Stránka 2 z 2

Re: Pár malých tipů SCXII

Napsal: 20.07.2016 22:21
od h.h
Děkuji za radu, nakonec jsem použil tento mírně modifikovaný postup:
- tyčka celá ven
- naplnit olejem cca 2/3
- vybublat
- doplnit olejem odhadem cca 4-5 mm pod okraj
- tyčku zasunout do poloviny (hladina oleje stoupne až těsně pod okraj)
- zašroubovat horní víčko

Výsledkem je, že tyčka jde z tlumiče vysunout úplně a není vtahována zpět, při zasouvání začne vznikat výrazný odpor ca 2-3 mm před dorazem.

Re: Pár malých tipů SCXII

Napsal: 20.07.2016 22:41
od stiifii
ja teda nevim ale do tech tlumicu semuplne neproniknul asi jeste... ale podle me by tam vzduch byt nemel... ja se je vzdy snazim naplnit s podtlakem aby mi tycka byla vtahovana... jakmile tlumic plnis jen do 2(3 tak se uplne irelevantni jestli nechas neco vybublat... vsak si to zkus s nim parkrat zacvicit a pak otevrit... budes mit prakticky homogeni smes oleje a vzduchu... proste z toho oleje co nechavas vybublat bude da se rict pena...

Re: Pár malých tipů SCXII

Napsal: 20.07.2016 22:44
od MikeP
Plnit tlumice od axialu je zbytecna práce. Není to zadnej onroad. Proste deset kapek oleje a rychle zašpuntovat, to je cely... :mrgreen:

Re: Pár malých tipů SCXII

Napsal: 20.07.2016 23:20
od raun
I tlumiče axial fungují (pokud těsní o kroužky) a dají se seřídit..takže olej tam plní funkci...je pravda, že je nutné použít přesný pístek a ideálně hliníkové tělo tlumiče...

stifii: směs vzduchu a oleje se tam může udělat jen tehdy, pokud pístek vyjede nad hladinu oleje (aby k tomu nedošlo je to potřeba seřídit třeba dorazem), takže i když plníš objem jen do dvou třetin, tak pokud pístek nevyjede z oleje ven, nic se nestane-vyzkoušej si to. Je jasné, že v praxi právě těsnost pístní tyčky u takto malých tlumičů způsobí, že olej třeba uniká a tím se sníží jeho hladina a pístek přisaje vzduch a je hotovo...proto já měním olej u tlumičů v rámci pravidelné údržby vždy, tedy poměrně často..:)

h.h: pokud v závěrečné fázi máš větší odpor- oleje je tam zbytečně moc, uber trochu...

Re: Pár malých tipů SCXII

Napsal: 21.07.2016 9:46
od h.h
stiifii píše:ja teda nevim ale do tech tlumicu semuplne neproniknul asi jeste... ale podle me by tam vzduch byt nemel... ja se je vzdy snazim naplnit s podtlakem aby mi tycka byla vtahovana... jakmile tlumic plnis jen do 2(3 tak se uplne irelevantni jestli nechas neco vybublat... vsak si to zkus s nim parkrat zacvicit a pak otevrit... budes mit prakticky homogeni smes oleje a vzduchu... proste z toho oleje co nechavas vybublat bude da se rict pena...



... v tom postupu, co jsem popsal, se plní do 2/3, pak vybublání (při pohybu pístu nahoru a dolů olej nepřeteče), pak je tam napsáno doplnění 'skoro do plna' (4-5 mm pod okraj, při tom už mi bublinky nevznikly). A když jsem pak dal píst do poloviny, tak hladina oleje stoupla až k okraji nádržky, takže vzduchu je tam po uzavření jen malá kapka). Větší odpor při zasouvání pístu vznikne až ty 2-3 mm (z celkových 30-32 mm) před koncem, takže to funguje jako měkký doraz. Já jsem teď s výsledkem spokojený.....

Re: Pár malých tipů SCXII

Napsal: 21.07.2016 17:12
od stiifii
olej v tlumicich funkci urcite ma i u axialu ale taky sem jezdil na prazdnejch jen promazanejch...

radku tak tomu proste neverim... chces mi rict ze kdyz otevres tlumic po jezdeni tak z neho vylejes cistej olej? kdyz ho naplnis do dvoutretin? a co kdyz se auto prevraci? mas pistek nad hladinou hnedka preci...okamzite ti jde bublinka nahoru a ty dirky v pistku ji proste rozjebou na mensi a mensi ... a.... pěnaaa

jedny hlinikovy axialy skoro nejety tu mam tak ja to schvalne vyzkousim... jako nemusim vim co se stane uz sem se snazil naplnit tolik tlumicu tak nebo jinak podtlakove pretlakove at uz jen s vickem nebo tou cepickou... jediny co si myslim ze funguje maj tamiyacky tlumice myslim.... maj gumovej kloboucek kterej se nasadi boulickou dolu(dolehne na hladinu) pak se to zasroubuje a pri stlaaceni proste kloboucek otoci buřinku a pístnice má místo a mas cistej olej

Re: Pár malých tipů SCXII

Napsal: 21.07.2016 17:48
od raun
...neříkal jsem, že vyleju čistej olej, ale ve většině případů nevylívám "pěnu", vylívám špinavý olej. Když se auto převrátí, tak olejová nápln nepřetéká jako v přesýpacích hodinách :)...
vzduch, který vybubláváš při plnění tlumiče je vzduch, který vytlačuje olej z prostoru válce, takže to neděláš jenom proto aby se vzduch nedostal do oleje, ale abys dokonaleji naplnil potřebný prostor olejem a abys měl jistotu, že tam nemáš nefunkční pěnu, protože tím se mění hustota a tlumící funkce. Tlumič potřebuje pro svou funkci optimální naplnění-když jsem říkal dvě třetiny tak to bylo pro mou konkrétní konfiguraci, kde mám uvnitř válce ještě 3mm doraz a venku taky. Obecně ale plním tlumiče vždy od 75 do max. 95% objemu válce, něco málo prostoru musí zůstat. Pokud je jaks taks těsný po uzavření víka ke šlehání pěny a tím vnikání vzduchových bublin do media dochází pomaleji, ale nikdy tomu nelze úplně zabránit. Proto je potřeba olejovou nápln kontrolovat a měnit tak často jak je to nutné, záleží na stylu namáhání tlumiče. V každém případě to není o tom tlumič naplnit a pak jen jezdit...Velkou roli hraje měrná hustota a kvalita oleje -tam se také rozhoduje o tom jak dlouho nápln vydrží....

Re: Pár malých tipů SCXII

Napsal: 27.07.2016 18:52
od h.h
Ahoj, měl bych další otázečku..... týkající se rozměru serva, všimnul jsem si, že tu poznámku k velikosti měl i raun.

V manuálu je napsáno, že výška serva je MAX 38 mm - jak moc je to důležité? 41-42 mmuž je moc? Podle obrázků v návodu není poznat, čemu by o trochu vyšší servo překáželo..... při propružení karoserie? Dík....

Re: Pár malých tipů SCXII

Napsal: 28.07.2016 8:58
od raun
...výšku serva doporučují proto, že vyšší a nebo voděodolná serva mívají robustnější spodek, tedy rozměry spodní části u vyústění tisícihranu a tím i páka serva může být moc blízko kloubku panhardky, mně se to stalo u Hitec vodotěsného serva, proto jsem tam dal zminované 3mm podložky aby servo bylo výše...jinak horní hrana serva ničemu nevadí..:)