Stránka 1 z 1

Regl pre dva motory

Napsal: 27.05.2015 17:44
od marcel
Vie niekto poradiť resp riešil niekto podobnú vec ?
Chystám sa k stavbe Mercedes Acstros 4 nápravový 1 a 2 náprava otočné a 3 a 4 náprava "dupláky " a premýšlam o samostatnom náhone 1 a 3 a 2 a 4 náprava
Náhon cez dve prevodovky so samostatnými motormi , v ľahkom teréne náhon 1 a 3 nápravy resp v ťažkom teréne zapnutie vśetkých náprav
OTÁZKA JE : AKÝ REGULÁTOR S VÝSTUPOM NA DVA MOTORY POUŽIŤ ???
V súčasnosti používam v modeloch regl XL 5 a motory GT 550
Ď

Re: Regl pre dva motory

Napsal: 27.05.2015 18:25
od Borik
Není lepší použít dva regulátory ? A jak chceš zajistit v lehkém terénu, aby dvě nápravy táhly a druhé dvě nápravy jely na volnoběh ? ( nebo aspoň nebrzdily ? ).
Nebude ten náhon 1. a 3. nápravy a 2. a 4. nápravy komplikovaný ( kardany mezi sebou ) ?
Jestli bude v lehkém terénu jeden pohon táhnout třeba na 50% a nebo oba dva pohony po 25%, tak energii neušetříš.

Re: Regl pre dva motory

Napsal: 27.05.2015 18:35
od kanaďan
Ahoj, já pro dva motory používám jednomotorový TAZER...

Re: Regl pre dva motory

Napsal: 27.05.2015 19:25
od rotruck
Vememe li to od principu , tak takto jak to máš namyšleno , ti to fungovat nebude. Ve chvíli kdy vypneš náhon těch dvou ze čtyř náprav ta ti budou fungovat jako brzda, jelikož budeš přetlačovat stojící zpřevodovaný motor .....
Jinak existují i twin regly pro dva motory , třeba Tamya , nebo Lossi

Re: Regl pre dva motory

Napsal: 27.05.2015 19:58
od npppp
Jedině, kdyby si tam měl převodovku na které se dá ''vykvaltovat''. Nebo jak to máš vymyšleno? :-)

Re: Regl pre dva motory

Napsal: 27.05.2015 23:26
od minotaur
Momentálně nepoužívaný (vypnutý) motor musíš odepínat mechanicky, jinak bude fungovat jako brzda. Dle mého komplikace s tím spojené se nevyplatí a udělal bych klasický náhon na všechny 4.

Re: Regl pre dva motory

Napsal: 28.05.2015 7:37
od marcel
1 a 3 náprava bude pohaňana nastálo a 2 a 4 náprava - prevodovka odpájana cez servo aby ostali dané
nápravy volnobežné
Mal som niečo také v modely BMW X5 - použitá malá prevodovka z priemyselného stroja z kovovými prevodmi s tromi polohami 2 rychlosti a neutrál / odpojenie motora / ovládanie rýchlosti cez servo cez jeden z kanalov z vysielacky neutrál nebol použitý
Regulator ktorý použivam v modeloch / XL5 waterpro / by zrejme neutiahol dva motory preto bola otazka aky regl by niekto , kto ma skusenost , použil na napájanie 2 motorov - pouzivam motory HPI Racing GT 550 14,4 V
Samozrejme že najjednoduchšie riešenie je ako píšete použit klasika staly pohon všetkých 4och náprav cez jednu prevodovku pripadne 2 a 3 nápravu dať prechodné / mal som to na Arctic 6x6 /
Ale v hlave mi skrsol takýto nápad na stavbu niečoho nového tak sa s tym chcem popasovať.
Vďaka za rady
M

Re: Regl pre dva motory

Napsal: 29.05.2015 18:46
od minotaur
Na dvě GT550 by šel použít Traxxas EVX-2 nebo starší EVX-1, viz https://traxxas.com/products/parts/escs/3019Revx2lvd. Obecně by šel použít asi každý regulátor, který zvládne jeden motor velikosti 550 a vezme napájení min. 14V - motory zapojíš do série. Dle mého ale taky potřebuješ, aby si mohl mechanicky odpínatelný motor vypnout taky elektricky, jinak se ti bude stále točit.

Re: Regl pre dva motory

Napsal: 30.05.2015 8:28
od marcel
Vďaka za radu a link na regl..motor bude lektricky odpajany cez elktr vypinač...
momentálne sa venujem návrhom a stavbe karoseri a viac info o stavbe bude postupne v mojom blocku
topic12687.html
Ale bude to Mercedes Actros 8x8 vo verzíi ASOS - záchranárske odťahove vozidlo
http://www.schwerlast-rhein-main.de/ber ... atar1.html