Volanty a nastavení ve hrách
Napsal: 12.07.2016 23:46
Rád bych založil toto téma, protože by mě kolikrát zajímalo jak si zde na fóru nastavujete volanty ve hrách. Mohli by jsme v tomto vláknu o tom diskutovat a poradit si. Věřím, že jsme tu oproti herním fórech takové fajnšmekři co to chtějí mít co nejvíc realistické a auta nás baví. Já už to mám od roku 2009, kdy jsem koupil svůj 3 ale první kvalitnější volant Logitech G25. Předtím to byli ve rovnání s ním jen hračky.

Tento volant mě bavil hrozně moc a už těch několik let, jsem stále pročítal různé fóra o jeho nastavení v určitých hrách. Asi nejvíc na čem jsem ujel byl Rfactor. Já to mám ale tak že třeba půl roku to nastavuji, tak aby to fakt bylo jak simulace. Chci aby byl akorát odpor, drncal jak má a největší problém byl v této hře nastavení rozsahu otáčení, kdy jsem musel u každého auta vyjet do menu a nastavit. Třeba Imprezu jsem dával na 540° a ještě k tomu ve hře upravoval podle auta FFB. Byla to hrozná alchymie, ale pak stál výsledek za to a člověk si to fakt užíval :lol: https://www.youtube.com/watch?v=BUHPQUqFv3I
S koupí PS4 se situace dost změnila a hlavně mě naštvalo Sony, kdy jsem se dočetl že G25 a G27 tato konzole nepodporuje, kvůli nějakému přiblblému čipu, z důvodu jakési ochrany :roll: Co je to za blbost :evil: No nejspíš chce aby se volanty prodávali dál a nutí ke koupi G29 za 10K. Na PC moc už nehraju a hlavně jsem si oblíbil grafiky PS4. Mám tedy i PS3, ale jak jsem se namlsal, tak už se na ní víceméně práší. Vím, že mě budou PCčkáři oponovat, že komp má lepší grafiku, ale to bych musel upgrejdovat od základu a to je dost peněz a už jsem hodně zpohodlněl a prostě mě baví máčknout jedno tlačítko na gauči a hrát a PC už mám jen pracovní. A 140 televize mě na ty hry také hodně baví.
Tak jsem se tedy rozhodl a zde na fóru G25 prodal s tím, že si v akci koupím zmíněnou G29. Jenže čím víc jsem pročítal, tím víc jsme byl znechucen představou, že mám dát 8K v akci za něco stejného co jsem prodal. Tím myslím stejné střeva a celkově je to dost podobné, ba horší díky absenci přepínání řadící páky do "Háčka" a jde jen sekvence. Pak jsem byl asi 3 měsíce bez volantu a furt mě to tak šrotovalo, až vyšla edice Thrustmaster T300 Ferrari 599XX EVO Alcantara Edition se třemi pedály, která pak nikde nebyla skladem. Pak jsem se tedy rozhodl, že bych to koupil a zase nikde nebyla skladem. Dal jsem si hlídacího psa a když přišel mail, tak jen 2ks skladem na Alze. Celý den jsem přemýšlel, zda do toho jít a večer když jsem koukl, tak už nebylo nic a na celém netu jen v CZC a to byl ten impuls jít do toho, protože by pak nemuseli být i když ty prachy mě hodně mrzeli.
No a už je asi měsíc doma. Z fotek toho člověk moc nevykouká ale jak přišel domů, tak jsem byl docela unesený.
[img]Thrustmaster%20T300%20Ferrari%20599XX%20EVO%20Alcantara%20Edition/1600px[/img]
Velikost volantu je super. Má 30cm, což je na domácí poměry hodně slušné. Je to licencovaná replika 8:10 potažená Alcantarou, prý jako na skutečných vozech. Ten materiál se mě hodně líbí. Dost mě překvapila váha celého volantu i samotného věnce. Tlačítka se mě líbí, že mají o něco delší chod, než u G25 a hlavně necvakají mikrospínače. Je tam cítit taková jakoby pružina. Jediné mikrospínače jsou na pádlech.


