Stránka 1 z 3
Dingo DEF ze Severu (RBK)
Napsal: 10.02.2015 20:46
od Plha4
Čaute všichni,
měl bych pár otázek ohledně stavby KITU
1. Čím by mohlo být způsobeno nepravidelné točení předních kol, je to znát hlavně při otáčení na volho běh když auto otočí kolama vzhůru, jinak při jízdě zatím sem nic nepocítil.
2. zadní náprava konkrétně převody v ní, tak při úplném dotažení šroubů tak zuby na převodech celkem o sebe dřou. Přitom jsem ložiska a převod z kardanu domáčkl úplně nadoraz, ale pokavaď povolím šrouby na straně kde je velkej převod tak to přestane.
3. Celkem veliký problém s tlumičema, pokud tlumič naplním podle návodu nejde v ruce téměř zmáčknout. Tak bych chtěl nějaký rady zda naplnit jen částečně, a zda ještě neudělat nějakou změnu na tlumičích např. gumový váleček mi přijde, že spíš překáží než by pomohl.
4. Bych potřeboval trochu helpnout s dovybavením elektroniky(Motor, regulátor) a popřípadě dílů, které budou nejspíš potřeba
Motor uvažuji od HPI bud 35t nebo ten GT-550 ale nevím zda tenhle půjde i na klasický 7.2V a poté Graupner speed 600 7.2V a nějak to zpřevodovat a nebo ten ECO. Nevím jestli je lepší raději rychlejší motor s méně T a pořádně to zpřevodovat a nebo více T a nechat například základní 20 pastorek a 87 spur.
A co se týče regulátoru tak ted momentálně mám Robitronic Speedstar Brushless 8.5, ale našel jsem že by měl umět brzdu v neutrálu ale nějak se mi nepodařilo to nastavit a jinak uvažuji o DSYS a nebo nějaký jiný.
Předem mnohokrát děkuji.
Forum jsem tu pročítal docela dost dlouho ale nějak z toho mám zmatek.
Re: První stavba SCX10 Dingo
Napsal: 11.02.2015 2:05
od gecko-x
1. zřejmě nemáš rovnoběžně kloubky kardanů. tzn že máš asi pootočenou přední nápravu a výstupní hřídel není vodorovně
2. zkus to znovu rozebrat a zatlačit ještě víc to ložisko, ve kterém je hruška
3. Já jsem tlumiče zavíral tzv. podtlakově, zavírej ho se zasunutou pístnicí
4. pokud použiješ 20T pastorek, a spur, co byl v kitu, použil jsem motor speed 600 eco a mělo to rychlost na přejezdy a i dost síly, nemyslím, že by bylo potřeba většího převodu, už tak je tam 1/35 nebo tu kluci doporučují i GT550, ale ta si - stejně jak motor s více otáčkama - vezme víc šťávy. A na 7,2V určitě pojede :-)
Re: První stavba SCX10 Dingo
Napsal: 11.02.2015 8:22
od plutoone84
Speed ECO 600 budeš těžko shánět. Nechá se koupit 700. To samé, jen o 1cm delší. Používám ho v Axiálu a jsem spokojenej. Mají ho například v š-hobby
Re: První stavba SCX10 Dingo
Napsal: 11.02.2015 18:42
od Plha4
No tak ty kardany když auto mám na kolech tak výstup z nápravy směřuje mírně nahoru viz. tento obrázek
http://moreplavec.cz/fotky/rc/osa_predni_napravy.jpgNení tedy vodorovně s povrchem.
Doufám že jsem ten obrázek pochopil správně :-)
Re: První stavba SCX10 Dingo
Napsal: 11.02.2015 22:09
od Pitrisek
Tam jde o to aby si měl červíky co se s nima přidělávají kardany k nápravě a k převodovce v jedné ose. Když nebudou v ose tak to dělá neplechu.
