Stránka 1 z 1

Vadný AE-2?

Napsal: 07.03.2017 0:02
od LadikRS
Zdravím vás tu, chci se zeptat, zda mi může někdo pomoct s mým problémem.

Mám SCX10 s regulátorem AE-2 a RC soupravou AX-2 s AR-2. Když zapnu vysílač a potom auto, regulátor nepípne a červeně blikne. Na vysílači mám opačné nastavení, že plyn je ode mě, zpátečka ke mně. Pokud to nastavím klasicky, auto pouze couvá a trim v celém spektru nastavuje pouze zpátečku. Pokud to mám nastavené opačně, trim nastavuje plyn a zpátečku, ale občas to musím korigovat. Jednou totiž auto stojí v 1/2 trimu, podruhé musí být regulace ve 2/3, aby auto stálo. Při plynu regulátor bliká zeleně, u zpátečky červeně. Občas se ale stane, že po zabrždění auto nezačne couvat a stojí, regulátor potom svítí červeně po celou dobu, co držím zpátečku.

Děkuju

Re: Vadný AE-2?

Napsal: 07.03.2017 7:20
od vitas
Zkus udělat základní nastavení regulátoru - kalibraci. Občas se může stát že se to rozhodí a potom to dělá nesmysly.

Pokud nevíš jak na to písni mi do SZ ;)

Re: Vadný AE-2?

Napsal: 07.03.2017 10:28
od LadikRS
Já se do nějakého servisního módu u regulátoru nedostanu. Když zapnu vysílač, dám plný plyn a pak zapnu vypínač na autě, tak auto se hned rozjede.

Pro kalibraci jsem použil tento návod, body 1-15: http://www.axialracing.com/blog_posts/787000000

Re: Vadný AE-2?

Napsal: 07.03.2017 11:32
od vitas
Je důležité aby při kalibraci nebyl nastavený reverz nebo trim plynu.
Poté je potřeba udělat vše přesně podle manuálu.

Když to nepůjde tak bych řekl že má regl nějaký problém.

Re: Vadný AE-2?

Napsal: 07.03.2017 12:53
od LadikRS
Říkám si, jestli není blbě nastavený ten reverz, protože když dám na vysílači N, tak plyn je ode mě. Je možné, že může být špatně propojený přijímač s regulátorem? Na přijímači jsou výstupy B, 1, 2 a regulátor je napojený na 2.

Teď se mi možná povedlo dostat do nastavení. Zapojil jsem baterii (před tím jsem ji neodpojoval a to mě do kalibrace nepustilo), nastavení na vysílači N, trim kolmo a páčka od sebe (v tomhle režimu tak je plyn). Zapnul jsem regulátor a 2x zahrál (blikal zeleně), pak se tón ustálil a blikal červeně. Dal jsem tedy zpátečku (páčku k sobě), regulátor zase zahrál a blikal červeně a pak se ustálil a zhasnul, nechal jsem neutrál, zase zahrál a tón se ustálil. Pořád LED zhasnuté. Nakonec po chvíli ještě jednou zahraje se zelenou a červenou LEDkou, potom regulátor vypnu.

Zkusil jsem nastavit vysílač na R a zkalibrovat to takto, že plyn byl ke mně. To se chytlo a auto takto jezdí, ale když přepnu na N, tak se auto splaší a na neutrál couvá. Stačí přidat plyn (páčku od sebe), aby auto popojelo, potom už na neutrál stojí. Dopředu jede, ale pro změnu už necouvá.

Re: Vadný AE-2?

Napsal: 07.03.2017 13:18
od vitas
Jak to čtu máš problém s tím reverzem.

Nastav ten reverz na N a jenom prohoď kabely na motoru. Potom budeš mít správný směr jízdy a mělo by to jít zkalibrovat.

Re: Vadný AE-2?

Napsal: 07.03.2017 13:32
od LadikRS
Dobře, moc Ti děkuju.

Ještě jen doplním poslední zjištění. U plynu od sebe, jak nejde zpátečka, tak brzda funguje. Kola se zastaví hned narozdíl od neutrálu. Trim plynu funguje jen za situace, kdy auto couvá na neutrál (což je hned po zapnutí). To v celém rozsahu reguluju zpátečku, ale kola na trimu nezastavím. Jakmile přidám plyn a auto stojí na neutrál, tak trim už nejde.

Re: Vadný AE-2?

Napsal: 07.03.2017 15:44
od LadikRS
Prohození kabelů nepomohlo. Sice auto na N při přitáhnutí plynu pojede dopředu, ale kalibraci bych musel dělat přes zpátečku. Jakmile potom přepnu na R, tak auto zase samo jede na neutrál.

Nemůže být konektor od regulátoru zapojený opačně v přijímači? Když ho vytáhnu, tak mi přijde, že je vzhůru nohama. Bohužel tam není žádný zobáček, který by zabránil opačnému nasazení. Přijde mi, že ale v přijímači prostor pro nějaký zobáček je.

Auto jsem koupil od pána a bohužel mám jen manuál k sestavení kitu a papír k vysílačce. Sice nějaký návod k regulátoru dohledatený je, ale tam o zapojení není ani zmínka.

Re: Vadný AE-2?

Napsal: 07.03.2017 16:03
od vitas
Máš trošku zmatek v základních věcech...