Pedály jsou o dost větší než u G25 a výhodou je , že se dá naštelovat odklon pedálů, tak i rozestup. To jsem hned využil, protože nemám zatím řazení. U G25 jsem využival pro brzdu spojkový pedál, ale ten nemá tak tuhý chod, jenže jsem nechtěl mít nohy tak blízko u sebe. Tady jsem upravil co největší rozestupy pedálů a je to v klidu. Pedály jsou také dost těžké a hlavně nekloužou po podlaze, což u G25 dělali.


A konečně mohla začít pořádná jízda. Hrozně se mě líbí Project Cars a vytoužený Dirt Rally na který jsem tak dlouho čekal a záviděl PCčkářům. Obojí jsem měl před volantem, ale na gamepadu to fakt byla bída. Rally ještě tak nějak šlo ale Project Cars vůbec. Máčknul jsem třeba moc na plyn a auto se začlo přetáčet. Potřeboval jsem srovnat, ale prostě na gamepadu, který mám hodně v ruce se blbě hledala pozice, kde by člověk držel natočený volant. teď je to o ničem jiném. Hlavně na té velké televizi a s tou grafikou to dokáže hodně vtáhnout.

A konečně mohu jezdit s Mercedesem i vostřejc, než v reálu. Výhled na haupnu stejný jako ve skutečnosti :lol:

Nechybělo ani drobet modelařiny. Je super, že dělají aplikace na telefony z veškerou telemetrií a dost jsem si to oblíbil. Tak jsem si z PSH vyrobil držák telefonu přímo na volant.

V project cars koukám kdy se zahřejí gumy a dost mi to usnadňuje v řazení. Na monitoru TV mám vše vyplé, aby to nerušilo a navodilo ještě větší pocit simulace. Zde je jedna fotka jak jsou na tom gumy a tlumiče + další údaje

A zde poslední fotka s tím pomocníkem řazení. Tam nabíhájí otáčky, když jsou na středu tak je pozadí žluté a když už jsou otáčky u maxima, tak pozadí zčervená a člověk na to nemusí vůbec koukat a jen to vidí periferně a opravdu to moc pomáhá. Na volant jsem musel na levé pádlo opět nalepit červenou samolepku, abych při velkém točení a v zápalu boje nemusel dlouho přemýšlet čím podřadit. I tak bych ale více bral, kdyby byli pádla napevno k základně volantu. To už mě vadilo i u G25. Tento volant má rozsah 1080° a když pak člověk hodně točí, tak je v tom řazení zmatek.