Re: První stavba SCX10 Dingo
Napsal: 12.02.2015 8:19
od Ming
Výstupní hřídel z nápravy (diferenciálu) by měl být rovnoběžně s výstupním hřídelem z převodovky/rozvodovky. Aby kardan měl na obou koncích stejný úhel zalomení. Někde dřív tu proběhlo video, kde bylo znázorněno jak se to chová při různých úhlech (cukání).
Rejdové čepy (C-čko vs těhlice) na přední nápravě musí být v (mírném) záklonu. Sice jdou C-čka dát obráceně, ale pak to zase moc nezatáčí (resp těžko).
Re: První stavba SCX10 Dingo
Napsal: 12.02.2015 21:41
od rubiconCB
Ming měl na mysli asi toto video
[youtube_url]http://www.youtube.com/watch?v=gmV4qwLfOMY[/youtube_url]
Re: První stavba SCX10 Dingo
Napsal: 13.02.2015 6:22
od Ming
Jj, díky. psal jsem z tabletu a nechtělo se mi to hledat.
Re: První stavba SCX10 Dingo
Napsal: 13.02.2015 6:50
od Mira
Tak to je husty.to bych nerek ze to tohle dela.du upravit linky na uhel spravnyho vystupu ze zadniho difu, mam ho do kopce s tim, ze je to husty. ...tak neni :-D
Re: První stavba SCX10 Dingo
Napsal: 13.02.2015 7:46
od Ming
Nějakou drobnou odchylku to asi snese (taky jsem u toho nestál s úhloměrem, spíš baj voko), ale aby byl jeden konec zalomený a druhý rovně tak to nejspíš bude cukat.
Re: První stavba SCX10 Dingo
Napsal: 13.02.2015 18:02
od Plha4
Tak sem udělal pár fotek, jak to mám a koukal jsem na to a ty kardany bych stejně víc nepoložil, kvůli linkům jedině bych musel tu vrchní trojlinku zkrátit potom by si to možná lehno víc, je tomu tak snad :D no jinak sem narazil ještě na jeden problém konečně dorazilo servo a po vyzkoušení tak když jsem dal plnej rejd tak klouby drhly o Céčka o šroub a celkem to tam pruží a při plným rejtu ani nemluvě o tom jak se kola točí, uplně se koušou.
Tady odkaz na fotky
http://plha4.rajce.idnes.cz/Axial_Dingo/
Re: První stavba SCX10 Dingo
Napsal: 13.02.2015 20:33
od gecko-x
Rozdělen spodní linky a mezi link a kloubem vlož - nasroubuj matku M3. Tím docilis správné polohy.
Na C-hubu výměn šroubky s pulkulatou hlavou za kuželovou zapustenou hlavou
Re: První stavba SCX10 Dingo
Napsal: 13.02.2015 21:03
od Plha4
Super díky :FINE: , zítra to hned zkusím a pak hurá první zkušební jízda
tak jsem zvědavej co se ukáže potom za potíže
Re: První stavba SCX10 Dingo
Napsal: 14.02.2015 1:10
od PitaW
A abys neřekl, že jsem byl v Bandolíkově vlákně zlý, nebo že jsem nějaký morous, tak také něčím přispěju. To že se kola jakoby koušou mohou také způsobovat tyto poloosy. Ten jeden čep poloosy jezdí v drážce a v rejdu to může poškubávat. Když jsi už psal o tom servu, tak není vůbec dobré ho přetěžovat přes doraz. Tím ho můžeš spálit. Takže úhel zatáčení na servu raději drobet uber. Zkus to projet venku ať poznáš co to dělá v záběru. Já používám motor Gt550 a nedám na něj dopustit. Má sílu i umí být docela dost rychlý. Píšu z mobilu, takže se špatně vrací při psaní na další dotazy a už nevim na co dalšího ses dotazoval. Jo ty gumové dorazy tlumičů mohou být i nemusí. Záleží jak moc velké chceš křížení a aby ti kola nenarážely do kastle.
Re: První stavba SCX10 Dingo
Napsal: 14.02.2015 7:18
od maztekk
Zkus se podívat jestli máš výstupy z převodovky ke kardanům proti sobě červíky. Jestli ne tak to naprav a nebude to cukat.