Stránka 1 z 5

Mike staví SCX10

Napsal: 25.03.2009 23:17
od MikeP
SCx-ko je doma. Jak mam ve zvyku, hned sem vytahnul fotak a deme na to.

Krabice mi prisla stejne velka jako u AX10 kitu, ale kit byl o poznani plnejsi. Po otevereni mi pripadalo, ze musi neco chybet, ale asi to tak nebude. Zkratka mensi kola zaberou jen podstatne mene mista.

Krabice je sama o sobe celkem pekna
Obrázek

Prvni pohled na obsah
Obrázek

Po castecnem rozbaleni vydaji dily na celkem velkou hromadu. Narozdil od kitu jsou kola volne vlozeny a plastovy dily sou vsechny v jednom velkem pytli. Jinak zatim zadne prekvapeni. Akorat me dostaly ty 2 značky na vytyčení branky. Nevim proc jsou u scale auta, kdyz u ax10 nejsou a to je cistokrevny crawler. Nicmene sou pekny.

Pekny sou i gumy Proline Flat Iron 1.9 Obrázek
Smes je mekka a dle ohlasu i dobre funkcni. Akorat na ne muzete zapomenout pro vetsinu scale aut, protoze sou zkratka prilis velky. Mozna jeste na hiluxe, to by slo. Jo a taky maji vnitrni prumer o fous vetsi nez ostatni 1.9-ky. Tudiz jediny vhodny rafky budou jen nejaky beadlocky.

Kastle je jaka je. Nekomu se muze libit nekomu ne. Ja predpokladam stejne pouziti nejaky jiny. Nicmene na zacatek se to pouzit urcite da, obzvlaste pokud mate sprayerstvi v malicku.

Hromada dilu pred zapocetim stavby
Obrázek

Tolik uvodni postrehy, jak budu postupovat dodam dalsi foto

Napsal: 25.03.2009 23:56
od Mutant
Ja ti tak zavidim, ja uz ho chci takyyyy :cry:

Napsal: 26.03.2009 13:30
od milan008
Jaký mají ty gumy rozměry?

Napsal: 26.03.2009 13:32
od Worlusho
milan008 píše:Jaký mají ty gumy rozměry?


průměr 105mm

Napsal: 26.03.2009 18:07
od cores
Měl Jsem ho u Majka doma v ruce a chtěl jsem v nestřežený okamžik zmizet,ale hlídal mě. :D

Napsal: 26.03.2009 18:18
od MikeP
...ale nakonec sis neco odnes... :lol: :lol: :lol:

Napsal: 26.03.2009 21:04
od yanek
cores píše:Měl Jsem ho u Majka doma v ruce a chtěl jsem v nestřežený okamžik zmizet,ale hlídal mě. :D

No dobrý!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Napsal: 27.03.2009 7:22
od gyzmo777
moc pěkný auto, taky si ho budu kupovat,protože cc-01 mě hrozn nas... s převodama :evil: , a až do ěj nehodlám investovat tak si budu asi v květnu kupovat scx-10

Napsal: 28.03.2009 0:01
od MikeP
Zacal sem stavet, ale nikoliv podle navodu od os. Protoze nejzajimavejsi casti je zkratka ram, tak proc se mu nepodivat hned na kloub. A kdyz uz, tak rovnou v porovnani spolu s X-Trailem.

Jak je videt na prvnim obrazku, bocnice jsou zhruba stehne dlouhe a hodne podobne i tvarem. X-Trail je placatej 3mm dural zatimco SCX10 je tvarovana z "C" profilu 5x11 (1mm plech). X-Trail ma vice moznosti uchyceni linku a tim se da docilit pomerne velkeho rozptylu pri nastaveni rozvoru. SCX10 ma jen moznost umisteni drzaku zadnich tlumicu do 2 poloh, ale rozvor je treba resit jinou delkou linku. Vyhodou je urcite realnejsi vzhled, nicmene pod kastli je to stejne jedno. Z hlediska funkcnosti jsou si oba ramy rovnocenne.

Obrázek

Pri porovnani shora je videt, ze X-Trail je oproti SCX10 o 6mm sirsi (mereno ve stredu ramu). SCX-ko se navic ke koncum ramu nepatrne zuzuje. U X-Traila je namontovano jen plato prevodovky a drzaky puvodne urcene pro bateryplate. Na SCX-ku je kopletni sada pricek.
Takto vystrojene jsou ramy zhruba stejne tuhe, ale ja na X-Trailu pouzivam jeste pricne sloupky a pak se cela konstrukce dost vyztuzi. U SCX10 to tak jednoduche nebude. Nicmene krouceni neni nejak katastroficke, spise to tu uvadim pro zajimavost.

SCX10 ma take zajimave resenou desku prevodovky, ktera je vice prostorova a ma zarezy pro uchyceni spodnich linku. Vytvoreni zarezu a premisteni linku byla prvni uprava, ktera se delala u scorpiona. Je videt, ze u axialu se poucili a setri nam tak praci.