Project Cars, jsem si po měsíci nastavování hodně oblíbil a řekl bych, že je to snad nej hra co jsem na volantu hrál. Hrozně se mě líbí, že volant reaguje na každé vozidlo citelně jinak a samo si nastaví rozsah úhlu volantu. Nikdy mě moc nebavili motokáry, ale v téhle hře je žeru. Jedny mají rozsah pouze 180° a silnější kubatůry 360°. FFB je famózní a je znát i sebemenší odlepení gumy od vozovky. Pár týdnů laboroval v nastavení, nakonec jsem se vrátil skoro k původnímu, s tím že jsem stáhl FFB na 48 a Tire Force na 90. S mercedesem 190 jsem najel už mraky kilometrů a už jsem tak zmagořený, že když jedu ve svém Adolfu 124, tak porovnávám ty tuhosti a odezvy v zatáčkách. Zjistil jsem že tuhost je už totožná, ale na těchto volantech prostě chybí to cítění nerovností vlastní prdelí a na tom se podílí to Tire Force, které toto simuluje různými druhy vibrací a rázů.
Tato hra má hrozně nastavení u každého auta, jen je vše označené Fx a Fy apd, takže se v tom vůbec nevyznám. Je tam toho moc a když jsem zkoušel pár nastavení s internetu, tak to třeba dělalo, volant vibroval při brždění, přesně jako když jsou zvlněné kotouče na velkém autě, nebo že při bržděn je to kousalo kola a tlačilo volant zpět. Dá se s tím slušně hrát, ale to mě neba a není na to čas. Takže kdo má nějaké typy nebo návody, tak sem s tím. :OK:
Tento volant mě bavil hrozně moc a už těch několik let, jsem stále pročítal různé fóra o jeho nastavení v určitých hrách. Asi nejvíc na čem jsem ujel byl Rfactor. Já to mám ale tak že třeba půl roku to nastavuji, tak aby to fakt bylo jak simulace. Chci aby byl akorát odpor, drncal jak má a největší problém byl v této hře nastavení rozsahu otáčení, kdy jsem musel u každého auta vyjet do menu a nastavit. Třeba Imprezu jsem dával na 540° a ještě k tomu ve hře upravoval podle auta FFB. Byla to hrozná alchymie, ale pak stál výsledek za to a člověk si to fakt užíval :lol: https://www.youtube.com/watch?v=BUHPQUqFv3I
S koupí PS4 se situace dost změnila a hlavně mě naštvalo Sony, kdy jsem se dočetl že G25 a G27 tato konzole nepodporuje, kvůli nějakému přiblblému čipu, z důvodu jakési ochrany :roll: Co je to za blbost :evil: No nejspíš chce aby se volanty prodávali dál a nutí ke koupi G29 za 10K. Na PC moc už nehraju a hlavně jsem si oblíbil grafiky PS4. Mám tedy i PS3, ale jak jsem se namlsal, tak už se na ní víceméně práší. Vím, že mě budou PCčkáři oponovat, že komp má lepší grafiku, ale to bych musel upgrejdovat od základu a to je dost peněz a už jsem hodně zpohodlněl a prostě mě baví máčknout jedno tlačítko na gauči a hrát a PC už mám jen pracovní. A 140 televize mě na ty hry také hodně baví.
Tak jsem se tedy rozhodl a zde na fóru G25 prodal s tím, že si v akci koupím zmíněnou G29. Jenže čím víc jsem pročítal, tím víc jsme byl znechucen představou, že mám dát 8K v akci za něco stejného co jsem prodal. Tím myslím stejné střeva a celkově je to dost podobné, ba horší díky absenci přepínání řadící páky do "Háčka" a jde jen sekvence. Pak jsem byl asi 3 měsíce bez volantu a furt mě to tak šrotovalo, až vyšla edice Thrustmaster T300 Ferrari 599XX EVO Alcantara Edition se třemi pedály, která pak nikde nebyla skladem. Pak jsem se tedy rozhodl, že bych to koupil a zase nikde nebyla skladem. Dal jsem si hlídacího psa a když přišel mail, tak jen 2ks skladem na Alze. Celý den jsem přemýšlel, zda do toho jít a večer když jsem koukl, tak už nebylo nic a na celém netu jen v CZC a to byl ten impuls jít do toho, protože by pak nemuseli být i když ty prachy mě hodně mrzeli.
No a už je asi měsíc doma. Z fotek toho člověk moc nevykouká ale jak přišel domů, tak jsem byl docela unesený.
[img]Thrustmaster%20T300%20Ferrari%20599XX%20EVO%20Alcantara%20Edition/1600px[/img]
