Stránka 1 z 5
"Škoda" Trekka 1:10
Napsal: 08.12.2016 20:56
od Vigo
Ahoj,
Vzhledem k tomu, že vlastním 3D tiskárnu i když momentálně kapku nefunkční, napadlo mě si udělat komplet auto a tím myslím včetně podvozku a převodů. Inspirace přišla z článku na Idnesu. Do té doby jsem o autě neměl tušení. Používalo to podvozek a motory ze staré Octavie. Z toho vyplívá i plán udělat pohon podobně, motor vepředu s kardanem a zadní nápravu jako měl originál. Kastli jsem se snažil zkopírovat přesně v rámci možností. U podvozku budu měnit proporce a možná místo centrální trubky dám klasický rám, ale jinak to bude zadokolka a i náprava bude stejná. Doporučuji vyhledat, nic jednoduššího jsem snad neviděl. Jedno listové pero :) Kola asi taky udělám sám, disky určitě vytisknu a na gumy se pokusím sehnat Ninjaflex (tisknutelná guma)
Takže něco o originále:
http://www.aotearoa.cz/fotogalerie/deta ... ctavia-13/http://www.themotorhood.com/themotorhoo ... 970-trekka

Překreslený 3D model:


Re: "Škoda" Trekka 1:10
Napsal: 08.12.2016 21:19
od xbs
taky sem viděl, že se o tom mluvilo v souvislosti s uvedením Kodiaka, prej civilní offroad... s pohonem na zadek, za příplatek uzávěrka, to je sranda... no upřímě, do kategorie scale to patří, ale rozhodně ne 4x4 :-D jinak při prvním pohledu na 3D nákres jsem měl dojem, že koukám na Defendera (znalci Defů odpustí, neznám jednotlivé detaily karoserie zpaměti) - prostě zmenšenej Def, že by inspirace u Anglánů, tedy až na ten podvozek :mrgreen:
každopádně budu rád sledovat tuto metodu stavby, zvlášť zajímavé budou podvozkové části...
Re: "Škoda" Trekka 1:10
Napsal: 08.12.2016 21:53
od Vigo
Tak Scale 2x4 tu není ne ? :)
Já to chci spíš jako expediční auto do lehčího terénu. Pro mě auto co projede všechno je nuda. Tohle bude větší výzva, jen nedodržím ty pneumatiky. Budou muset být přiměřeně větší, ale aby to moc nerušilo a hlavně s brutálním drapákem, když už to bude jen zadokolka. Sám jsem zvědavý na ten podvozek jak se povede. Hlavně tedy po funkční stránce. Samozřejmě to bude mít pevný diff, respektive to nebude mít žádný :D
Jinak ono to jako Defík hodně vypadá, konstruovali a navrhovali to na Zélandu a jen použili naše komponenty, tj inspirace je jasná. V terénu se to ale defíkovi asi rovnalo jen těžko.
Re: "Škoda" Trekka 1:10
Napsal: 08.12.2016 21:59
od Mr-Monty
Česka desingová škola bylo v 60 letech uznávaná v celém světě však také co za něco za srpa stalo bylo vynalezeno vyrobeno nebo navrhnuto právě v šedesátých letech.
Re: "Škoda" Trekka 1:10
Napsal: 08.12.2016 23:49
od sMERIn
Nemůžu si odpustit...
škoda babetaJinak super projekt!!!
:FINE:
Re: "Škoda" Trekka 1:10
Napsal: 09.12.2016 0:09
od Vigo
No díky za inspiraci, ty gumy by asi šly použít :) Jinak super projekt to snad teprve bude, ale ve srovnání s tím co tady lidi vytváří to nabude nic extra. Povedlo se mi opravit tiskárnu tj začínám tisknout kastli. Jestli to nějak vyjde, začnu malovat podvozek. Nakonec to asi udělám co nejbíž originálu tj včetně centrální roury.Musím někde pohledat řešení přední nápravy, jestli je taky tak jednoduchá. Nebude tam náhon tj to snad půjde.
