Tak tak. Když bude osa hrušky vodorovně, tak osy céček budou v zaklonu - vznikne záklon rejdoveho čepu. Osobně jsem zastáncem nedodržovat úplné doslovně manuál, axial v něm má - a to mi dáte za pravdu - spoustu chyb. A tohle, co se tu řeší je, dle mého názoru, jedna z nich.
Tak jsem včera v noci rozebral uchycení náprav, odmontoval z linků a zkoušel a zkoušel co to dělá.
Rozdíl v řádu 15ti stupňů od rovnoběžnosti os hřídelí nelze nikterak vypozorovat. Při výkyvu nápravy (vytažený/zatlačený tlumič) 3,4 cm se mi kardan houpe +- od 40° do 20° a os hřídele hrušky je proměnná taky o hodně (na opisované kružnici od plata je to zhruba výseč 30°) takže nic moc závěrem.
Čím větší světlá výška tím zbytečnější je se snažit dosáhnout nějaké harmonie s rovnoběžností... Čili auto co nejníže, tlumiče se zdvihem max do 1cm a tvrdé pružiny a hlavně nejezdit do terénu = osy rovnoběžně a naprosto hladký chod :-D :-D :-D Tím nechci zlehčovat tuto problematiku, jen jsem konečně zaujal nějaké stanovisko...
Nechci ti nějak hanit tvojí studii ale já už přišel dávno na to že po silnici je nejlepší jezdit břichoplazem a v terénu nejlíp v pořádných botách pěšky :-D Aspoň mi to vychází jako nejlevnější varianta :mrgreen: