Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 05.12.2009 0:00

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ/Toyota AE86 Trueno (soon) :)

Včera dorazilo 1.5 CS od Banzai Hobby z Japonska, kolečka mají relativně jednoduchý tvar tj plán je zkopírovat si je a zkusit výdrž kopií v praxi. Včera jsem na zkoušku odlil 5min epoxy, ale to byl spíš test, protože 5min je hustý i při nahřátí a zůstávají v něm bublinky, navíc i po vytvrzení je dost gumový. Dnes ale zkusím odlití z laminovací pryskiřice L285, která je extrémně tekutá asi hodinu. Bublinky by tak měly vyprchat. Důvod kopírování je ten, že na originál jsem našel nějaké stížnosti ohledně výdrže zubů, i když starší než 4 roky a tahle verze je přepracovaná. Nechci to ale riskovat a nejdřív zkusím ty kopie, jestli budou funkční.

Taky jsem včera zkrátil kardan s volnoběžkou a slepil ho zase dohromady tekutým kovem. Asi to pro jistotu ještě proženu čepem. Od oka to vypadá ok, uvidíme v praxi... :) V případě problémů mám ještě jeden na pokusy a není když tak problém vrátit plastový originál.

Před slepením:
Obrázek
Uživatelský avatar
jancernik
Častý přispěvatel
Příspěvky: 709
Registrován: 07.01.2012 0:00
Bydliště: LIBEREC

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ/Toyota AE86 Trueno (soon) :)

Na ty bublinky by to chtělo vakuovačku.
Jak se naskytne možnost do něčeho nacpat nějakej brutální pohon, tak to tam prostě nacpu, ať se děje co se děje. Prej sem schopnej nacpat krávu do králíka :D
Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 05.12.2009 0:00

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ/Toyota AE86 Trueno (soon) :)

Mám k dispozici staré Vacsy :) ale u hustých epoxidových lepidel to nepomůže, prostě jsou moc hustá. Ta L285 je skoro jako voda tj bublinky by měly z většiny stihnout samy vyprchat. Pokud ne, použiju tu Vacsynu, uvidíme :)

Taky odlévám po obtisknutí do plastelíny což není ideální, protože u jednoho kola zezadu potřebuji zapuštěný šestihran, ale ten u toho jednoho až dvou kusů vybrousím frézkou. Pokud se kolečka osvědčí a vydrží, asi bych pořídil silikon na formy a udělal kolečko pořádně celé. Zatím se mi ale nechce investovat 600Kč zbytečně, třeba se to kolečko rozláme. Mám ještě v záloze jeho plnění sekaným sklem, ale nejdřív to zkusím čisté.
Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 05.12.2009 0:00

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ/Toyota AE86 Trueno (soon) :)

Jo a taky mám k dispozici prázdnou cca 17m2 místnost kam položím koberec a udělám si malou tréninkovou dráhu. Jezdit bych chtěl hlavně s klukama v Praze, protože sám to nemá moc cenu, ale potřebuju prostor na testování a zkoušení :)

Poradí někdo koberec?
stačí třeba http://www.koberce-trend.cz/koberce-metraz/budget-890 nebo to musí být zátěžový?

Díky
Vigo
Uživatelský avatar
jancernik
Častý přispěvatel
Příspěvky: 709
Registrován: 07.01.2012 0:00
Bydliště: LIBEREC

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ/Toyota AE86 Trueno (soon) :)

Já bych se na celá odlejvání vykašlal. Pokud to kolečko má výdrž 4 roky, tak si myslim, že to už to TTčko mít nebudeš :)

Koberec se používá "podkladový".
Jak se naskytne možnost do něčeho nacpat nějakej brutální pohon, tak to tam prostě nacpu, ať se děje co se děje. Prej sem schopnej nacpat krávu do králíka :D
Uživatelský avatar
bedna
Častý přispěvatel
Příspěvky: 687
Registrován: 20.10.2009 0:00
Bydliště: Kostomlaty nad Labem
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ/Toyota AE86 Trueno (soon) :)

