Stránka 1 z 3

Externí Bec

Napsal: 30.07.2014 18:49
od rakpavel
Potřebuji dát extrerní bec, ale nerad bych aby mi to zvýšilo spotřebu. Možná se ptám blbě, ale jsou v odběrech nějaké rozdíly? Případně který bec bere nejméně? Jde mi o klidový stav, je mi jasné, že pak to ovlivňuje odběr serva atd co je na to napojené....

Re: Externí Bec

Napsal: 30.07.2014 20:02
od Borik
Pusť to z hlavy .... klidový proud je kolem 20-60 mA ( třeba silný BEC 5-6V 8A má klidový proud 60 mA ), ty slabší, běžně kolem 4-5A, žerou kolem těch 30-40 mA, takže jako dvě LEDky. Na celkovém odběru je to zanedbatelná záležitost.

Re: Externí Bec

Napsal: 30.07.2014 20:17
od rakpavel
A nevis castle bec 10A ?

Re: Externí Bec

Napsal: 30.07.2014 20:28
od Bandolik
dalo by se to snadno změřit ale bohužel nemáš to do Ostravy zrovna kousek takže já ti to nezměřím. musíš najít někoho jiného

Re: Externí Bec

Napsal: 30.07.2014 21:33
od rakpavel
co na to potřebuji? Mám multimetr od 0,01A do 400A na DC, tím by to šlo?

Re: Externí Bec

Napsal: 31.07.2014 1:33
od salvatore
To je kleštinovy ampermetr?

Re: Externí Bec

Napsal: 31.07.2014 2:51
od Bandolik
jasně že šlo nic víc ani nepotřebuješ. Zapojíš to v pořadí jeden pól napájení multimetr beck a z becku druhý pól v tuto chvíli simuluješ klidový stav tedy beck bez zátěže a hned uvidíš co si vezme. pak bych do něj připojil to co na něj připojeno bude a tím budeš mít naprosto reálnou představu jak je to se spotřebou když se takříkajíc nic neděje. Někdy člověka překvapí jak jsou věci žravé a jindy naopak jak málo si vezmou když nic nedělají. Jak jsem psal prve změřit spotřebu je jednoduché a pak si spočítat jaký to bude mít vliv na spotřebu celého auta už nebude problém. Pak se pochlub třeba to bude zajímat víc lidí a né všichni mají měřák :OK:

Re: Externí Bec

Napsal: 31.07.2014 6:33
od rakpavel
Salvatore: ano klestinovy, včera jsem si udělal radost:-) velkou....

Bandolik: zkusim to, zatím jsem zkoušel z hobbykingu ten co se přepne na 5, nebo 6v a bez zátěže ma spotřebu 1,23A.

Re: Externí Bec

Napsal: 31.07.2014 7:50
od Borik
to je strašně moc - někde je chyba. Při proudu 1.23A a 5V by byl ten ztrátový výkon 1.23*5=6.15W a to by teda už dost hřálo samo o sobě.
Umí ten klešťový ampérmetr měřit stejnosměrný proud ? Střídavý proud umí měřit každy, stejnosměrný už ne.

Re: Externí Bec

Napsal: 31.07.2014 8:05
od rakpavel
Obrázek

dám do kleští volně jen + kabel a toto to ukazuje, někdy to klesne na 1,23 po třeba 2 minutách a někdy zase vyleze na 2,06

Re: Externí Bec

Napsal: 31.07.2014 8:09
od rakpavel
Kluci když pominu kolik to nyní změří. Umíte mi někdo vysvětlit (normálně ne v kódech:-) ) kolik mi vydrží auto při ustálené teoretické spotřebě 2,0A když mám baterku 1000mAh 2S a 3S?

Re: Externí Bec

Napsal: 31.07.2014 9:23
od MikeP
pokud to zere 2A, tak by to a 1Ah baterii vydrželo 1/2 hodiny

jinak je to divny me castle blBEC zere naprázdno na 2S 8mA, tj skoro nic.

Re: Externí Bec

Napsal: 31.07.2014 9:52
od MikeP
Ještě upresneni na 3S je to podobny.

Re: Externí Bec

Napsal: 31.07.2014 10:06
od Alindur
Máš tenhle ? http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Lipo.html
Doma mám jeden taky ,tak ho změřim jestli nemáš třeba blbej kus když to žere tolik.

Re: Externí Bec

Napsal: 31.07.2014 10:44
od Borik
máš to přímo v těch jednotkách .... baterka 1000 mAh znamená, že z ní budeš odebírat 1 A po dobu jedné hodiny, takže 2A půlhodiny, 4A 15 minut, 8A 7.5 minuty ... atd.
2S znamená dvoučlánek, takže 3.7V * 2 = 7.4V. 3S tříčlánek, takže 3.7V * 3 = 11.1V.
Pokud máš baterku 1000 mAh ( ale 3S ), takže z budeš odebírat také 1A hodinu, 2A půlhodiny ..... takže úplně stejně, jako v případě baterky 2S, ale s tím rozdílem, že ten proud bude stejný, ale napětí jiné. Výkon je pak dán součinem napětí * proud, takže pokud budeš odebírat řekněme 5A z dojčlánku, tak okamžitý výkon bude 5A * 7.4V = 37W, kdežto u tříčlánku bude při odběru 5A výkon = 5A * 11.1V = 55.5W.
Takže díky tomu, že výkon je dán součinem proud * napětí, tak tam, kde máš nižší napětí, musíš stejný výkon dohnat větším proudem a naopak - menší proud se musí dohnat vyšším napětím.
Energie, naakumulovaná ve tříčlánku je potom výkon * čas, takže např. u baterky 2200 mAh 2S to je 2.2Ah * 7.4V = 16.28 VAh ( = Wh ) , u stejného tříčlánku 2.2Ah * 11.1V = 24.42 Wh.
Takže čím víc Watthodin ( Wh ), tím delší čas na jízdu budeš mít a záleží jen na parametrech motorů, jestli zvolíš vyšší proud a nižší napětí a nebo menší proud a vyšší napětí ( při požadavku stejného výkonu ).

p.s.: zahřívá se hodně ten externí BEC ? Pokud ne, tak to měření musí být blbě.