Truggy trucktrial 4x4x4
Napsal: 27.04.2016 21:55
Zdravím , představím vám několik modelů, které stavíme , jsou podobné, tak to dám do 1 vlákna. 8)

Technické specifikce Truggy I Modry
Motor: ROBITRONIC PLATINUM BRUSHLESS 17,5T
Regulátor: SPEEDSTAR BRUSHLESS CRAWLER
Tlumiče: Absima 100 mm
Převodovky : HPI Racing Wheely King 7,64:1 ; Homemade 3:1 ; rozvodovka slick 2,18:1
nápravy: axial
Serva : 2x 1501 MG 17 kg
Kardany: Notyro
Pneu : 1,9 " 108 mm
Celkový převod : 145,5: 1
Maximální teoretická rychlost : 2,74 km/h
Zvukový modul ESS one
Technické specifikce Truggy II oranžovy
Motor: ROBITRONIC PLATINUM BRUSHLESS 13,5T
Regulátor: SPEEDSTAR BRUSHLESS 8,5T
Tlumiče: Absima 100 mm
Převodovky : HPI Racing Wheely King 7,64:1 ; Homemade 3:1 ; Homemade rozvodovka 1,66:1
nápravy: axial
Serva : 2x 1501 MG 17 kg
Kardany: Modelex
Pneu : 1,9 " 108 mm
Celkový převod : 167,5:1
Maximální teoretická rychlost : 2,8 km/h
Zvukový modul ESS one
Disky beadlock


Kastle je dělaná s psh poslední jsou s pocínovanýho plechu 0,32 mm. Na kastle udělám asi novy vlákno.
Uchycení kastle - pérko z propisky zajištěno červíkem. na nasazení stačí čudle zamáčknout nasadit kastli a je to. na odjistění kastlě je spešl klíč :-D

Nápravy jsou axial - jedna z posledních slabin na modelu. šasi vypáleno laserem ocel a hliník. první modely měly klasiku speed 600 a převod: HPI převodovka 7,64:1 rozvodovka slick 2.17:1 a v nápravě 2,92:1 = 48,5:1.Jelikož mají auta 4,5 a 5 kg tak ve vetším kopcu dostavál speed pěkně do těla a ztrácel otáčky.
Takže to chtělo silnější motor a větší převod. za HPI převodovku jsem dal hned ještě jednu "rozvodovku" s převodem 3:1.Ozubeny kola modul 1. Celkový převod teda 145,5:1. Motor je nyní 17,5T brushless. Rychlost celkem klesla, ale zato motor skoro neví, že jede do kopce.
nová oska


Rychlost se mi zdála pomalá tak jsem trošku snížil převod a stejným zpusobem jsem vyrobyl i rozvodovku ale jen 1,66:1. takže převod je 111:1 a motor 13,5T Brushless.
Z převodem bude ještě experimentovat, možná příjde na řadu nějaká dvoustupňová převodovka. 1-ka na trial a 2-ka na přejezdy. tak by to bylo ideální.
Síla převodu se zanedlouho projevyla. Protočil se hliníkovej "tuningovéj" díl v nápravě. Ulžení osičky je s velkou vůlí drážka se vymačkávala až se protočila. Není se čemu divit kalená osička vs hliník :-D .

První verze na červíky měla nevýhodu, že se musely utáhnout přesně osky, což byl celkem problém. Ale funguje to. Maximalizoval jsem rozměry co do délky a průměru.

Druhá verze už je s drážkou frézovaná z obou stran přes přípravek. bez digitálního odměřování bych to nejšpíš nedal :D 3,2 drážka 3 kou frézou rozjetá na všechny strany. tak sem jich udělal rovnou 6 :-D . vůle je tam minimální, oska drží nasazením.


