Stránka 1 z 3

Defender 90, SCX 10 - začátečnické dotazy

Napsal: 04.12.2015 20:42
od honza.las
Ahoj, moc mě zaujalo expediční ježdění, po nějaké době pročítání tohoto fóra jsem zakoupil z druhé ruky model Defender 90 na podvozku z Dinga. S ním teď skoro každý den jezdím a večer se v tom vrtám. S auto-modelařením nemám žádné zkušenosti, dělal jsem doteď pouze letadla a tak mám samozřejmě spoustu nejasností. Dost odpovědí najdu tady na fóru, ale něco se mi dohledat nepodařilo. Zkusím se ptát zde, snad se najde dobrá duše, která poradí.

Takže dnešní problém - vyžižlané šrouby v přední nápravě
Zkoušel jsem vyndat a čistit ložiska v přední nápravě, při tom jsem narazil na několik šroubů, které již nejdou pořádně dotáhnout. Mají stržený závit, resp. jsou zřejmě samořezné do umělé hmoty. Jde zejména o:
- zakončení těla nápravy - díly AX80012 - trochu se kývou na těle nápravy a spojující šroubky nejdou dotáhnout
- držák osy předního kola s pákami řízení AX80004 - šrouby které ho drží na předchozím díle a které tvoří kloub také nejdou dotáhnout

Všechno zatím sice drží, ale nemám z toho dobrý pocit. Má to jiné řešení než koupit zmiňované díly nové?

Díky za info

Re: Defender 90, SCX 10 - začátečnické dotazy

Napsal: 04.12.2015 20:52
od PitaW
To je častý jev, když někdo nedotahuje s citem. Zkus ty šrouby nahradit novými s metrickým závitem a dotahuj fakt jemně. Měli by to ještě udržet. Ty vůle na těhlicích bývají a to samé na C-hubu. To zatím moc neřeš a v klidu jezdi. Pokud budeš chtít tunit, zvětšit rejd a zamezit vůlím, tak doporučuji začít šetřit na set řízení od Slicka http://www.mstechnology.cz/set-tuning-rizeni-Axial-d219.htm Hodně kvalitní a hlavně funkční. Ale to uvidíš časem. Teď zkus vyměnit ty šrouby a jezdit. Zbytek přijde samo.

Re: Defender 90, SCX 10 - začátečnické dotazy

Napsal: 04.12.2015 21:00
od tomyprodejcz
Ahoj vítám tě tu ty problémy co se týká stržených šroubků v nápravě máme dá se říct všichni je to jen plast. Já používám díly od Slicka7 http://www.mstechnology.cz/Tuning-dily- ... 0_24_2.htm a naprostá spokojenost. Na vůli mezi jak uvádíš dílem č. AX80012 je to uchycení céčka do nápravy najdeš na slickových stránkách tyto výplně http://www.mstechnology.cz/zpevnovaci-o ... a-d351.htm , díky nim utáhneš céčka na krev beze strach stržení a nejdou ti kola do A.
Tvůj další problém jsou pokud to chápu dobře stržené závity v plastových céčkách doporučil bych ti kovové např zde http://www.lees-frames.cz/Alu-C-Hub-Axial-d174.htm , tím se zbavíš dalšího strachu ze stržení šroubků. A pak se dá tunit dále například touto sadou http://www.mstechnology.cz/set-tuning-r ... l-d219.htm , získáš tím větší rejd a vše od Slicka je dá se říct velice odolné a vydrží a na vše má náhradní díly. Snad jsem ti pomohl klidně se ptej dále.

PS: Píta mě předběhl s odpovědí tak to máš dvakrát :-D , ale jak píše uvidíš zkoušej testuj a zjistíš co vše potřebuješ a jak daleko s vylepšeními zajdeš ;-)

Re: Defender 90, SCX 10 - začátečnické dotazy

Napsal: 04.12.2015 21:19
od honza.las
Díky oběma, to je přesně ono, co jsem hledal.

