientace koukam a jsou k dispozici uz rovnou "s gripem"

Re: Li-pol

Napsal: 24.04.2018 11:36
od Loskuták
Díky, ty plošky budou určitě lepší :OK:

Re: Li-pol

Napsal: 24.04.2018 16:27
od martan2002
Nejlepe se mi zatím pají xt60/90 jen oholíš a zakalfunuješ,nasuneš a zalepíš cínem :OK: a za bužírkuješ :HOPS:

Re: Li-pol

Napsal: 25.04.2018 12:32
od Loskuták
Díky za další podnět. Příští týden budu objednávat, tak možná koupím oboje a ozkouším co mi bude vyhovovat.
Ještě se zeptám, mám tady asi 3 měsíce nepoužívanou malou lipolku do hračky a už mi ji nabíječka nevezme na nabití. Dá se to nějak ošulit, aby ji zase nabila?