Stránka 1 z 8

RC AST - Pravidla 2015

Napsal: 17.03.2015 14:11
od Číža
PRAVIDLA 2015

Popis vozidla:

• Do závodu nastupují vozidla v měřítku 1:8 – 1:12
• Auto musí mít přední, zadní nárazník, čelní sklo (Street class)
• Uzavřené karoserie (například pajero) musí mít dveře
• Auta bez střechy nebo s průhlednými skly musí mít kompletní interiér (palubní deska, sedačky, výplně dveří). Pokud je auto vybaveno prosklenou střechou nebo se jedná o kompletně otevřené auto, musí mít ochranný rám v proporcích ke karoserii. . Rozměry karoserie musí být proporční vůči podvozku. Pro Ultimate class je povolen poloviční interiér (např. z lexanu). Rozměry karoserie musí být proporční vůči podvozku. Stejně tak pokud je model vybaven staženými okny.je povolen poloviční interier (lexan např. SCX)
• Stejné obutí na všech kolech
• Povoleno zatáčení pouze přední nápravy
• Baterie musí být pevně spojena s podvozkem, nesmí být instalována na nápravách nebo na lincích
• Minimálně 50% pneumatiky musí být zakryto karoserií(včetně fenderů)
• DIG není povolen
• Je povoleno použití uzávěrky nápravového diferenciálu (otevřít/zavřít diferenciál) - auto tedy musí mít stálý pohon všech náprav a náprava nesmí být jakkoli elektronicky nebo mechanicky odpojena nebo brzděna nezávisle na ostatních
• Šasi typu Axial SCX a Tamiya XC/CC/TA jsou povoleny
• Crawler šasi a nosníková šasi nejsou povoleny
• Minimální rozvor: 230 mm
• Minimální šířka: 190 mm měřeno na vnější straně pneumatik
• Vozidla musí být kompletně dokončena. (nelze startovat s rozdělaným projektem)
• Doporučena vodotěsná elektronika

Homemade podvozky:

• Každý doma zkonstruovaný podvozek bude posuzován individuálně.
• Rozměry podvozku (v měřítku 1:8 – 1:12) musí měřítkově sledovat svůj vzor 1:1 (např. RC Modelex, Gelande, Axial)
• Karoserie musí být proporční vůči podvozku.
• Model musí respektovat požadavky třídy Street nebo Ultimate, jinak nebude do závodu vpuštěn.

Tlumiče:
• Jsou vyžadovány 4 tlumiče ve vertikálním nebo horizontálním namontování (+ - 20° odchylka od vertikální nebo horizontální osy).
• Model je možné osadit také listovým odpružením, popřípadě kombinací listové odpružení + péra nebo listové odpružení + tlumiče (+ - 20° odchylka od vertikální nebo horizontální osy)
• Nejsou povoleny crawler styly montáže, tedy velké úhly.

Pohon:

• Pohon pouze jedním motorem (střídavý nebo stejnosměrný)
• Velikost, druh ani kapacita baterie nejsou limitovány
Naviják a další vyprošťovací vybavení:
• Vozidlo může být vybaveno vyprošťovacími plechy (max. rozměry 146x40x6 mm). V průběhu závodu musí být pásy připevněny na vozidle (nelze je mít v kapse). Použití musí být stejné jako v realitě (přejezdy, nájezdy, vyprošťování). Jiné doplňky jako kanistry, scale baterie apod. nemohou být použity k vyproštění vozidla.

Trénink:
• Trénink mimo závodní trasu je povolen dle libosti a není nijak omezován. Nesmí se však rušit aktuální závodník na trati.

