Uživatelský avatar
rakpavel
Častý přispěvatel
Příspěvky: 681
Registrován: 19.05.2011 0:00
Bydliště: Senohraby
Kontaktovat uživatele: WWW

Vložky do kol

Prosím o radu, kde sehnat tvrdé vložky do kol 1.55? ideálně kdyby někdo uměl vyrobit na míru?
Jeep Wrangler YJ home made absolutely, Tekin FXR
Axial SCX 10 Deadbolt
Futaba 4PK

bylo:
XR10 bj4v bwd FXR by Pavel
Toyota Tundra na SCX 10
SCX 10 Dingo
Axial wraith
Kyosho MP9e
Uživatelský avatar
nivak
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2397
Registrován: 27.12.2011 0:00
Bydliště: Náchodsko

Re: Vložky do kol

tak rozstřihni z 1.9 ne?? :roll:
Jsem Jirka.
1:10 CC-02 Nissan Patrol GR Y60 Wagon 8)
1:1 Nissan Patrol GR Y60 Shorty
Seru na body, jezdím po poli...
Uživatelský avatar
rakpavel
Častý přispěvatel
Příspěvky: 681
Registrován: 19.05.2011 0:00
Bydliště: Senohraby
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Vložky do kol

kde seženu tvrdé 1.9 vložky s venkem kolem 110mm?
Jeep Wrangler YJ home made absolutely, Tekin FXR
Axial SCX 10 Deadbolt
Futaba 4PK

bylo:
XR10 bj4v bwd FXR by Pavel
Toyota Tundra na SCX 10
SCX 10 Dingo
Axial wraith
Kyosho MP9e
Uživatelský avatar
musa
Nově příchozí
Příspěvky: 83
Registrován: 23.09.2013 21:44
Bydliště: Brno

Re: Vložky do kol

má někdo typ, na tvrdé vložky do kol ripsaw 1,9? případně vzduchový systém na tyto pneu.
Toyota Hilux Old Slick7 šásko, ostatní pořád ladím
http://summitjede.rajce.idnes.cz/

RC GEO BANDA BRNO http://www.rc4x4.cz/rc4x4-geocaching-f66/rc-geo-banda-brno-t16234.html
Uživatelský avatar
rakpavel
Častý přispěvatel
Příspěvky: 681
Registrován: 19.05.2011 0:00
Bydliště: Senohraby
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Vložky do kol

crawlerinnovations.com nebo vanquishproducts.com Dvouvrstvé vložky....ty naše české náhražky jsou k ničemu.
Jeep Wrangler YJ home made absolutely, Tekin FXR
Axial SCX 10 Deadbolt
Futaba 4PK

bylo:
XR10 bj4v bwd FXR by Pavel
Toyota Tundra na SCX 10
SCX 10 Dingo
Axial wraith
Kyosho MP9e
Uživatelský avatar
poschlmartin
Píšu hodně
Příspěvky: 1223
Registrován: 14.07.2012 0:00
Bydliště: kousek od ČK

Re: Vložky do kol

rakpavel píše:crawlerinnovations.com nebo vanquishproducts.com Dvouvrstvé vložky....ty naše české náhražky jsou k ničemu.


Za deset, patnáct doláčů ti vyrobím co budeš chtít...
Uživatelský avatar
rakpavel
Častý přispěvatel
Příspěvky: 681
Registrován: 19.05.2011 0:00
Bydliště: Senohraby
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Vložky do kol

To by bylo super, máš ten materiál z čeho dělají tu vrstvu hned u disku? Už jsi to někomu dělal?
Jeep Wrangler YJ home made absolutely, Tekin FXR
Axial SCX 10 Deadbolt
Futaba 4PK

bylo:
XR10 bj4v bwd FXR by Pavel
Toyota Tundra na SCX 10
SCX 10 Dingo
Axial wraith
Kyosho MP9e
Uživatelský avatar
poschlmartin
Píšu hodně
Příspěvky: 1223
Registrován: 14.07.2012 0:00
Bydliště: kousek od ČK

Re: Vložky do kol

Řešení tvrdších vložek???