Souhlasím s Honzou podle mě vymýšlíš zbytečný hovadiny, místo toho bych se věnoval ježdění a potřebě dostat to trochu víc do ruky, jestli jsi přišel na nastavení které podle tebe funguje, něco si zde zmiňoval tak bych se ho držel a na nějaký odlévání bych se vykašlal
Jeep Wrangler YJ- Mex
Ford - Scx 10
MOA crawler Axial Xr10
http://bedinka.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 05.12.2009 0:00

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ/Toyota AE86 Trueno (soon) :)

Hele mě tady pořád někdo něco rozmlouvá, ale uvítal bych spíš rady. To že TT se na drift nehodí vím, tak už to sem znovu prosím nepište, to že auto na dráze se řídit dalo a i to driftilo (Bedna to viděl) je sice fakt, ale neznamená to, že je to konečný stav. Yokomo to sice nikdy nebude, ale lepší než to je to být může. Kdybych měl jistotu, že kolečka vydrží, neřešil bych to, ale když jsem je sháněl nebyly nikde skladem a proto chci mít pro případ nouze nějaké řešení. Ostatně nákup věcí na odlití vyšel už cca na cenu další CS sady, ale L285 použiju i na laminování a stejně bych jí kupoval a to že se naučím dělat odlitky beru jako plus pro další modelaření. Prostě hrabat se v tom autě mě baví a baví mě vymýšlet a dělat úpravy i když to nikdy nebude dokonalé. Čas v dílně mě těší a je to prostě koníček. Někdy i cesta může být cíl a jestli to nakonec skončí jiným podvozkem ok, proč ne :D

Jdu hledat ten koberec podkladový... díky

Jo a nemám kde jezdit, Satalice teď nefungují a dráhu doma teprve řeším, dnes se jdu podívat na nějaké koberce a už jsem si nakreslil cca tvar dráhy. Prostoru není moc, ale myslím, že to půjde.
Uživatelský avatar
Mr-Monty
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 21.11.2010 0:00
Bydliště: Podhostýnský region
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ/Toyota AE86 Trueno (soon) :)

Na drift jsem pořídil TT 01 a v životě to nejelo pak jsem koupil TA 04 S a ta taky na drift prý není. Moje rada zní ser na všechny a jezdi a stav si podle sebe většinou zde kafrají ti co si neumí ani vlastní péro postavit . Je zajímavé že třeba od Balua tu nemáš ani čárku a to je pan drifter hodně bych si vzal poznámky H. Černika ten tomu hoví stejně jako Balů nebo Wendis. ;-)
Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 05.12.2009 0:00

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ/Toyota AE86 Trueno (soon) :)

Ale jo díky, já tady nechci rozjíždět Flame TT vs Yokomo. Nerozchodili to větší borci než já tj nepochybuju o tom, ale zase co jsem si zatím zkusil, nezdá se mi to tak tragické. Závodní ambice nemám, chci se jen občas projet s partou fajn lidí a až dorostou trochu děti, zkusit je k tomu přitáhnout. O tom že kolikrát je nejlevnější si auto koupit hotové a prověřené i když drahé nepochybuju. Sám jsem se o tom v minulosti přesvědčil, jenže já když si koupím něco hotové, tak mě to za chvíli nebaví. Takhle budu pořád ladit a až mě to omrzí prodám to a koupím něco pořádného.

A kdyby se nedejbože stal zázrak a já to nějak rozumně rozjezdil, budu za hvězdu :D :D
Uživatelský avatar
Balu
Píšu hodně
Příspěvky: 1629
Registrován: 22.01.2012 0:00
Bydliště: Přerov

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ/Toyota AE86 Trueno (soon) :)

Na koberec se zeptej na nějakým výstavišti mně Čefa v Brně na výstecu koupil za 700kč koberec 3 pásy 2x6metrů. Je to ten tenkej bez chlupů-paráda.
Ford Bronco 1967 "Dědek" Home made šasi
Ford bronco 1973-Špenát EVO III Home made šasi
Toyota FJ 40 Home made šasi long zúžené nápravy Axial
Mitsubishi Pajero CC-by Mrak v plným tuningu
Xray T3 drift
Hpi Blitz
http://balu67.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Wendis
Veterán fóra
Příspěvky: 3884
Registrován: 02.05.2011 0:00
Bydliště: Most