Jelikož mi nějak nejde dát miniatura, aby se zobrazila jak na jiných forech - vypadá to takto :

tak zbytek tady https://photos.google.com/share/AF1QipN ... dLOG81UzJB
Edit : opraveno
Pokračování příště :BYE: .
Technické specifikce Truggy I Modry
Motor: ROBITRONIC PLATINUM BRUSHLESS 17,5T
Regulátor: SPEEDSTAR BRUSHLESS CRAWLER
Tlumiče: Absima 100 mm
Převodovky : HPI Racing Wheely King 7,64:1 ; Homemade 3:1 ; rozvodovka slick 2,18:1
nápravy: axial
Serva : 2x 1501 MG 17 kg
Kardany: Notyro
Pneu : 1,9 " 108 mm
Celkový převod : 145,5: 1
Maximální teoretická rychlost : 2,74 km/h
Zvukový modul ESS one
Technické specifikce Truggy II oranžovy
Motor: ROBITRONIC PLATINUM BRUSHLESS 13,5T
Regulátor: SPEEDSTAR BRUSHLESS 8,5T
Tlumiče: Absima 100 mm
Převodovky : HPI Racing Wheely King 7,64:1 ; Homemade 3:1 ; Homemade rozvodovka 1,66:1
nápravy: axial
Serva : 2x 1501 MG 17 kg
Kardany: Modelex
Pneu : 1,9 " 108 mm
Celkový převod : 167,5:1
Maximální teoretická rychlost : 2,8 km/h
Zvukový modul ESS one
Disky beadlock
Kastle je dělaná s psh poslední jsou s pocínovanýho plechu 0,32 mm. Na kastle udělám asi novy vlákno.
Uchycení kastle - pérko z propisky zajištěno červíkem. na nasazení stačí čudle zamáčknout nasadit kastli a je to. na odjistění kastlě je spešl klíč :-D
Nápravy jsou axial - jedna z posledních slabin na modelu. šasi vypáleno laserem ocel a hliník. první modely měly klasiku speed 600 a převod: HPI převodovka 7,64:1 rozvodovka slick 2.17:1 a v nápravě 2,92:1 = 48,5:1.Jelikož mají auta 4,5 a 5 kg tak ve vetším kopcu dostavál speed pěkně do těla a ztrácel otáčky.
Takže to chtělo silnější motor a větší převod. za HPI převodovku jsem dal hned ještě jednu "rozvodovku" s převodem 3:1.Ozubeny kola modul 1. Celkový převod teda 145,5:1. Motor je nyní 17,5T brushless. Rychlost celkem klesla, ale zato motor skoro neví, že jede do kopce.
nová oska
Rychlost se mi zdála pomalá tak jsem trošku snížil převod a stejným zpusobem jsem vyrobyl i rozvodovku ale jen 1,66:1. takže převod je 111:1 a motor 13,5T Brushless.
Z převodem bude ještě experimentovat, možná příjde na řadu nějaká dvoustupňová převodovka. 1-ka na trial a 2-ka na přejezdy. tak by to bylo ideální.
Síla převodu se zanedlouho projevyla. Protočil se hliníkovej "tuningovéj" díl v nápravě. Ulžení osičky je s velkou vůlí drážka se vymačkávala až se protočila. Není se čemu divit kalená osička vs hliník :-D .
První verze na červíky měla nevýhodu, že se musely utáhnout přesně osky, což byl celkem problém. Ale funguje to. Maximalizoval jsem rozměry co do délky a průměru.
Druhá verze už je s drážkou frézovaná z obou stran přes přípravek. bez digitálního odměřování bych to nejšpíš nedal :D 3,2 drážka 3 kou frézou rozjetá na všechny strany. tak sem jich udělal rovnou 6 :-D . vůle je tam minimální, oska drží nasazením.
Jelikož mi nějak nejde dát miniatura, aby se zobrazila jak na jiných forech - vypadá to takto :
tak zbytek tady https://photos.google.com/share/AF1QipN ... dLOG81UzJB
Edit : opraveno
Pokračování příště :BYE: .