Podle toho, jak vkládáš anglická slovíčka, tipuji, že budeš někde za velkou louží a delší dobu... 8)
Já bych začal s "normálním" SCX, ošahat, vyzkoušet v základu. Tuning můžeš vždy dokoupit později. Aspoň to nebude pro začátek taková darda, nebo zjistíš, že tě to zase až tak nebere.
SCX z krabice hůř zatáčí, ale dá se to vylepšit - http://www.rc4x4.cz/topic7685.html.
Hliník kontra plast - názory jsou různé, ze svých zkušeností vím, že při nárazu se ti hliník může lehce zdeformovat nebo prasknout, plast může zapružit nebo "uhne". Např. když jsem jezdil rychlé spalováky na dráze, párkrát mi po silných nárazech rupla ocelová osička ramena nápravy, ale plastové pouzdro, ve kterém byla uložena, vydrželo.
Vysílačka - jestli jsi zvyklý na páčkovku, používej ji klidně dál, výhodou je, že máš k dispozici volné kanály pro další pičičárny. Dá se koupit pár značkových čtyřkanálových volantovek (Futaba, Sanwa, Spektrum,...), pár neznačkových (Flysky, Radiolink,...), případně se zde používá tříkanálová Flysky GT3B/GT3C, na kterou existuje osmikanálový hack (více na mých stránkách). Myslím, že dost se tu používají právě lacinější vysílačky, protože venku na expedici neviš, kam ji postavíš, kdo ti do toho na zemi kopne, semtam zaprší, převrátí se do sněhu, semtam se utopí přijímač... Tohle je spíš otázka financí, co si můžeš dovolit.
Budka a doplňky - nikdy nekoupíš vše "hotové" tak, aby tě to 100% uspokojilo. Vždy to bude vyžadovat nějaký vlastní sádlo. Nemusí to hned z počátku vypadat perfektně, některé zručnosti si prostě musíš osvojit časem (což je asi největší přínos toho všeho). Ale to asi znáš i z letadel a lodiček.