Stránka 1 z 1

problem s pohonom u tundry

Napsal: 23.12.2009 15:43
od Dowi
zdravim mam doma tundru a neviem preco ale po par sekundach jazdy sa prestala tocit prava strana kolies ... ked otacam koleso na lavej strane toci sa aj to na pravej ale ked uz pohon ide cez kardan toci sa len jedna strana... ked iba rozsrobujem napravu a znovu zosrobujem( bez toho ze by som tam nieco niako upravil/zmenil) tak zase sa chvilku tocia obidve strany ... ked som to potom este raz rozobral a pokukal ci vsetko je tak ako ma byt tak vsetko sedelo tak ako ma... neviem si stym rady nic ma nenapada kde by mohol byt problem tak dufam ze mi bude niekto z vas vediet poradit

Napsal: 23.12.2009 15:49
od stiifii
Moc to nechapu co je za problem ale nebude to tim ze tam je diferencial?...

Napsal: 23.12.2009 16:06
od milan008
a dělá to současně přední i zadní náprava?

Napsal: 23.12.2009 16:08
od Dowi
milan008 píše:a dělá to současně přední i zadní náprava?


ano

Napsal: 23.12.2009 16:09
od jerry-mouse
Patrne asi nechapes princip diferaku, lebo to co popisujes tak je normalne v normalnom rezime ako ma kazde jedno bezne auto aj velke! Diferencial je tam preto aby vyrovnaval rozdiely na kolesach ked auto zataca na stranu vzdy jedno koleso je pomalsie ako druhe lebo opisuje mensiu alebo vacsiu kruznicu danu rozstupom prednych kolies od seba. Ked chces aby ti v terene auto lepsie tahalo tak musis prednu alebo aj zadnu napravu uzavriet takzvanou uzavierkou ktora zablokuje diferak a tahaju ti tak obe kolesa. V manuale mas znazornene ako to treba urobit aby to makalo ako ma! Takto uzamknute auto sa nedoporucuje pouzivat na pevnom podklade ako asfalt,beton atd. kde sa prejavi dalsia zla vlastnost uzamknutej prednej napravy je ta ze auto horsie zataca z dovodu odpojenia difu, lebo si nemoze prehrabnut tak ako na hline alebo blate. Bezne dospele auta uzavierku pouzivaju len kratkodobo na zvladnutie niejakej vacsej terennej prekazky a v zapati ju vypinaju kvoli lepsej ovladatelnosti. U tvojho modelu to zial momentalne nieje mozne aby si to vypinal dialkovo ako na velkom aute, tak preto si musis zvolit moznost ktoru budes vyuzivat napr ak expedicie v narocnejsiom terene tak to uzamkni a hotovo, ale ked sa chces vozit z autom okolo domu tak radsej ho nechaj odomknute[uzavierky]. :wink: Inac ta vitam na tomto fore. :tleskam:

Napsal: 23.12.2009 16:14
od Dowi
jerry-mouse píše:Patrne asi nechapes princip diferaku, lebo to co popisujes tak je normalne v normalnom rezime ako ma kazde jedno bezne auto aj velke! Diferencial je tam preto aby vyrovnaval rozdiely na kolesach ked auto zataca na stranu vzdy jedno koleso je pomalsie ako ...


presne toto som skusal a stale to robilo :sad: ale aj tak to preistotu skusim este raz a uvidim ... inak dakujem za privitanie :wink:

Napsal: 23.12.2009 20:24
od jerry-mouse
Dowi píše:
jerry-mouse píše:Patrne asi nechapes princip diferaku, lebo to co popisujes tak je normalne v normalnom rezime ako ma kazde jedno bezne auto aj velke! Diferencial je tam preto aby vyrovnaval rozdiely na kolesach ked auto zataca na stranu vzdy jedno koleso je pomalsie ako ...


presne toto som skusal a stale to robilo :sad: ale aj tak to preistotu skusim este raz a uvidim ... inak dakujem za privitanie :wink:
Ja to mam v manuale na 27 strane mimo hlavneho manualu. POZOR zavit v difu kde to budes srubovat je iba z jednej strany z druhej to nezasrubujes iba zastrcis a neviem ci aj pretocis difom. Najlepsie ked das kryt difu dole+tu gumovu krytku a strcis tam niejaky tenky srubovak alebo imbus kluc a pomaly pretacas jednym kolesom az kym si nenajde dierku do kttorej potom strcis ten predlzeny cervik a dotiahnes ho. :wink:

Napsal: 23.12.2009 20:29
od Tomhabmw
Přesně tak jak píše jerry!!To bude princip diferáku.Při šroubování červíků dávej pozor ať je šroubuješ rovně!!je tam malý závit.Já mám jeden strhlej,neboť dřívější majitel to tam rval asi hlava nehlava!!jak tam dáš červíky,bude uzavřeno a budou se točit a zabírat obě kola!!!

Diferáky to Tomhabmw

Napsal: 27.12.2009 11:33
od violator
Zdar Tomhabmw,

musím se ohradit proti Tvému tvrzení: Bývalá TUNDRA
NIKDY NEMĚLA DIFERENCIÁLY UZAMČENY - OD NOVOTY !!!. Tak prosím nepíš takové kraviny, mám Tě stále za velmi sériózního modeláře a nerad bych měnil svůj názor.

Dík.

Napsal: 27.12.2009 12:22
od Tomhabmw
Asi to není dobré řešit na tomto vláknu o mé tundře....ale sám jsi uváděl na tomto fóru že při uzamčených diferákách ti to škube!!!!tak jak tato tundra nemohla mít nikdy uzavřené diferáky????!!!jak pak jsi na to přišel...když tvrdíš že nikdy je neměla uzavřené....!!!!!!

Napsal: 27.12.2009 12:53
od Steak
Sériová,vyrobená,vybalená z krabice,když si s ní nic nedělal jenom jí skládal.
:?

To steak

Napsal: 27.12.2009 13:22
od violator
To steak:

Nevím co tím myslíš... :?:

Napsal: 27.12.2009 21:29
od Steak
NEUPRAVENÁ.

Napsal: 28.12.2009 8:31
od violator
Pravda, na úpravy nedošlo... :cry:

Ale Tomhabmw odvedl kus práce.

Napsal: 28.12.2009 15:02
od Tomhabmw
Nevím jak to mám chápat,ale Violátore...díky.Jinak s tou uzávěrkou...nevím,ale jak jsem oddělal deklík tak na mě trčela železná špona a závit byl KO,ale vše opraveno a spokojenost!!!!Díky tobě jsem taky kousek peněz ušetřil za výbavu a úpravy podvozku.... :P