Obrázek

Dale prikladam jeste jeden pohled pro porovnani obou ramu.

Obrázek

Napsal: 28.03.2009 15:12
od gema
Pěkné, moc pěkné. Nemáš toho už nějak moc? Vždyť to ani nemůžeš stíhat všechno ojezdit :) Kdyby jsi se něčeho zbavoval tak dej vědět :D

Napsal: 29.03.2009 15:27
od MikeP
Je to obrovska vyhoda, kdyz ma clovek na vyber. Kolikrat si s necim hraju a rozeberu kvuli tomu 2 jiny auta, protoze potrebuju dily.

Asi budu muset neco pustit do sveta, ale bude to tezke louceni :lol:
Zatim sel jen wheely king, protoze proste prijel bracha, rekl ze ho chce a odvez si ho.

Jesteze Cores kdyz mel v ruce tu SCX10 neudelal to samy... :twisted:

Napsal: 29.03.2009 18:38
od gema
Tak kdyby jsi něco pouštěl dej vědět nejdřív mě :)

Napsal: 29.03.2009 23:32
od MikeP
Trocha dalsich postrehu.

Na rccrawleru sem se docet, ze se daji 1.9 flat irony navliknout na 2.2 beadlocky. Musel sem to taky zkusit a tady je vysledek:

Vlevo Axial 1.9 beadlocks a vpravo Proline 2.2 Eight shooters
Obrázek

Uz mam druhy pouzitelny gumy, ktery rozmerove sednou do 1.9, ale daji se pouzit na 2.2 kola. Ani to nedalo moc prace, drzej i bez sroubu. :wink:

Kdyz uz sem byl v tom montovani kol, tak budu muset vymyslet jak udelat ventilaci v rafku a zaroven do nej umistit zavazi. Nechci vrtat do gum.

Po dokonceni vypada cela kostrukce takto:

Obrázek

Horni pohled ukazuje i novinku, tou je box na prijimac. Velikost je tak akorat na standardni prijimac, bohuzel Futaba R603FF se tam ani s malym Tekinem FX-R nevejde. Regl holt musi byt venku, skoda, ze ten box neni trochu vetsi. Z hlediska utesneni je deravej jak sito, viko nelicuje uplne presne, bude to chtit trochu uprav. Nejsem nadsenej ani z prichyceni spodni casti na jakychsi otocnych packach, ktere zapadaji tvarove do ramu. Tady mohl byt v ramu pricnik a box prichycen primo na nej. To ale neni zadna podstana zalezitost.

Servo rizeni zapada presne do prostoru ramu pred boxem, misto vypada v pohode, pouze pri natahovani rozvoru bude potreba vynechat jeden plastovy pricnik. Pri zvednuti serva na ram by se melo najit i misto pro panhardovu tyc.

Baterie lze umistit bud klasicky vzadu, nebo jeste nad prijimacovy box za soucasneho zvyseni teziste. Potrebne dily jsou soucasti. Idealne bych doporucil nejakou vlastni upravu.

Zespoda je cely auto krasne ucesany. Na to obrazku to neni videt, ale je to parada. Nikde nic netrci, vse je krasne zakryty nebo v rovine s okolim.

Obrázek

Dale neco malo k tlumicum. Ve stavebnici jsou 2 typy hornich cepicek, obycejne a falesne piggybacky. Ja sem dal klasicke, ty camfousy tam k nicemu nepotrebuju. Delka je tak akorat, jen mi prijdou trochu tuhe. Az budou tuningove pruziny k mani vyzkousim asi verzi soft i dole. Nebo radsi dam rovnou klasicky jednopruzinovy s hladkym chodem.
Pokud budete chtit vetsi krizeni a tudiz delsi chod tlumicu, lze odstranit gumove distance nad dolnim okem tlumice, ale pak muze zadni osa narazet na spodek ramu. Vepredu to vypada ok.

Celkove po zakladnim sestaveni se mi SCXko hodne libi. S nejakymi upravami pocitam, ale potencial na super karu tady je dobrej. :wink:

Napsal: 03.04.2009 22:34
od jirkacbx
Ohledně ventilace ráfku a pneu.
Pokud by šlo jen o přifouknutí či upuštění pneu,nějakej nápad se objevil tady http://www.forum.tamiyaclub.net/viewtopic.php?f=109&t=7449 A prý to funguje ke spokojenosti majitele.
Pokud se teda moc nekouká na případnou estetiku.

Napsal: 03.04.2009 23:01
od MikeP
Myslel sem to trochu jinak, nechci delat kola nafukovaci, spis chci vymyslet jak se na tyhle uzky 1.9 kola vejde nekam dirka tak, aby se neucpala pripadnou zatezi v kole. Opravdu tam neni moc mista a nechci je prilis hyzdit .