Ještě si dovolím k této části auta jeden dotaz ( a další už si nechám na jindy :) ). Osy, na kterých drží přední kolo (AX30366) se jednak v ložiskách trochu viklají, a jednak se dají mírně vysouvat/zasouvat (cca o milimetr). Kola se díky tomu dost viklají.
V této části ale nevidím žádné opotřebení, ložiska vypadají pevně a proti zasunutí tomu brání krátká zasouvací kovová osička zajištěná plastovým šestihranem. Takže dotaz, má tam být tato vůle již z výroby, nebo je někde něco špatně, co jsem přehlédl.

Re: Defender 90, SCX 10 - začátečnické dotazy

Napsal: 04.12.2015 21:33
od Mira
Milimetr :mrgreen:


Kamo kdybys videl moje vule, tak zjistis, ze mas vlastne novy auto

Re: Defender 90, SCX 10 - začátečnické dotazy

Napsal: 04.12.2015 21:37
od honza.las
Mira píše:Milimetr :mrgreen:


Kamo kdybys videl moje vule, tak zjistis, ze mas vlastne novy auto


No jo, uznávám že na ježdění to asi nevadí. Jde asi jen o pocit, mám rád, když všechno pasuje. A jsem zvyklý z letadel, tam milimetrová vůle v řízení nedělá dobrotu.

Re: Defender 90, SCX 10 - začátečnické dotazy

Napsal: 04.12.2015 22:12
od Tom60105
Jeeeej Kamaradi to je muj byvalej Defik
..Jen uz neni ram :-( svetelná Rampa :-( (svetelnou rampu Odkoupim z5!!) Nu že by šroubky byli stržene to bych nerekl za 5 let co se hrabu v expedicich uz ten cit pro plast je!! a vule jsou na vsech podvozkach co uz aspon 10x vyjeli.. Viz jak pise Mira Wolf by mohl vypravet.. Ano vsechny vule se daji odstranit..ale proc?? Proc kdyz to vse maka vse se toci?? a takove vule ze se musi davat nove veci??To to nemelo..Bez urazky..
Prosim o vice foto jak ted vypada dekuji..
Doufam ze slouzi a nelitujete koupi...
Chce se to seznamit v Praze s nekym a porovnat si je..ty vule myslim..uvidite ze to neni nic hrozneho!...

Re: Defender 90, SCX 10 - začátečnické dotazy

Napsal: 04.12.2015 22:33
od PitaW
Vůle jsou a budou. Z toho bych vážně vědu nedělal. Pokud si zvyklý na letadla, tak to chápu, ale tohle jsou auta, které jezdí a na všechny díly jsou opravdu velké tlaky a dochází k opotřebování a vymačkání určitých dílů. Už jsem vyzkoušel mnoho jiných dílů z různých materiálů a zatím se osvědčily pouze od Slicka. Kolikrát jsem svému modelu říkal traktor, jen díky zemědělským vůlím. Prostě terenní stroje :lol: Kola mohou jít do "Áček" i kvůli tomu, že se vymačkají ložiska v těhlicích. Opravdu si z toho nedělej starosti a užívej ježdění.

Re: Defender 90, SCX 10 - začátečnické dotazy

Napsal: 04.12.2015 22:39
od tomas71
A hlavně bacha, některé vůle není není dobré vymezovat do nuly. Některé prostě musí být

Re: Defender 90, SCX 10 - začátečnické dotazy

Napsal: 04.12.2015 22:43
od honza.las
Tom60105 píše:Jeeeej Kamaradi to je muj byvalej Defik
..Jen uz neni ram :-( svetelná Rampa :-( (svetelnou rampu Odkoupim z5!!) Nu že by šroubky byli stržene to bych nerekl za 5 let co se hrabu v expedicich uz ten cit pro plast je!! a vule jsou na vsech podvozkach co uz aspon 10x vyjeli.. Viz jak pise Mira Wolf by mohl vypravet.. Ano vsechny vule se daji odstranit..ale proc?? Proc kdyz to vse maka vse se toci?? a takove vule ze se musi davat nove veci??To to nemelo..Bez urazky..
Prosim o vice foto jak ted vypada dekuji..
Doufam ze slouzi a nelitujete koupi...
Chce se to seznamit v Praze s nekym a porovnat si je..ty vule myslim..uvidite ze to neni nic hrozneho!...