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ/Toyota AE86 Trueno (soon) :)

Balů ten chci taky ,myslim ten koberec :-)
SCX10 HZJ 75 pickup
TRX4
Yokomo DPM
Yokomo YD2
Axial Yeti Score
Uživatelský avatar
Čefa66
Častý přispěvatel
Příspěvky: 544
Registrován: 08.01.2012 0:00
Bydliště: Brno

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ/Toyota AE86 Trueno (soon) :)

Venco, jezdí Ti někdo do Brna ? Jestli jo, není to problém. Naši kluci jezdili do Kraslic dělat, ale letos ještě nejeli, tam by jsi si musel přijet, :-) Jura.
Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 05.12.2009 0:00

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ/Toyota AE86 Trueno (soon) :)

Jo tak díky, dnes jdu pro koberec podkladový za 49Kč/m2 snad bude vyhovovat, koukal jsem že má obě strany podobné a jedna ta spodní je hladší, tak asi zkusím tu nahoru. Jinak jsem včera zase trochu modelařil a zčepoval kardan a to důkladně i zalomeným vrtákem 1,5 :D Taky jsem dodělal zadní horní ramena a ještě si pohrál s pár nastaveními. Dále jsem vyloupnul zkušební odlitky CS koleček z 5min Lidl epoxy. Použít by to možná šlo, ale to byl jen zkušební test. Včera jsem je odlil z L285 a dnes uvidím výsledek. Poctivě jsem temperoval pro dosažení max pevnosti a houževnatosti. Co jsem zkoušel na zbytku v kelímku je 285 prakticky bez bublinek (rozmíchanou jsem vakuoval chvíli), čirá s nádechem do modra (tvrdidlo) a už po 10h pekelně tvrdá. Uvidíme jaké to bude po vyndání z formy a opracování, Zdá se to celkem kvalitní materiál, ale jestli vydrží na převodech...

Pár fotek:
Zadní ramena:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Testovací odlitek převodů z 5min epoxy (Z fotky to není vidět, ale má to normálně ostré hrany na zubech jako originál):
Obrázek
Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 05.12.2009 0:00

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ/Toyota AE86 Trueno (soon) :)

Takže zase malý update, včera jsem koupil koberec to tréningové místnosti a snad ho dnes položím. Zkouška kopie CS převodů proběhla docela ok, jen musím přesně kolečka svrtat kvůli stejné zubové vůli. Volnoběžný zkrácený kardan taky funguje, ale vše jsem zkoušel jen krátkou jízdou tj závěry si nechám na později.

Taky mi dorazila kastle Trueno od HPI ale musím jí bohužel reklamovat. Krom toho že je na boku pomuchlaná, je nějak špatně vylisovaná a spodní polovina dveří a prahů má lexan tenký skoro jako fólii. Dost mě to překvapilo, měl jsem od HPI nějaké jiné kastle a byly ok. Doufám tedy že to není jejich nový standard. Horní polovina kastle včetně kapoty je normální.
Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 05.12.2009 0:00

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ/Toyota AE86 Trueno (soon) :)

Takže, protože odlitky do modelíny nevyhovovaly přesností (modelína se vracela trochu a neseděly 100% zuby) a nebyly oboustranné, pořídil jsem lukopren. Výsledky super, trocha bublinek, ale to řeším, momentálně zkouším vakuovat. Hned první kus co jsem udělal jsem dal do auta a teď na něj vyjel baterku, zatím vše drží. 1,5CS je super, jen tedy se učím, protože je to hodně jiné. Už mám tu tréningovou místnost tj musím nastavovat a trénovat. Konfigurace je momentálně 1,5CS, volnoběžný kardan + odemknutý přední diff.

Pár fotek:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Zpět na „Onroad, Drift a Rally“