Velikost volantu je super. Má 30cm, což je na domácí poměry hodně slušné. Je to licencovaná replika 8:10 potažená Alcantarou, prý jako na skutečných vozech. Ten materiál se mě hodně líbí. Dost mě překvapila váha celého volantu i samotného věnce. Tlačítka se mě líbí, že mají o něco delší chod, než u G25 a hlavně necvakají mikrospínače. Je tam cítit taková jakoby pružina. Jediné mikrospínače jsou na pádlech.
Pedály jsou o dost větší než u G25 a výhodou je , že se dá naštelovat odklon pedálů, tak i rozestup. To jsem hned využil, protože nemám zatím řazení. U G25 jsem využival pro brzdu spojkový pedál, ale ten nemá tak tuhý chod, jenže jsem nechtěl mít nohy tak blízko u sebe. Tady jsem upravil co největší rozestupy pedálů a je to v klidu. Pedály jsou také dost těžké a hlavně nekloužou po podlaze, což u G25 dělali.
A konečně mohla začít pořádná jízda. Hrozně se mě líbí Project Cars a vytoužený Dirt Rally na který jsem tak dlouho čekal a záviděl PCčkářům. Obojí jsem měl před volantem, ale na gamepadu to fakt byla bída. Rally ještě tak nějak šlo ale Project Cars vůbec. Máčknul jsem třeba moc na plyn a auto se začlo přetáčet. Potřeboval jsem srovnat, ale prostě na gamepadu, který mám hodně v ruce se blbě hledala pozice, kde by člověk držel natočený volant. teď je to o ničem jiném. Hlavně na té velké televizi a s tou grafikou to dokáže hodně vtáhnout.
A konečně mohu jezdit s Mercedesem i vostřejc, než v reálu. Výhled na haupnu stejný jako ve skutečnosti :lol:
Nechybělo ani drobet modelařiny. Je super, že dělají aplikace na telefony z veškerou telemetrií a dost jsem si to oblíbil. Tak jsem si z PSH vyrobil držák telefonu přímo na volant.
V project cars koukám kdy se zahřejí gumy a dost mi to usnadňuje v řazení. Na monitoru TV mám vše vyplé, aby to nerušilo a navodilo ještě větší pocit simulace. Zde je jedna fotka jak jsou na tom gumy a tlumiče + další údaje
A zde poslední fotka s tím pomocníkem řazení. Tam nabíhájí otáčky, když jsou na středu tak je pozadí žluté a když už jsou otáčky u maxima, tak pozadí zčervená a člověk na to nemusí vůbec koukat a jen to vidí periferně a opravdu to moc pomáhá. Na volant jsem musel na levé pádlo opět nalepit červenou samolepku, abych při velkém točení a v zápalu boje nemusel dlouho přemýšlet čím podřadit. I tak bych ale více bral, kdyby byli pádla napevno k základně volantu. To už mě vadilo i u G25. Tento volant má rozsah 1080° a když pak člověk hodně točí, tak je v tom řazení zmatek.
Project Cars, jsem si po měsíci nastavování hodně oblíbil a řekl bych, že je to snad nej hra co jsem na volantu hrál. Hrozně se mě líbí, že volant reaguje na každé vozidlo citelně jinak a samo si nastaví rozsah úhlu volantu. Nikdy mě moc nebavili motokáry, ale v téhle hře je žeru. Jedny mají rozsah pouze 180° a silnější kubatůry 360°. FFB je famózní a je znát i sebemenší odlepení gumy od vozovky. Pár týdnů laboroval v nastavení, nakonec jsem se vrátil skoro k původnímu, s tím že jsem stáhl FFB na 48 a Tire Force na 90. S mercedesem 190 jsem najel už mraky kilometrů a už jsem tak zmagořený, že když jedu ve svém Adolfu 124, tak porovnávám ty tuhosti a odezvy v zatáčkách. Zjistil jsem že tuhost je už totožná, ale na těchto volantech prostě chybí to cítění nerovností vlastní prdelí a na tom se podílí to Tire Force, které toto simuluje různými druhy vibrací a rázů.
Tato hra má hrozně nastavení u každého auta, jen je vše označené Fx a Fy apd, takže se v tom vůbec nevyznám. Je tam toho moc a když jsem zkoušel pár nastavení s internetu, tak to třeba dělalo, volant vibroval při brždění, přesně jako když jsou zvlněné kotouče na velkém autě, nebo že při bržděn je to kousalo kola a tlačilo volant zpět. Dá se s tím slušně hrát, ale to mě neba a není na to čas. Takže kdo má nějaké typy nebo návody, tak sem s tím. :OK: