Stránka 1 z 1

Axial Wraith Spawn - regulator s drag brake 50 vs 100%

Napsal: 13.06.2016 16:45
od Yautja
Dobry den, mam jednu otazocku na skusenejsich.

Pri 50%-nom drag braku mi vydrzi dojazd Wraitha cca 70 - 75 minut, ked jumper prepnem na 100% drag brake skrati sa na 50 minut? Predpokladam ze motor zdime bateriu viacej a stale drzi v motore napatie aby sa viacmenej nehybal a tvoril odpor?
Po pusteni plynu do neutralu na 100%-nom DB blokuje kolesa, pri 50% sa este dokotula.
Samozrejme v extra prudkom kopci treba pomahat, stale vsak odobera viacej el.energie aby vytvaral odpor a drzal motor.

SCX ma motor s 25 zavitmi, Wraith 20.

SCX pri 50% DB mam dojazdy cca 2hod 10 minut (po uplenj rovine 3hodiny), Wraith 1hod 10 minut (zmiesany teren - roviny, dlhe vyjazdy, lozenie mensie prekazky, trochu blbnutia, taka turistika lesom)

Pouzivam 5000kovu bateriu NiMH v oboch modeloch, zakladny setup (prevodovka)

Dakujem

Re: Axial Wraith Spawn - regulator s drag brake 50 vs 100%

Napsal: 14.06.2016 11:26
od virtual
Vlastně nerozumím, na co se ptáš. Ano, drag brake spotřebovává energii a Wraith s většími koly ji obecně spotřebuje víc... pokud ti vyhovuje 50% DB, jezdi tak, pro těžké úseky to můžeš přehodit na 100%.

Re: Axial Wraith Spawn - regulator s drag brake 50 vs 100%

Napsal: 14.06.2016 12:19
od Yautja
virtual píše:Vlastně nerozumím, na co se ptáš. Ano, drag brake spotřebovává energii a Wraith s většími koly ji obecně spotřebuje víc... pokud ti vyhovuje 50% DB, jezdi tak, pro těžké úseky to můžeš přehodit na 100%.


asi som sa zle vyjadril, komplikovane

cim vyssi drag brake, tym vyssia spotreba = v konecnom dosledku skrati celkovy dojazd ?

plne nabita bateria a setup 50% drag brake = dojazd 75 minut
plne nabita bateria a setup 100% DB = dojazd uz len 50 minut

Re: Axial Wraith Spawn - regulator s drag brake 50 vs 100%

Napsal: 14.06.2016 15:23
od virtual
Ano, jelikož naše modely nemají tradiční brzdy, musí se brzdit motorem, to spotřebovává další energii (část kapacity) z baterek.
Prodloužit dojezd tak můžeš použitím větší baterky, použitím účinějšího, střídavého motoru, nebo omezením zbytečného tření v pohonu (namazané zuby převodů, kuličková ložiska místo kluzných apod.). Nejčastěji se to asi řeší druhou baterkou, pokud jedna nestačí...

Re: Axial Wraith Spawn - regulator s drag brake 50 vs 100%

Napsal: 14.06.2016 16:32
od martan2002
Ahoj, moje rada je kup lipo tím se prodlouží znatelně dojezd.
Viz. příklad na mém autě: Ještěd 1x4200 nimh +1x4 lipo
to byl první a na druhém 5300 lipo se stejným autem.
a cenově jsou stejně a nevyžadujou zvláštní péči stačí lipostop.

Re: Axial Wraith Spawn - regulator s drag brake 50 vs 100%

Napsal: 14.06.2016 16:50
od Yautja
virtual píše:Ano, jelikož naše modely nemají tradiční brzdy, musí se brzdit motorem, to spotřebovává další energii (část kapacity) z baterek.
Prodloužit dojezd tak můžeš použitím větší baterky, použitím účinějšího, střídavého motoru, nebo omezením zbytečného tření v pohonu (namazané zuby převodů, kuličková ložiska místo kluzných apod.). Nejčastěji se to asi řeší druhou baterkou, pokud jedna nestačí...


Rozumiem, islo mi ale o to, ze cim vyssi drag brake, tym vyssia spotreba a skracovanie prevadzky dojazdu. Mam 2 baterky.
Chcel som len vediet, ze ten rozdiel 50% vs 100%-ny drag brake je rozdiel v dobe dlzky jazdenia.
Necakal som ze to spravi taky rozdiel.

Re: Axial Wraith Spawn - regulator s drag brake 50 vs 100%

Napsal: 14.06.2016 19:43
od virtual
On to asi nikdo přesně neměřil, rozdíl se mi zdá taky velký, ale "uvěřitelný". Mám ten samej regl ale bez značky Axial a v druhé poloze se mi zdá, že DB není vůbec nebo minimální, zatímco v poloze crawler udrží Wraitha v kopci stát. A když dochází baterka (poklesne napětí), lipostop na druhém jumperu odpojí motor a auto se rozjede, takže energie potřebuje brzda dost.

Re: Axial Wraith Spawn - regulator s drag brake 50 vs 100%

Napsal: 15.06.2016 8:49
od Yautja
virtual píše:On to asi nikdo přesně neměřil, rozdíl se mi zdá taky velký, ale "uvěřitelný". Mám ten samej regl ale bez značky Axial a v druhé poloze se mi zdá, že DB není vůbec nebo minimální, zatímco v poloze crawler udrží Wraitha v kopci stát. A když dochází baterka (poklesne napětí), lipostop na druhém jumperu odpojí motor a auto se rozjede, takže energie potřebuje brzda dost.


Ja si to praveze vzdy meriam pri kazdom modele, nech viem kam az mozem zajst, pokial beriem len jednu baterku, aby po vlastnych auto doslo spat.
Pokial beriem dve baterky, tak do konca prvej, zvacsa zacinam smerom do kopca, cesta spat je dole kopcom.
Tiez som bol prekvapeny z toho drag braku, udrzi auto v kopcoch, nevyhodou je vsak pustenie plynu do neutralu, vtedy blokuje kolesa a flekuje.
A prave ta skutocnost, ze motor udrzi auto v kopci znamena, ze motor taha baterku o 106 a preto to skracuje celkovy dojazd.
SCX podvozok mi bohate staci 50%, uz pri tych auto stoji v kopci a pokial je extrem, zlahunka pomaham plynom.
Ako som pisal, mam podvozok, kt. ma baterku nad prednou napravou. Vylezie neskutocne veci, cesta dole je vsak narocnejsia vzhladom na umiestnenie baterky, ma tendenciu prekotit sa cez nos, takze tu mi vyhovuje ze sa pomalinku kotula.
Urcite ma vplyv aj vaha modelu a velkost kolies, kedze velke maju lahsiu priechodnost, iny uhol nabehu atd.
Dnes chcem ist jazdit opat so znizenym DB, tak uvidim ci sa mi teoria potvrdi

Re: Axial Wraith Spawn - regulator s drag brake 50 vs 100%

Napsal: 27.06.2016 17:43
od Yautja
OBJASNENE

50 minut vydrzi pri šantení

prechadzka/trail 1hod 10-15 minut

beriem spat, drag brake s tym nic nema