Stránka 1 z 2

Úprava diferenciálu náprav Trail Finder

Napsal: 22.03.2009 10:57
od turbis
Před prvním vyjetí do terénu jsem se po přečtení pár zmínek o drobné závadě náprav TF rozhodl pro jejich preventivní úpravu. Prý většinou dojde k vykousnutí tisícihranu v zešikmené části hrušky diferenciálu. Ze dvou amatérských řešení jsem jako nejvhodnější vybral obě. Zkusmo jedno na každou nápravu. U obou je využito stávající díry o průměru 2 mm v poloose.

1. Varianta:

Přesně odměřit a naznačit na duralové hrušce místa budoucích otvorů, jejichž spojnice by měla procházet otvorem v polose. Nechtěl jsem poloosu oslabovat dalším otvorem. Při tom je potřeba brát v úvahu i orientaci na tisícihranu. Následně dural sólo předvrtat vrtákem 1,5 mm. Pokud při sesazení s poloosami všechny otvory hrají, projet to komplet ještě průměrem 2 mm. Při vrtání je dobré použít třeba spec. olej Blasomill.
Po omytí a vyčištění od špon vše spasovat a do otvorů zalisovat ocelovou jehlu 2/11,8 mm. Pasuje tam přesně i na délku. Z obou stran ještě zaklepnout důlčíkem a je hotovo.

Obrázek Obrázek


2. Varianta:

Přesné odměření a provrtání průměrem 2 mm jako v první verzi. Následně po spasování celek projet závitníkem 2,5 mm. Opět je dobré dobře mazat. Následně opět očistit, sesadit a z obou stran pak zajistit červíky 2,5/6 mm, případně jedním dlouhým 11 mm. Červíky zajistit Locktitem. Tahle varianta bude asi lepší na rozebírání.

Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Napsal: 22.03.2009 15:55
od yanek
Spíš než sem jsi to měl poslat do RC4WD aby se konečně s Mírkem v čele chytli za frňák. Tady už to mají všichni za sebou samo domo díky liknavosti generálního dovozce (i když mně nabízel bezplatnou opravu) . Tím ovšem vůbec nesnižuji uměleckou a technickou hodnotu Tvého příspěvku.

Napsal: 22.03.2009 19:43
od turbis
Máš pravdu. Ale v době, kdy mi přišla coby úplnému začátečníkovi ta hromádka krásných součástek a dovozce oznámil, že je tam drobný problém jehož oprava trvá asi hodinu, byl problém přesný návod úpravy získat. Když jsem se následně na fórech dozvěděl, že bez té opravy se auto pravděpodobně při první expedici k cíli po svých nedostane, nastala panika a touha po vědění. :(
Snad tedy tento návod ještě někomu poslouží. Nic proti dovozci ani podvozku TF. Oba jsou skvělí a minimálně ten podvozek teď šlape jak hodinky. :wink:

Napsal: 22.03.2009 22:11
od yanek
Já bych to poupravil na : Všechno proti dovozci a výrobbci. Tvůj návod je skvělý ale měl vzniknout v Polsku nebo v USA nebo odkud to Mírek menedžuje. jo a závit s červíkem jsem viděl poprvé :wink:

Napsal: 21.05.2009 14:11
od milan008
Hmm, tak jsem svoje nové nejeté TF rozdělal, přesně řečeno nápravu a zjistil jsem že:
- v zešikmené části hrušky asi třetina tisícihranu chybí, je tam ale je mimo...
- v poloose žádný otvor nemám, jestli je to tvrdá ocel asi se mi tam bude těžko vrtat...
- a k čemu je červík na druhé polovině hrušky?

Napsal: 21.05.2009 14:59
od yanek
milan008 píše:Hmm, tak jsem svoje nové nejeté TF rozdělal, přesně řečeno nápravu a zjistil jsem že:
- v zešikmené části hrušky asi třetina tisícihranu chybí, je tam ale je mimo...
- v poloose žádný otvor nemám, jestli je to tvrdá ocel asi se mi tam bude těžko vrtat...
- a k čemu je červík na druhé polovině hrušky?


napij se přímo od pramene :http://www.rcmodelex.cz/

Napsal: 21.05.2009 17:01
od gyzmo777
ja s tf už jezdil dost těžkej terén a zatim v nápravách problém nebyl :? - doufam že ani nebude 8O

Napsal: 21.05.2009 17:34
od yanek
gyzmo777 píše:ja s tf už jezdil dost těžkej terén a zatim v nápravách problém nebyl :? - doufam že ani nebude 8O

Tak to jsi asi jedinej 8)

Napsal: 21.05.2009 18:00
od milan008
[quote="yanek

napij se přímo od pramene :http://www.rcmodelex.cz/[/quote]

hele jestli mi můžeš něco poradit budu rád, ale nic neříkající odkaz je mi na dvě věci: na nic a na hovno, tam co mne odkazuješ jsem to nekoupil...

