Stránka 5 z 9

Re: Truggy F350 double cab

Napsal: 14.02.2016 8:41
od Mira
Z krajni nekdy nezatoci pac je v ramu. To nevyresi ani silne servo - kdyz se to stane, tak vsechnu silu da do toho, ze hybe ramem, resp protilehlym tlumicem. Zmena polohy paky serva pak jen (misto zataceni) dela pohyb ramu vuci naprave. Vysune zasune tlumic. S tim neudelas nic, to je proste takovy konstrukcni reseni. Mooozna by tomu pomohla panhartka, ktera teoreticky lepe pobere ten vektor sily.

Pravy max rejd, kolo zaprene o kamen, koukame zepredu a chceme tocit zpatky. Paka serva jde z leva (koukame zepredu) do stredove polohy - ale misto tazeni paky rizeni priblizuje ram k naprave, smackava tlumice a kola stoji.

Pokud tam bude panhartka tak drobet pomuze, pac je ve spravnem smeru k vektoru pusobici sily a ma to nadeji na to, ze krom toho pritazeni ramu k naprave taky da nejakou silu na to zatoceni. Ovsem je to jen teorie a naladit spravnou polohu panhartky aby v tomhle okamziku pomohla je otazka na pany inzenyry v automobilce. Cim niz bude servo, tim vic pujde sila na zataceni a ne odtlaceni ramu.

Proto je na funkci nejlepe mit ho na naprave. Je nejbilz a je ve stejne vztazne soustave, s ramem se to pres tlumice nijak neovlivnuje.

Servo v ramu muze lepe fungovat pri kratsich tlumicich. Pokud mas zdvih jak tejden, cela draha paky serva se spotrebuje na jejich pohyb a neni, kde by se to zarazilo. V pripade takovyhodle stroje bych nevahal mit servo na naprave.

Re: Truggy F350 double cab

Napsal: 15.02.2016 20:38
od Tom60105
Díky Míro.. no přemejšlím o tom že holt do toho nového nastříkaného rámu asi říznu a vyřežu držák serva na rámu a přemístím servo na nápravu..jako zkouška, když to bude makat tak pak koupím nějaké Slickovo díly na lepší řízení.. Než koupit servo atd a ono to stejně makat nebude.. ted měřím origo rám a řeším uchycení atd a v Sobotu asi řežu a svařuji..

Re: Truggy F350 double cab

Napsal: 16.02.2016 10:33
od virtual
Jak píšu ve vlákně o servu - jediná dvě správná řešení jsou servo na nápravě (funkční, ale esteticky nepovedené řešení), nebo 3-link a panhardka. 4-link a servo v rámu nemůže fungovat, jak odborně vysvětluje Míra, pohyb nápravy je shodný s pohybem spojovačky serva, takže bez pandhardky servo tahá rám nebo nápravu místo zatáčení.
Na tvém místě bych spíš uvažoval o té pandhardce (+ odebrat jednu horní spojovačku z nápravy), okoukat můžeš např. na podvozku Gelande 2 od RC4WD nebo na videu níž...

https://www.youtube.com/watch?v=RGeAbFO4a-E

Re: Truggy F350 double cab

Napsal: 21.02.2016 12:59
od Tom60105
Ták Po delším bádání a zkoušení panhardky jsem došel k závěru že panhardka zde nebude..stojí jí vždy něco v cestě pro dokonalý chod..
Tudíš jsem se toho nebál a začal jsem řezat do nově nalakováného šáska

Předtím....Scale, ale raději budu zatáčet než vypadat opravdově..
Obrázek

Pár chmatu pilky a je to
Obrázek

Obrázek

Díra by byla ted zkouška starého serva

Obrázek

Vše by mělo být ok.. nové plato pod servo a i držák

Obrázek

a ted už jen vyřešit držák serva který musel taky pryč..použil odřízlej kus a je držák na světě

Obrázek

napasováno
Obrázek

Zbavit díly pracného eloxu
Obrázek

a jde se na střik. základ a pak moje oblíbená červená
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Tak ted už jen objednat silné servo a Slickovo zatáčení a dodělat kryty podběhu dopředu ke kolum a muže se vyrazit testovat...

Ještě vybírám servo bud:
http://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz/ ... 15sec-27kg
nebo
http://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz/ ... 12sec-31kg

http://rckane.cz/jx-servo/2342-jx-servo ... c36kg.html


http://tom60105.rajce.idnes.cz/Rizeni_predelani/

Re: Truggy F350 double cab

Napsal: 21.02.2016 18:02
od PitaW
Pěkně jsi se Tome do toho pustil a je vidět, že se toho vůbec nebojíš :lol: Alespoň to bude pořádně zatáčet. Jak jsi se mě ptal na to servo, tak teď mám Toto 36kg Mám ho od prosince, nebo kdy jsem složil Tacomu. Sílu má pperfektní, hodněkrát jsem dost koupal a po zatěsnění zatím funguje jak má. Jen jsem si tuhle všiml, že se už lehce hýbe 25. hran, tak uvidíme co to bude časem dělat. Teď je to zatím stejné a nezvětšuje se to. Jinak za ty peníze spokojenost. Jo a je hrozně tichoučké. Předtím jsem měl 2,5 roku Hitec 29kg, který byl supr a do nehody bez jediné vůle na 24.hranu, ale 2x dražší.

Servo na baterku mám , že jde oranžový do příjmače a ty zbylé dva tažené na baterku. Na této fotce je to dobře vidět. Jedná se o ten konektor serva vpravo. Mám to vedené venkem, že se mi nechtělo rozdělávat krabičku.

Obrázek

Re: Truggy F350 double cab

Napsal: 21.02.2016 18:09
od Mira
Tak normalne, jak mi to mobil nacita lehounce postupne, mi blesklo hlavou pri pohledu na fotku, ze ses, Tome, normalne magor :-D a ze mas motor jako Pita.


Pak jsem si v te same vterine precetl, ze prispevek je Pitakuv. Tak vporadku, magor je i nadale jen Pita :mrgreen: (pro neznale - mysleno v dobrem)


A uz parkrat mi to evokovalo Pitakuv pristup. Mas to fakt dobry Tome, uz se tesim, az i do tebe nabouram range roverem (opet alegorie voee)

Re: Truggy F350 double cab

Napsal: 22.02.2016 17:47
od Tom60105
Jak málo udělá člověku radost..mám rád balíčky které k něčemu jsou..dnes jeden takovej přišel.. ještě čekám tento týden na 2 balíčky..servo a zatáčení od Slicka

Ale tento balíček za 350kč až dom s počtem kusů 1058 šroubků a matiček M3 a M2 Všech možých druhu i hlaviček a délek je prostě paráda.. když se podívám u nás do eshopu kde chtějí za 10 kusu 20kč tak se jen směji..
Ted už jen třídit a do správných škatulek rozsypat..

Obrázek

Obrázek

Re: Truggy F350 double cab

Napsal: 22.02.2016 19:29
od Chazzy93
A kdes je sehnal? Nejsou náhodou z Akrosu?

Re: Truggy F350 double cab

Napsal: 22.02.2016 19:44
od Tom60105
Chazzy93 píše:A kdes je sehnal? Nejsou náhodou z Akrosu?


Sehnal jsem je zde
http://proprumysl.cz/srouby/

Re: Truggy F350 double cab

Napsal: 26.02.2016 11:44
od Tom60105
Taaak po pauze Pokračujem páč mě přepadla chlapská nemoc (rýma) :-D tak mám dnes volno sice mně není nejlépe ale snad u toho budu myslet.
Přišel avízovaný balík a v něm servo
Obrázek

Tahá krásně
Ted dolazuji a laboruji se zatáčením co kde kolik a tak..

Obrázek

Začala montáž a pokusy
Obrázek

Obrázek

Ale po paár jízdách doma jsem zjistil že jsou tlumiče moc vysoko a snížil jsem vejšku stroje a při křížení už dřou kola o rám..tudíš jdu pokračovat a příště už snad napíšu že je vše ok a bude to makat a pak už jen foto z venku..

Re: Truggy F350 double cab

Napsal: 26.02.2016 17:57
od Tom60105
Taak místo abych se léčil z rýmy a ležel tak dělám na tom zatáčení a mužu říct že už jsem vyzkoušel vše a stejně to nějak nemaká..Auto ma rejd jako blázen, ale vždy na zpátečku se jedno z kol jakoby vyvrátí a servo ho nedokáže vrátit z5 a já už vyzkoušel snad vše.. ale výsledek stejný

Obrázek

Obrázek


Až jsem vyzkoušel Tohle a při tomto uskupení nikde nic nepajtlá servo krásně točí..je někde nějaká chyba že jsem to u nikoho neviděl??

Obrázek

Obrázek

Děkuji za každou radu.. Jinak už nevím a není chut to stále rozebírat a předělávat..

Re: Truggy F350 double cab

Napsal: 26.02.2016 21:03
od PitaW
Tome takto jak to máš bys to měl mít dobře. Jen musíš ještě pošoupnout šroubek na prodloužení páky těhlice blíž ke kolu. Právě to vybočení z osy těhlice to tahá zpět. Nevím jak to máš zezadu, ale udělej to samé a musí to fungovat. Jak jsme si psali SZ, tak já chci vyzkoušet odstranit pouze prodloužení na předku nápravy a zadek ponechat + dlouhou páku serva.

Obrázek

Re: Truggy F350 double cab

Napsal: 28.02.2016 19:08
od Tom60105
Tak nemoc polevila jen kašel zůstal... Tak jsem ještě pár h dělal na řízení a došel jsem k závěru, že mně kompromis stačí a zatáčení jsem nějak dodělal
..zatáčím..možná někdy to předělám do max rejdu..jedině co vadí je i jak píše Píta s Tacomou ta prodloužená páka serva..
Noo a když jsem to měl rozebrané, ještě jsem vyčístil a nalil novej olej do tlumiču a předělal zadní tlumiče..při max křížení drhly o kryty, tak jsem je dal mimo držáky

Obrázek

Obrázek

Ted to máká jak má..

Pak přišla řada na servo páč byl krátkej kabel udělal jsem prodloužení

Obrázek

Obrázek

Rozebral šlo krásně, protože se nekoupalo a ani nebude, kola jsou robustné a vypadají i kvalitně :OK:

Obrázek

Obrázek

Namazal speciál vazelínou a utěsnil proti vodě

Obrázek

Obrázek

Pak proběhla montáž serva a malinká rozpracovanost, jako: návrat předních tlumičů do nové polohy, doopláštění tyček říze, dopoutahování a zalepení všech šroubků

Obrázek

A nakonec proběhla zkouška jízdy a křížení a taky jsem tahal prcka za autem na kolečkové kačeně a dobré..jen asi zítra ještě předělám origo spodní linky od Kuby--dám delší
páč v max křížení jemně drhne kolo o nadkolní rám, tak je cca o 0,5cm posunu v před a mělo by to být vše a mužu vyrazit na vůbec první testy...

Re: Truggy F350 double cab

Napsal: 28.02.2016 19:40
od poschlmartin
:FINE:

Hele dobrý, já řízení ladil každý večer víc jak dva tejdny... Nu, ale už se ti to rýsuje!!!

Re: Truggy F350 double cab

Napsal: 28.02.2016 19:53
od poschlmartin
Tom60105 píše:
Až jsem vyzkoušel Tohle a při tomto uskupení nikde nic nepajtlá servo krásně točí..je někde nějaká chyba že jsem to u nikoho neviděl??

Obrázek

Děkuji za každou radu.. Jinak už nevím a není chut to stále rozebírat a předělávat..


Teď na to koukám a tohle NEMŮŽE fungovat!!!!
Spojovačka v zadu je kvůli ackermanovi a když to spojíš i ve předu tak to propojíš na hulváta a ono to tak nefunguje!!! Přesně tohle řešení tam mám já, jenže místo tyčky tam mám pružinu, abych dovolil měnit délku té tyče (skoro o 1 cm) a tak kolům dovolil zatáčet jedno víc a jedno míň. Na pružince se ten chybějící prostor natáhne a kola opisují dvě různé kružnice!!!, v rejdu to má snahu pomoci těhlici vrátit se zpět k páce serva a zároveň to částečně plní funkci servoraveru!!!

To jak to máš ty při nestejných délkách těhlice ve předu a vzadu sice fungovat může ALE střed kružnice kterou kolo opisuje není uprostřed kloubu poloosy (a šroubů uchycení v C hubu), ale s pohybem kola se pohybuje i střed kružnice od jedné strany ložiska k druhé!!! Takhle na tvrdo něco zku*víš!!!!