Re: "Škoda" Trekka 1:10
Napsal: 09.12.2016 9:52
od milan008
:OK: Tak ať se daří a pravidelně informuj :OK:
Re: "Škoda" Trekka 1:10
Napsal: 09.12.2016 10:05
od Mira
Dva dny mi trvalo, nez jsem pochopil, ze tuhle hruzu chces delat proste pro tu technologii vyroby. "Nic jednodussiho jsem nevidel" jak pises. No tak jsem zvedav :FINE:
Uz ti to tiskne?
Re: "Škoda" Trekka 1:10
Napsal: 09.12.2016 12:25
od Vigo
jj už tisknu, večer hodím nějaké fotky. Netuší někdo jaký celkový převod po sečtení všeho by to tak mohlo mít s nějakým SPEED600? Chci aby to jezdilo tak nějak použitelně tj pomalu i trošku rychleji cca 5-7Km/h kvůli přesunům.
Díky
Re: "Škoda" Trekka 1:10
Napsal: 09.12.2016 14:59
od rotruck
Speed 600 má až 7 variant motorů od 11000 až po 21000 otáček , záleží který , s kolika otáčkami chceš použít . Při otáčkách motoru kolem 16-18tis by byl pro tvé potřeby jak je popisuješ asi ideální celkový převod auta něco kolem 30:1 až 40:1 , hodně bude záležet i na celkové konečné hmotnosti auta. Vzhledem k tomu , že budeš hnát jen zadek , tak by rychlost měla být trošku vyšší aby sis mohl terénní nerovnosti trošku "najet" a mělo by být rozložení váhy asi co nejpodobnější buggyně , jinak se to okamžitě zahrabe.
Re: "Škoda" Trekka 1:10
Napsal: 09.12.2016 15:22
od Vigo
Děkuji, to co píšeš sedí s tím co jsem mezitím našel
http://www.rcrun.com/index.php?route=ne ... &news_id=5 teď jsem si počítal a kreslil převody a překvapilo mě jak "dolehka" to bude muset být. Zřejmě se nevyhnu děma řadám kol, ale to nevadí, vytisknu si jich kolik bude potřeba. S ohledem na to co píšeš se budu pohybovat s poměrem 30-35
Rozložení váhy kvůli stabilitě v terénu udělám tak, že motor bude vepředu a baterie 5000Lipol vzadu. Uvidím jak to bude vycházet, zatím mi perfektně pasuje napříč za zadní nápravu nastojato. Pokud bych dal všechno dozadu, budu se na každém výjezdu převracet.
Re: "Škoda" Trekka 1:10
Napsal: 09.12.2016 16:58
od Mira
Tezko rict, jeatli se k nejakymu vyjezdu vubec dostanes :-D tiskni, vokazuj nam to a uvidime, jestli pri rozjezdu nerozmaze ten speed 600 prevodovku do noveho tvaru. Naky vyjezdy... :mrgreen:
Re: "Škoda" Trekka 1:10
Napsal: 09.12.2016 20:27
od Vigo
Re: "Škoda" Trekka 1:10
Napsal: 09.12.2016 20:32
od xbs
tak to je hustý :OK: a jak je to s pevností?
Re: "Škoda" Trekka 1:10
Napsal: 09.12.2016 20:33
od Vigo
Momentálně vymýšlím převody. Zkusmo jsem si vytisknul několik modulů a vypadá to že zvládnu i 0.6 tj použiju Tamyia pastorky. To je fajn, protže s větším modulem roste i velikost převodů. Životnost asi bude v pohodě, kdyžtak kol si vytisknu kolik budu chtít. Pokud by s tím byl problém, holt bych šel do většího modulu 0.8. Modul 1 už jsou zuby jak na traktor.
Co se týká kol, do podběhu padnou přesně 1:10 Tamiya pnmeumatiky tj zatím tam dám tyhle co mi leží doma, sice nejsou moc scale ale budou zalezlé do podběhů a hlavně budou mít záběr. Vzhledem k malým kolům budu vše soustředit, aby nic nekoukalo dolů a nesnižovalo světlou výšku. Ramen půjdou dolů co to jde a auto asi bude mít vzadu "V" jako originál.