Vysílačku nastav podle tohoto obrázku. (všechny šipky musí směřovat doleva, reverzy na N)
V přijímači je regl zapojený do 2. slotu odspodu (THR) - černý (mínusový) kabel směřuje vždy ke kraji přijímače.
Následně udělej základní nastavení přesně podle postupu co jsem Ti poslal v SZ. Na směr jízdy auta nehleď - stačí když se poté přehodí kabely u motorku, pokud by to jelo opačně.

Obrázek

Re: Vadný AE-2?

Napsal: 07.03.2017 16:17
od LadikRS
Já mám starší verzi vysílače s přijímačem, AX-2 s AR-2. AX-2 má střed trimu kolmo nahoru, což tak nastavené mám. Pokud nastavím reverz na N, tak regulátor spustí kalibraci pouze za situace, kdy páčku dám od sebe. Ale N by to mělo být k sobě, ne?

AR-2 http://upic.me/i/7t/pf422.jpg

Na AR-2 bohužel nejsou popisky THR atd, ale B, 0, 1 a nevím který je throttle. Kabely mám oranžové, červené a hnědé. Předpokládám, že minus je hnědý kabel, který je též u kraje. Jen regulátor je zapojený ve třetím slotu od spodu označeným jako 2. S kalibrací problém nemám, tu dělám dobře, jak podle Axial stránek, tak podle návodu od Tebe. Problémem tam je, že si myslím, že kalibraci spouštím opačně (u N od sebe, u R k sobě).

Posílám foto, kde je vidět, jak je tam kabel strčený. Pro foto jsem ho lehce povytáhnul.

http://www.imgup.cz/images/2017/03/07/2.jpg

Kdyby odkaz nešel, tak zde:
http://www.imgup.cz/image/Levs

Re: Vadný AE-2?

Napsal: 07.03.2017 17:17
od vitas
Aha, už to vidím, že je to jiná starší souprava.. Kabel by měl být v tom slotu 2. Slot 1 je na servo a B na napájení.

Tak to zkalibruj s tím reverzem na R - podle všeho to tak funguje že? A plyn jde správně - k tobě.
Když to na to R zkalibruješ, tak se to pak ale nesmí měnit (nesmí se to přepnout na N - muselo by se to udělat znovu)

Re: Vadný AE-2?

Napsal: 07.03.2017 18:11
od LadikRS
Přesně tak, R má plyn ke mně. Nevěděl jsem, že při přepínání mezi těmi módy se musí udělat znovu kalibrace. To pak vysvětluje to, že si auto dělá, co chce.

Napadlo mě, že je možné, že se někdo vrtal ve vysílačce, protože jeden šroub byl vyšroubovaný a asi je vypadlá pružina ve volantu, nevrací se totiž. Tak tam někdo mohl něco překopat a proto by mohlo být prohozené R s N. Časem proto možná pořídím novou soupravu.

Děkuju Ti moc za rady, jsem rád, že se to povedlo dát dohromady.

Re: Vadný AE-2?

Napsal: 07.03.2017 19:04
od vitas
Jsem rád, že se to vyřešilo ;-)

S tou vysílačkou je to možné a asi už bude mít také něco za sebou. Doporučím časem přejít na novou. Pokud nepotřebuješ více kanálů, tak se dnes dá koupit nový 2 kanál do 1000kč. :BYE:

Re: Vadný AE-2?

Napsal: 11.03.2017 22:35
od LadikRS
To jsem koukal, že nejsou tak drahé. Asi bych koupil celou soupravu, vyjde lépe oproti Axial vysílačce. Je to ale zvláštní, protože auto vypadá na starší SCX10 (nemám kryt motoru), ovšem podvozek je jako nový, vůle téměř žádné, jen ten vysílač je nějaký pochroumaný. Každopádně to jezdí a to je hlavní.

Jinak auto jezdí pořád bez problémů, jen mi stále nepípne regulátor, že se spároval s vysílačkou. Zapnu auto, vysílač a je ticho, ale auto hned reaguje na vysílač.

Re: Vadný AE-2?

Napsal: 30.10.2017 22:58
od LadikRS
Ahoj, tak moje problémy s Axialem přetrvávají. Jakmile nastavím spolu přijímač s regulátorem, tak auto jezdí. Stačí ale vypnout auto, znovu ho zapnout a auto už jen zatáčí. Regulátor po zapnutí ani nezahraje. Aby opět jezdilo, musím odpojit i baterku, pak už i regulátor zahraje. Pokud auto jede, tak má i nízký výkon, nevyjedu s ním ani obrubník.

S autem jsem jezdil naposledy v červnu a od té doby víceméně jen stálo a dělal jsem na něm menší opravy/úpravy. Při poslední jízdě v červnu jsem totiž ztratil 2 šroubky ze 3 na velkém ozubeném kole na spojce (spur?). Teď na podzim jsem ho chtěl spárovat se Sanwou M11 a přijímačem SR3500 (následně SR300 a SR3000). Bohužel jsem zjistil výše zmíněný problém. Zkoušel jsem vrátit původní RC soupravu Axial a i s ní to zlobí, stejný výsledek mám i s 2,4 GHz HPI.

Jediná změna v elektronice, kromě přijímače, je předělaný konektor na Dean T.