Napsal: 21.05.2009 18:15
od yanek
milan008 píše:[quote="yanek

napij se přímo od pramene :http://www.rcmodelex.cz/


hele jestli mi můžeš něco poradit budu rád, ale nic neříkající odkaz je mi na dvě věci: na nic a na hovno, tam co mne odkazuješ jsem to nekoupil...[/quote]

No, když pominu formu tvého vyjadřování, tak pod odkazem je oficielní dovozce a telefon a mail na kterém, ti ochotně poradí co a jak ikdyž jsi si to koupil jinde. pokud máš zmetek, dodají ti i náhradní díl. pokud bys to tam koupil tak i bezplatně. pokud ti to opět nic neříká, je mi líto :lol:

Napsal: 21.05.2009 19:06
od milan008
no forma mého vyjadřování se odvíjí od reakcí na mou prosbu o radu, já to aspoň dělám tak, že když vím jak poradit, tak poradím, a když nevím tak mlčím, napsal jsem zde problém který mne trápí a očekával radu... no tak jsi mi poradil, děkuji ti z celého srdce a omlouvám se, že jsem se tě dotkl.

Napsal: 21.05.2009 19:08
od Robert
Ono to jednání asi způsobilo to, že se to tu už řešilo.

Napsal: 21.05.2009 19:15
od milan008
Ano řešilo, hned nahoře, ale já se ptal na něco jiného, je to o tom, že když chci komunikovat, tak bych si měl přečíst na co se ten druhý ptá, a já se ptal na něco jiného. Já nevím proč tu prostě nemůžeme řešit TECHNICKÉ PROBLÉMY, vím a chci poradit, tak poradím, nevím a nebo nechci poradit mlčím. Děkuji.

Napsal: 21.05.2009 22:43
od yanek
Není tady fundovanější člověk, kterému prošlo rukama více TF než žíla. všechny problémy každému (i mně) vyřešil. Asi jsem v počátku nepodchytil, že chceš o TVÉM problému rozvíjet dalekosáhlou diskusi a ne jej vyřešit. Kdyby ses nestyděl a zavolal mu, máš už to vyřešené. To že jsi si auto koupi jinde v tom nehraje roli. Ostatní jsem ti již napsal v příspěvku v 18.15. omluva není třeba, mně jsi se ničím nedotkl. každý příspěvek a jeho forma je vizitka hlavně autora. A veselý smajlík nakonec , jako důkaz, že moje ješitnost opravdu ale opravdu vůbec neutrpěla :D

Napsal: 22.05.2009 6:54
od turbis
(v poloose žádný otvor nemám, jestli je to tvrdá ocel asi se mi tam bude těžko vrtat- a k čemu je červík na druhé polovině hrušky? )

Zdravím
ten druhý červík je tam pouze pro jistotu a proto, že jsem nesehnal jeden tak dlouhý, který by prošel skrz a držel v dostatečné mase duralu. :(
Pokud bude potřeba vrtat ten otvor do osy, používám kobaltové vrtáky a hlavně ten uvedený olej na obtížné třískové obrábění. Vrtat na malé obrátky s kvalitní vrtačkou ve stojanu - ještě lépe sloupovou.
Jinak s odstupem času se mi jeví asi jednodušší ta jehla. Zas tak často se to nerozebírá.
Faktem je, že u tak nelevného podvozku už by to mělo být vyřešené od výrobce.
Dále jsem musel řešit jiný problém. Při poslední soukromé expedici mi vyskocil z portálu třílinku nad nápravou ten středový kulák - prostě se vymlátil. Dovozce poradil okamžitě, ale bohužel pozdě. Prý hned při montáži před kulák i za něj osadit gumový O kroužek a podložky. Tím se to vymezí a nevymlátí. Opět problém, který by v pohodě vyřešil alespoň jednoduchý návod či upozornění přiložené ke stavebnici.
Jinak to ale šlape skvěle.
Ať to dobře jezdí i Vám. :wink: