tak to tady trošku UPnu, během ladění svého MDE90W programovací kartou jsem nepochopil, resp. nemám 110% jistotu ve dvou hodnotách a to parametr P12 Brzda M a parametr P14 brzda A....ano, jsem Mimoň, ale může někdo popsat rozdíl česky - hezky.... děkuji
Ano, brzda A je prostě přesunutí páky do neutrálu a za určitý čas auto zabrzdí účinkem %%%, ale pak nechápu 12tku parametr...
Jezdil jsi někdy s jiným autem než expedicí? U rychlého auta potřebuješ i brzdit a to je parametr P12, tedy při jízdě vpřed, přesunutí páky na druhou stranu a auto brzdí. Parametr P14 je brzda v neutralu.
Hilux na šasí Slick7 "TADY" Hilux "Žirafa" na SCX10 Hilux "KATONI" na TF2 "TADY" Crawlík Bullýk "RAJČE"
Ahoj sousede, rozdíl v těch brzdách je tento: Brzda M určuje sílu brzdy při poloze páky od neutrálu do plné brzdy. Pokud tam nastavíš míň jak 100%, tak jen mírně dobrzďuješ, prostě nebrzdíš naplno - až po jedné vteřině. Dalším paramterem ( 13 ) si nastavíš, jak se rychle aktivuje ta brzda. Parametr 14 je o úplně jiné brzdě: jde o brzdu v neutrálu. Pokud máš brzdu v neutrálu nastavenou na nulu, pak, když je páka v neutrálu, auto jede na volnoběh, nebrzdí vůbec ( to je hlavně pro silniční auta, která před zatáčkami nebrzdí, ale dojíždí bez plynu ). Pokud nastavíš brzdu v neutrálu ( to je ten parametr 14 ), tak ti auto nepojede volnoběhem ( když máš páku v neutrálu ), ale bude brzdit. To se hodí zase víc na expedicích, když stojí auto ve svahu a nechceš, aby se rozjelo, tak nastavíš brzdu v neutrálu a auto by mělo stát i ve svahu ( tam pochopitelně záleží na převodu, váze auta a sklonu svahu - auto se může rozjet i při brzdě na 100%, kdy u rychlého převodu to motor prostě neubrzdí, i když je zkratován na 100% ).
Mam jeden technickej dotaz. Jezdim 2x Speed 500 + DSYS 90A. Potřeboval bych vyřešit problém při výjezdech, kdy více zatížený motor prostě nezabírá když potřebuju, většina proudu teče do předního motoru. Nešlo by to vyřešit nějakým odporem na motoru ?
člen RC Truck trial klubu Praha Mercedes Actros 8x8 RCTT Mercedes Unimog RCTT Foto Rajče:mara126
Odpor u motoru znamená, že do motoru poteče míň energie a ten rozdíl se přemění na teplo. Bohužel ale pořád, takže bys baterku vybíjel přesně tím, způsobem, který je nežádoucí a hlavně úplně zbytečný. Odpor na 50W je už pořádná bedna keramiky nebo hliníkového chladiče, co taky něco váží. Prostě vybíjet do tepla je zoufalé. Ten odpor by se musel dát k tomu motoru, co zabírá víc a musel by se tam připojit přes spínač, který by ho připojoval pouze "na přání" - na povel z vysílačky nějakým dalším kanálem, popř. u lepších vysílaček by to šlo namixovat. Mít ho tam trvale je skoro to stejné, jako tam dát slabší motor, ale s tím rozdílem, že zbytečně netopíš do odporu. Nicméně pořád nejjednodušším řešením je pořídit ještě jeden regulátor a nastavit na regulátorech různý poměr výkonů - popř. u chytřejších vysílaček nastavit pro každý motor jinou křivku průběhu plynu.
2x regulátor asi bude v tomhle problém, máme určitý technický pravidla. Ten odpor by byl lépe akceptovatelný. Připojovat ho pomocí soupravy by taky šlo.
člen RC Truck trial klubu Praha Mercedes Actros 8x8 RCTT Mercedes Unimog RCTT Foto Rajče:mara126
mara126 píše:Mam jeden technickej dotaz. Jezdim 2x Speed 500 + DSYS 90A. Potřeboval bych vyřešit problém při výjezdech, kdy více zatížený motor prostě nezabírá když potřebuju, většina proudu teče do předního motoru. Nešlo by to vyřešit nějakým odporem na motoru ?
Myslím, že to, co píšeš je z čistě technického hlediska nesmysl. Více zatíženým motorem vždycky teče větší proud, to je prostě fyzika a nic s tím nenaděláš. Takže, co konkrétně znamená "nazabírá"? Přední kola se protáčí a zadní ne? To je přece ve stoupání logické. Když ale změříš proudy, určitě zjistíš, že víc teče dozadu. U klasického komutátorového motoru bez aktivního řízení jednotlivých motorů nejspíš žádného efektivního výsledku nedosáhneš. Fungovalo by nejspíš použití dvou senzorových stříďáků a reglů, protože ty říděj principielně otáčky motoru, zatímco běžný regly jen výkon. Pokud by byly řízeny společně, paralelně na jediném kanálu, nemuselo by to snad být proti pravidlům.
Tak jsem dnes v jednu rano prepoloval regulator...zpocatku vse oka....ale pak odesel chod vpred...ma to cenu opravovat? Je to starsi vodeoodolna 90tka...dekuji
Záleží na tom, jestli je poškozená základní deska - pokud není zuhelnatělá a nejsou poškozené spoje na desce, je oprava dost možná a nemusí být ani moc drahá. Jakmile je ale deska poškozená, oprava je v podstatě nemožná.
Ahoj, neporadil by někdo prosím, mam Dsys MDD72W. Vše pracovalo na jednicku, ale z ničeho nic přestalo fungovat servo řízení i motor a regulátor vždy dvakrát krátce pípne a dvakrát červeně blíkne. Nevíte prosím čím to je? Děkuji za radu