Na netu se nabízí: http://www.rcmodelex.cz/rcmodelex/eshop ... d-2x-1pair
Toto řešení bohužel není naprosto dokonale nevyhovující.
Hodně jsme laborovali s vložkama, kde co prostudovali, pročetli, nakoupili a vyzkoušeli - a nějaké výsledky máme. Předně, pokud bys chtěl investovat, je důležité vědět (ač to nikde nepíšou) že materiál těchto vložek není molitan, ale rekonstituovaná polyuretanová pěna typu RE, vyráběna pojením drcených kousků klasické PUR pěny - jo, té co se používá třeba na montáž oken, futer, zdění broušených cihel... Prostě pěna rozcupovaná na malé kousky a slisovaná dohromady. A v tom je ten zakopanej pes.
Technologie lisování způsobuje nehomogenní distribuci objemové hmotnosti ve vyrobeném pěnovém bloku. Díky tomuto efektu je v různých částech bloku různá hustota a materiál vykazuje i rozdílnou tvrdost. Odpor proti stlačení odpovídá průměrné hodnotě z několika odebraných vzorků.
Česky řečeno - tento flekatý materiál není stále stejně tuhý, tudíž při použití na drobné výrobky, což vložka do kola svou velikostí a tvarem je, může být v jedné části výrazně měkčí než části jiné!!! A za druhé materiál není UV stabilní!!! Takže volně ložené neskladovat na přímém slunečním světle!!!
Tuhost této pěny (ne molitanu) se udává v jednotkách RE a vyrábí se 80 (střední) a 100 (tužší).

Pro objasnění, ale moc to v orientaci nepomůže: molitan je výrobek z polyuretanové pěny (PUR) :-p

Oproti tomu já na výrobu vložek používám klasický molitan a to:
MOLITAN RL2440 - jediné co nás zajímá je poslední dvojčíslí - tzv. odpor proti stlačení - 4,0 kPa při stlačení do 1/4 objemu molitanu.
Z toho plyne že pokud se při sjezdu přenese veškerá váha 4 kg auta na jednu nápravu, ty vložky v gumě to ustojí aniž překážka narazí do disku (pneu zhruba zdvojnásobuje nosnost vložky - ověřeno praxí)

Protože známe kdeco spočítáme případ kdy auto při volném pádu narazí na stěnu (zem), dle vzorečku pro výpočet tlaku P = F / S zjistíme:
P = 4,0 kPa = 4000 Pa
S = (styčná plocha pneu např. 3,5*9,5 cm) = 0,003325 m2
čili:
P = F / S
4000 = F / 0,003325 (* 0,003325)
F = 13,3 N

Tedy ve výsledku náraz bude 13,3 N. Tzn jedna jediná vložka (dopad na jedno kolo) zmáčklá do 3/4 unese 1,33 kg (cca 2,6 kg v pneu), čili při dopadu na nápravu unesou vložky do 3/4 zmáčklé 2,66 kg (s pneu cca 5kg). A při dopadu na všechny 4 je to 5,3kg (s pneu 10,5 kg). Pro ty co čtou pozorně, ANO, při dopadu jen na jedno kolo, kdy se naněj přenese celá váha byť jen tříkilového auta a ostatní kola jsou ve vzduchu to narazí až do ráfku, ale zase si více zachovávají vlastnosti lehce podhuštěné pneumatiky a dopad na jediné kolo považuji za dosti extrémní situaci.

a pak používám:
MOLITAN RL3048 - tj. 4,8 kPa - čili 1 vložka na třičtvrtě zmáčklá unese i relativně těžké auto.

4800 = F / 0,0042
F = 20,16 N
čili jen samotná vložka zmáčklá do 3/4 unese při nárazu 2,016 kg (s pneu 4kg). Dvě kola při dopadu na předek 4,kg (s pneu 8kg)...

Jelikož je vložka z pevného molitanu, nepřilnává při malém přítlaku tolik k povrchu, proto jí vykoušeš těma zubama ala crawler-vložky, čímž naimituješ oslabení prvních několik stlačovaných milimetrů až o polovinu nosnosti a tím si zlepšíš přilnavost k povrchu aniž by ti výrazně opticky vznikla ta podhuštěná bačkora...

Obrázek

V praxi je možné ještě zlepšit přilnavost v boku (při náklonech) sražením hran (osobně se mi to na pne 1,9 neosvědčilo - gumy se v rejdu pod váhou auta podhrnovaly, toto je vhodné až při větší šíři pneu, např 2.2)

Obrázek



Pro rakpavel:
Tyto vložky jsem ještě nikdy nedělal, neboť to po mně nikdo dosud nechtěl. V podstatě jde o vylepšení běžných dvouplášťových vložek které se skládají z dvou druhů molitanů a funkcí se chovají úplně stejně jako vložky prořezané, s tím, že jsou tvarově nestabilní a pokud je k sobě neslepíš tak se ti po sobě smýkají a dochází z dlouhodobého hlediska k deformaci na vnitřní straně, čili se začnou podhrnovat pod auto...
Obrázek