Rám už je zase namontovaný zpátky, fotka není aktuální. Zkoušel jsem auto trochu odlehčit, kastle mi přišla těžká, auto se docela převracelo na bok a stoupalo si na zadní. Tak jsem trochu experimentoval. Aktuálně jezdím bez zadní rezervy, s odlehčenou zahrádkou a panák má odmotovaný nohy...

Vůle - jak jsem psal, auto jezdí bez problému, spíš mne to zarazilo při rozebírání a znovuskládání. Nevím, co je ještě v pořádku o co už ne, tak jsem se tu zeptal. Určitě to nechci měnit hned, spíš zjišťuji možnosti a co má smysl a co ne.

Jinak koupě nelituju, auto mě moc baví, jezdím skoro každý den :). Pár fotek je tady https://www.dropbox.com/sh/cxhwyzxzvp0d ... pcJOa?dl=0 .

Re: Defender 90, SCX 10 - začátečnické dotazy

Napsal: 04.12.2015 22:50
od Tom60105
Tak to jsem rad ze nelitujete..delal jsem ho 4 mesice a vse poctive.. Nu nohy panaka asi teziste nezmeni..Je treba rozeznat crawlera od scale expedice!! Scale expedice s interierem zahradou rezervou atd NIKDY NEVYJEDE to co to same auto bez zaharady, interieru panaku scale doplnku atd!! a ja delal scale expedici..nebojte naucite se poradne jezdit a i s nim jsem daval obcas veci ktere jsem myslel ze jen crawler projede..
Samo cokoli se ptejte.. Vlakno sleduji a jsem rad ze jsi Taky rad :-D

Re: Defender 90, SCX 10 - začátečnické dotazy

Napsal: 04.12.2015 23:08
od honza.las
Tak přeci jen dnes ještě jeden dotaz. Souvisí zřejmě trochu s tou váhou kastle. Když jedu rychleji, tak se auto dost výrazně naklání doleva. Jen podvozek bez kastle to nedělá. Vyčetl jsem, že se tomu říká torque twist, zhruba chápu, proč to vzniká. Ale nevím, zda je to běžné a normální, nebo zda se s tím dá něco dělat. Zkoušel jsem přitvrdit tlumiče (přitáhnout pera) na levé straně, ale neměl to výraznější vliv.

Re: Defender 90, SCX 10 - začátečnické dotazy

Napsal: 04.12.2015 23:18
od gecko-x
Já jsem to řešil tvrdšíma a kratšíma perama. Chovalo se to jak skutečné auto. V normální poloze, tedy na kolech a nepodložené byly tlumiče zasunuté na 1/3. V případě potřeby nešlo kolo do blatníků, ale to protější šlo v rámci tlumiče dolu. Snad jsem to napsal pochopitelně.

Re: Defender 90, SCX 10 - začátečnické dotazy

Napsal: 05.12.2015 8:26
od Mira
... Ja tohle resim uplne vytocenejma perama (=nejmekci) a rozlozeni hmotnosti kazim tim, ze vozim baterku po prave strane podel. Pri pridani plyny se sice drobet houpne ve smeru torquetwistu, ale jede rovne a ne nahnutej. Ale ja mam auto postaveny tak, ze zakladni stav je na zamacknutych tlumicich. Kola jakoby padaj do der, vysouvaj se pri prejezdu nerovnosti, misto aby to sedelo na napruzenejch perech a ty se smackovaly teprve pri najezdu na prekazku. Kazdymu autu to slusi drobet jinak a od toho se odviji i eliminace toho zvedani. Prisroubuj nohy a zahradku zpet, cim tezsi kastle, tim min to bude delat..

Re: Defender 90, SCX 10 - začátečnické dotazy

Napsal: 05.12.2015 8:43
od gecko-x
Ale to se ti pak auto naklani o to vic, kdyz couvas,ne?
A napsals to asi lip v pripade potreby spadne kolo do diry ;-)