Stránka 1 z 1

PROČ??? Servo versus signál na 2,4 GHz

Napsal: 03.02.2015 17:58
od poschlmartin
Zdar všichni.

Už se mi to stalo poněkolikáté a proto se ptám. Jedu autem a přestane fungovat. Obyčejná ztráta signálu. A je to jen a jen tím, že mi odejde servo. Jak je to možné???

Prostě vše funguje, pokud servo vytáhnu z přijímače. Zapojím servo a vysílačka se nedovede spárovat... Prostě stále bez signálu.

Jasném je že servo utrpělo nějakou újmu a tak ho vyměním! Jediné co mě zajímá, proč není signál???

Nějak mi tato souvislost nejde na mozek. A není to poprvé a ani nejsem sám komu se toto stalo, ale stále mi není jasné PROČ???

Re: PROČ??? Servo versus signál na 2,4 GHz

Napsal: 03.02.2015 18:07
od Pitrisek
Jestli to není tím že má přijímač nějakou ochranu. Třeba aby ti auto někam blbě nezatočilo a nebo aby si servem ve zkratu neodkouřil zbytek elektra v autě :-p Známému se to taky stalo, když mu shořelo servo.

Re: PROČ??? Servo versus signál na 2,4 GHz

Napsal: 03.02.2015 22:07
od lebkoun
Tak to by mě taky zajímalo,protože se mi to už taky stalo.Spárovat to sice šlo ale chovalo jako když mě někdo ruší.

Re: PROČ??? Servo versus signál na 2,4 GHz

Napsal: 04.02.2015 14:09
od Bandolik
Jestli to nebude tím servem? Pokud odejde elektronika může a nemusí dojít ke zkratu ale k čemu dojde určitě je že přijímač neúspěšně odesílá signál do serva které z nějakého důvodu nepracuje a tady může nastat několik věcí signál se propojí s mínusem sice to neublíži ale uzemněny signál na 100% zaruší přijímač a tím i ostatní kanály. Když se to propojí s plusem to je ta horší varianta mohlo by to přijímači ublížit ale k takovému zkratu by nejspíš mohlo dojít jen mechanickým poškozením ale to nejhorší co by mohlo nastat je tvrdý zkrat plusu s mínusem to by zvýšilo odběr natolik že by BECK regulátoru mohl díky přetížení vypnout v tom lepším případě a tím nejde ani přijímač a pokud by to dělalo opakovaně tak by se zapínal a vypínal a je to jako by tě někdo rušil. V tom horším případě shoří díky zkratu na servu i regl a je vymalováno.
Rozhodně vada elektroniky serva určitě bude mít na příjímač dost velký vliv ať už se stane cokoli z výše jmenovaného nebo i něco jiného.
V každém případě divné chování by mělo být impulsem k odpojení všeho a postupné zapojení odhalí závadu tedy vadné servo a pak už bych to více netrápil ta nejhorší varianta sice nenastane okamžitě a u většiny k ní ani nedošlo ale co kdyby koupit nové servo je otázka stokorun nový regl nebo přijímač už mohou být podstatně dražší a čím dražší součásti tím méně bych pokoušel osud ;-) A to je zrovna jeden z případů kdy člověk hrozně nerad opakuje větu : Já to říkal.

Takže rada na závěr když se začne dít něco divného první odpojit servo :OK:

Re: PROČ??? Servo versus signál na 2,4 GHz

Napsal: 04.02.2015 20:06
od minotaur
Lépe bych to nenapsal. Šlus, nebo zvýšená spotřeba poonděného serva, pokles napětí, zarušení, reset nebo vypnutí přijímače.

Re: PROČ??? Servo versus signál na 2,4 GHz

Napsal: 04.02.2015 20:46
od tomas71
Bandolik píše:Jestli to nebude tím servem? Pokud odejd.............................co divného první odpojit servo :OK:


Moc pěkně popsaný :YOP:

Synovcovi to taky takhle blblo a po výměně serva všechno gut.
Nejlepší bylo, že v autě má regl DSYS a každý na něj hned plival, že to je jasný. Že za to může regl :-p No nemohl ;-)

Re: PROČ??? Servo versus signál na 2,4 GHz

Napsal: 04.02.2015 21:50
od poschlmartin
Coz, kdyz auto nejede, da to rozum ze nebudu cekat az neco zacne horet...

Slo mi o logicke vysvetleni naprosto bezneho jevu. Z jake priciny tomu tak je. Nejvic se mi libi ta verze ze to ma nejakou ochranu proti.....
Jsem si vsiml ze u krystalu 40Fm i 27Am co jsem drive pouzival bez problemu servo vzplalo a jednoduse shorelo primo v aute! Ted se mi serva hromadi neocouzena a neseskvarena!