Závod:

• Čas je méně důležitý než scale vzhled
• Závodník startuje s +200 body
• Po skončení závodu jsou přičteny penalizace
• Vyhrává závodník s nejnižším počtem bodů
• Průměrná šířka branky je 260 mm
• Dotek branky +15b (karoserii nebo čímkoli co je její součásti)
• Dotek auta rukou +30bodů (převrácení zpět na kola, zachycení při pádu) neplatí pro servis na autě nebo výměnu baterie
• Závodník musí projet všechny branky sekce v daném směru. Neprojetí branky +30b
• Oprava v rámci sekce je povolena v rozsahu 1x 5 minut.( V případě překročení času pro opravu jsou závodníkovi přičteny penalizace za neprojeté branky. Zbytek týmu pokračuje v závodu a penalizovaný závodník se k týmu připojí u další sekce.)
• Závodník startuje do závodu pouze s jedním autem
• Na trat nesmí vstupovat žádné osoby krom závodníka a rozhodčího. (Případné výjimky určí rozhodčí příslušné sekce. Např. fotograf)
• Čas a bodování se začíná počítat, když první člen týmu projede startem a končí, když poslední člen týmu projede cílem.
V případě, že rychlejší tým dojede tým pomalejší, pomalejší tým je povinen ihned po projetí aktivní branky rychlejší tým pustit. V případě nedodržení tohoto pravidla může být tým z dané sekce diskvalifikován.
Časový limit na sekci je 40 minut - dočasně toto pravidlo neplatí

Povinné vybavení (chybějící vybavení penalizováno 20b)

• Naviják (funkční nebo atrapa)
• 1 Expediční box
• 1 Tažné lano funkční
• 1 kanystr
• Stěrače – ne samolepky
• Lékárnička
• SPZ dle místních předpisů
• Přední a zadní světlomety (2x bíla v předu; 2x červená vzadu)
• Pull-pal nebo kotva
• Vyprošťovací nájezdy (plechy) - max rozměr 146x45x6 mm

Street class:

Jakékoli chybějící součásti, nebo součásti proti pravidlům vedou k diskvalifikaci
• Karoserie z tvrdého materiálu (PSH, dřevo, kov) NE LEXAN
• Kompletní přední maska s nárazníkem
• Zadní nárazník
• Povoleny disky velikostí 1.55; 1.7; 1.9
• Maximální průměr pneumatik: 110mm
• Kola nesmí vylézat o více než 50% mimo karoserii. V případě rozšíření pomocí fendru je povolen maximální přesah 6mm
• Minimální šířka karoserie: 160 mm

Scale bonus za proporci pneumatik:
110 – 105 mm 0b
104,9 – 100bb -15b
Méně než 100 mm -25b

Offroad class:

• Všechna auta, která nesplní street class
• Karoserie z lexanu nebo pevného materiálu. (-30b bonus za tvrdou karoserii)
• Minimálně 2 kola musí být částečně kryta pod karoserii. (nemusí být zakryti fendry)
• Truggy a trubková šasi jsou povoleny
• Minimální šířka karoserie: 150 mm (měřeno od dveřní kliky bez zrcátek)
• Šířka nárazníku nemusí být totožná s šířkou masky
• Kola nesmí byt předsazeny před přední nebo zadní nárazník
• Povoleny disky velikostí 1.55; 1.7; 1.9; 2.2
• Maximální průměr pneumatik: 120mm

Vozidla nesplňující kritéria Scale class se automaticky řadí do Ultimate. Pravidla Ultimate stále platí

Bodové hodnocení pro sezonu:

1. Místo 20b
2. Místo 18b
3. Místo 15b
4. Místo 12b
5. Místo 10b
6. Místo 8b
7. Místo 6b
8. Místo 4b
9. Místo 2b
10. Až xx místo 0b


ukázky modelů splňující pravidla tříd:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

...a samozřejmě desitky dalších :OK:

Re: Pravidla 2015

Napsal: 19.03.2015 17:15
od Číža
doplněna CZ verze!!

děkuji všem, co se podíleli na tvorbě pravidel!!!