Konkrétně vložky Lil´Nova jsou složeny z obyčejného měkkého molitanu vnější vrstva a z pěnového polyetylénu (PE) vnitřní vrstva.
http://crawlerinnovations.com/index.php ... &Itemid=64
Česky - pokud bys chtěl vyrobit dvouplášťovou vložku, na výrobu vnitřní vrstvy ti postačí obyčejná stará karimatka (taková ta levná s většíma bublinama) a nebo ta dražší a budeš za haura, neboť budeš vylepšovat a to z etylenvinylacetátu (EVA, Evazote), který je sice o něco hutnější, ale mechanicky trvanlivější, má jemnější pórovitou strukturu a též uzavřené póry :-D

Defakto i obyčejný mirelon jenž je vlastně to samé - odlehčený pěnový polyetylen...
K tomuto - vložky z mirelonu jsem dělal kdysi pro MB Actros na TL podvozku, neb váha přes 6 kg dávala předním kolům dost nafrak. No a fungovalo to, ale byly opravdu dost tvrdé. Bohužel fotky nemohu nikde dohledat, abych nějakou hodil...

To jen tak úvodem...

Dodatek: účtuju si 150,- za sadu
Naposledy upravil(a) poschlmartin dne 27.03.2017 17:52, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: Vložky do kol

Ty kraso......
Přečtu si to ještě jednou a můžu k maturitě. 8o :-D
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
Uživatelský avatar
musa
Nově příchozí
Příspěvky: 83
Registrován: 23.09.2013 21:44
Bydliště: Brno

Re: Vložky do kol

u ty dlouhy odpovědi sem si musel dát dvě kafe, abych to pobral, super počtení :OK:
Toyota Hilux Old Slick7 šásko, ostatní pořád ladím
http://summitjede.rajce.idnes.cz/

RC GEO BANDA BRNO http://www.rc4x4.cz/rc4x4-geocaching-f66/rc-geo-banda-brno-t16234.html
Uživatelský avatar
tomas71
Píšu hodně
Příspěvky: 1173
Registrován: 30.01.2011 0:00
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Vložky do kol

poschlmartin píše:Řešení tvrdších vložek???

........
........
To jen tak úvodem...



Prej" to jen tak úvodem" Jsem z toho jelen. To budu muset číst několikrát :-D
Hilux na šasí Slick7 "TADY"
Hilux "Žirafa" na SCX10
Hilux "KATONI" na TF2 "TADY"
Crawlík Bullýk
"RAJČE"
Uživatelský avatar
Ming
Uživatel
Příspěvky: 484
Registrován: 02.08.2012 0:00
Bydliště: Brno-Blekfíld

Re: Vložky do kol

PANE Poschl. Tady Vám předávám zápočet z vložkologie. :OK:
Drive smoothly
SCX10 Dingo (Speed600Eco R.I.P., teď HPI Saturn 27T, Dsys56, GT3C 6.0, Pat a Mat)
CC-01 Beast (ve výstavbě)
SC Himoto, plachetnice Babetta, remorkér Grimmershörn, Dickie PistenBully 600W
Uživatelský avatar
Mira
Veterán fóra
Příspěvky: 4442
Registrován: 20.05.2013 15:31
Bydliště: Rudolfov

Re: Vložky do kol

.... Že by ňákej fetiš?? Vložkologie?? Martine???? :-D
Uživatelský avatar
poschlmartin
Píšu hodně
Příspěvky: 1223
Registrován: 14.07.2012 0:00
Bydliště: kousek od ČK

Re: Vložky do kol

Ani nebudu komentovat... Na toz slova brachovo pritelkyne ze jestli si to pomerim a troufnu si, muzu ji taky neco fiknout na Miru... Nastesti ji urazil uz pozadavek aby si zvazila kazdou napravu zvlast. Na vahu je hajsava. A zjistovat jestli je vic prdel nebo kozy kdyz obojiho je jak pro Vietnamskou vesnici...
Uživatelský avatar
kanaďan
Častý přispěvatel
Příspěvky: 882
Registrován: 07.04.2013 20:25
Bydliště: Severní Morava/Beskydy
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Vložky do kol

Super počteníčko :OK:
Kanaďan JAROSCH TEAM
jaroschteam.rc@email.cz
U.S. modely
web:jaroschteam.cz

Zpět na „Kola a pneu“