Stránka 1 z 1

typy prevodoviek - plusy minusy

Napsal: 30.04.2016 22:58
od ron
ake su vyhody prevodoviek, ktore vidime u roznych modelov? preco a kedy volit jednotlive riesenia?
1-ala scx10 (prevodovka a rozvodovka v jednom + klzna spojkou)
2-ala gmade, cmx (v jednom bez klznej spojky)
3-ala rc4wd, rcmodelex (prevodovka na motor a rozvodovka osobitne)

*edit* - preklep, vdaka za upozornenie, myslel som gmade, nie vaterra

Re: typy prevodoviek - plusy minusy

Napsal: 01.05.2016 7:13
od Taurus84
Ja len opravim - ak pod Vatterou myslis Ascendera, ten klznu spojku ma

Re: typy prevodoviek - plusy minusy

Napsal: 01.05.2016 9:43
od Mr-Monty

Re: typy prevodoviek - plusy minusy

Napsal: 01.05.2016 13:55
od rotruck
Tak takto to určitě nemyslel ..... nechat se nasměrovat na nějaké stránky jineho fora za účelem zvýšení jejich návštěvnosti asi nebylo účelem dotazu ........

Co se týká použití kombinovaných převodovek s rozvodovkou a samostatných oddělených převodovek , je to spíš o tam jak to komu vyhovuje pro rozložení a umístění v rámu auta.
Výrobci modelů samozřejmě volí tu nejjednodušší cestu a to udělat vše v jednom tedy převodovku s rozvodovkou v jednom těle.Pro modeláře to ale zase může být problém ve chvíli pokud chce zachovat interier jelikož rozvodovka je povětšinou na středu auta a je li v jednom díle s převodovkou a motorem, tak zasahuje poměrně vysoko do interieru.Odpadá tady ale potřeba dalšího propojení převodovky a rozvodovky kardanem , nebo spojkou.
Pokud je to oddělené , dá se motor s převodovkou dát třeba dopředu a rozvodovku pak na střed prostě jak to vyhovuje a kam se co vleze, ale je potřeba dalśí kardan nebo spojka navíc.

Co s týká prokluzových spojek , tak ty slouží k ochránění převodů proti jejich poškození při zakousnutí, nárazu , a pod. prostě spojka se nastavuje tak, aby proklouzla dřív, než by povolily a oholily se zuby na převodech , nebo se ukroutila či praskla hřídelka.

Re: typy prevodoviek - plusy minusy

Napsal: 01.05.2016 14:23
od Mr-Monty
Tak takto to určitě nemyslel ..... nechat se nasměrovat na nějaké stránky jineho fora za účelem zvýšení jejich návštěvnosti asi nebylo účelem dotazu ........


Nevím co v tom vidíš ty, já recenzi na převodovku od MS technology . Podsouváš zde zase jen rozpory . Žádné zvyšovaní návštěvnosti ani nic jiného prostě jen recenze na převodovku.

Re: typy prevodoviek - plusy minusy

Napsal: 02.05.2016 12:36
od ron
ano, v podstate typ a vplyv na miesto pre interier (a laborovanie s taziskom) chapem. myslel som, ci v tom nebude este nieco ine.
klzna je asi o nieco drahsie a komplikovanejsie riesenie a je to "na istotu". pre jeden buduci projekt ma skor zaujima, ci to bez nej bude problem a mozem cakat nicenie slabsich komponentov.

Re: typy prevodoviek - plusy minusy

Napsal: 02.05.2016 13:10
od plutoone84
Záleží co za budoucí projekt chystáš. Pokud třeba napasuješ převodovku pro 4x4 do 6x6, musíš utáhnout spojku na krev, jinak ti bude stále prokluzovat. To sebou přináší i výměnu převodů za kovové, protože platové pak nevydrží. (naštěstí to není moc drahé)
Pokud budeš dělat 4x4 a budeš jezdit normálně, tak prokluz taky nepotřebuješ. Mám kamaráda a tomu v SCX10 vydržely převody asi 5let a pak za 180kč koupil nové plastové. Mně vydržely vždy cca 6měsíců. Mám v 4x4 i 6x6 kovové, spojky na max utažené a funguje to dobře. Pak je další prvek, který povolí a to jsou kardany, takže taky kovové. Nápravy zatím drží.