Re: Pravidla 2015

Napsal: 19.03.2015 18:06
od PALI
čížo super práce, bude to fakt mazec

Re: Pravidla 2015

Napsal: 19.03.2015 19:03
od Ruza
lékarničku ?? hmhmm ,jdu tvořit :) udělam jich asi rovnou vic a rozprodam :D

Re: Pravidla 2015

Napsal: 19.03.2015 19:21
od lucky luky
jj je vypadá to super snad mi jich pár vyjde do volna :OK:

Re: Pravidla 2015

Napsal: 19.03.2015 19:25
od Číža
Díky díky snad to bude takto OK... jinak samozrejme to neni jen moje prace s korekci a překladem hodne pomahal Raun :OK: takže díkes :FINE:

Re: Pravidla 2015

Napsal: 19.03.2015 21:33
od MikeP
Sem byl zvedavej jak si poradite s windshield over hood, ze to je prosklena strecha, tak to sem nedal... :mrgreen:

Re: Pravidla 2015

Napsal: 19.03.2015 21:50
od Tomhabmw
MikeP píše:Sem byl zvedavej jak si poradite s winshield over hood, ze to je prosklena strecha, tak to sem nedal... :mrgreen:

To byl takový ten překladatelský oříšek.... :-D

Re: Pravidla 2015

Napsal: 19.03.2015 22:25
od rc-vitek
Dobry panove. Supr prace, jen mam otazku k lekarnicce, ma to byt zmenseina klasicke autolekarnicky? Muzu ji schovat do stresiho stanu, kdyz nemam otviraci kufr ani zahradu kvuli tomu stanu? Z navijaku staci videt pruvlak na aute a navijak ze serva pod kastli, nebo musim mit jeste atrapu klasickyho navijaku s sebou? A posledni blba, stresni sta nebude uznan jako expe box co? B)

Re: Pravidla 2015

Napsal: 20.03.2015 8:02
od milan008
Myslím, že do pravidel se prostě všechno nevejde, hodně bude záležet na technické přejímce konkrétního závodu, prostě se snažme, ať je tam toho jako na skutečném expedičním vozidle které se vydává na dvou měsíční cestu do Mongolska, Bolívie či na Filipíny :OK:

Re: Pravidla 2015

Napsal: 20.03.2015 9:30
od Číža
Noo stan je sice fajnova vec a u prejimky te poplacam po rameni a budes mit male bezvýznamné plus ale expedicni box to nenahradi :-D

...navijak-servo si myslim, ze muzem uznat, hromada aut 1:1 ma shovany navijak za naraznikem a vykukuje jen hak takze v tom bych problem nevidel :OK:

jinak asi jak pise Milan budte tvrurci radi se pokochame....a myslim ze by jsme mohli udelat celorocni soutez o nejkrasnejsi RC káru závodu! co?? :-p

po přejimce fotku auta a zalozime takovej miniwebik na hlasovani :hura:

Re: Pravidla 2015

Napsal: 20.03.2015 9:34
od milan008
Výborný nápad s tou nejhezčí károu, akorát se nesmí účastnit Pali :-D

Re: Pravidla 2015

Napsal: 20.03.2015 10:45
od sMERIn
Číža píše:...navijak-servo si myslim, ze muzem uznat, hromada aut 1:1 ma shovany navijak za naraznikem a vykukuje jen hak takze v tom bych problem nevidel :OK:
:hura:


Jak je to pak s uznáním navijáku v podobě silnýho rybářskýho joja? Tedy místo motoru silnější pružina... ? Samo jojo zabudovaný pod kastlí... Ven leze jen ocelové lanko s hákem...

Re: Pravidla 2015

Napsal: 20.03.2015 11:01
od Ming
Můj názor je, že jojo by mohlo splnit požadavek na tažné lano, naviják beru jako něco, co se odvíjí či navíjí prostřednictvím nějakého řízeného pohonu. :-p

Re: Pravidla 2015

Napsal: 20.03.2015 11:24
od Číža
sMERIn píše:
Číža píše:...navijak-servo si myslim, ze muzem uznat, hromada aut 1:1 ma shovany navijak za naraznikem a vykukuje jen hak takze v tom bych problem nevidel :OK:
:hura:


Jak je to pak s uznáním navijáku v podobě silnýho rybářskýho joja? Tedy místo motoru silnější pružina... ? Samo jojo zabudovaný pod kastlí... Ven leze jen ocelové lanko s hákem...


no co se tyce povinneho vybaveni tak ja bych ti to uz neuznal, protoze funkce tohohle joja se spis da prirovnat k funkci lana..Servo sice taky neni videt ale funguje stejne...na stejnem principu jako navijak..takze spis ne-e