Land Rover OFFENDER 110
Napsal: 27.06.2017 10:56
Naposledy sem se 110 jezdil někdy 2014 v Rakousích na prvním Reconu a tak sem ji chtěl trošku prohnat v letošním AST, nicméně radši jezdim v C2/offroad class, než v C1/street, takže bylo potřeba auto trošku poladit.
Takhle vypadala 110 tenkrát:

Začal sem s podvozkem a vzal sem to hezky z gruntu. Místo Yota náprav padla volba na MST CFX-W, protože prostě PORTÁLY a navíc maj supr rejd.
Gumy sou mý oblíbený čoklové...PitBull Rock Beast 1,9 XL

Další plán byl vyhodit HPI redukci a modelex rozvodovku a dát místo toho klasickou SCX převodovku doprostřed.
Nicméně sem si z C3 tak nějak zvyknul na over/underdrive převody v nápravách, protože s tim se auto otočí fakt na pětníku, takže to bylo potřeba nějak řešit. Rozdílný převodový kola do náprav se zatim nedělaj, takže to muselo jít složitější cestou.
HPI redukce vepředu zůstala, z ní pak de kardan do Hammer rozvodovky od RC4WD, nicméně ne na vstupní hřídel, ale na jednu z výstupních, z druhý výstupní pak de kardan k zadní nápravě a ze vstupní de k přední. Rozvodovka je namontovaná vzhůru nohama, aby nečouhala pod břicho a aby se nekřížily kardany.
Jelikož rozvodovka normálně redukuje 1:1,5, dosáhnul sem tím toho, že přední náprava se teď točí 1,5 krát rychlejc, než zadní.
U axial náprav s rozdílnejma převodama je to cca 1:1,45, takže výsledek naprosto ideální.


Bohužel se ukázalo, že řešení s HPI redukcí není vhodný, protože celkový zpřevodování je moc těžký a nejspíš byl moc velkej úhel na prvním kardanu, takže to motor neutáhne a kardan praská, což se ukázalo na prvním AST, kde auto šlo do kopru po první brance :-D.
Vyřešil sem to vyhozením HPI redukce a osazením SCX převodovky dopředu pod haubnu. Teď by všechno mělo bejt OK. Test proběhne v dalším závodě.

Dopředu i dozadu přišly motáky od Katoni, protože to pořád je autobus a budu určitě potřeba.


Vzhledem k nápravám a velikosti kol bylo potřeba lehce poladit i kastli, takže sem vytáh Dremlika a trochu se zakous do lemů...a do blatníků...a do masky...a do zadního čela...a tak, no.,
V rámci zlepšení těžiště šly pryč všechny trubky kolem boudy, nárazníky taky nepasujou k upravený kastli, zůstaly jen kovový prahy, protože jsou nízko a praktický, k nim pak minimální nárazníky s dírou pro lano a okem.
Potom sem nahodil přední lemy z JK od Axialu dopředu i dozadu, "zasklil" boční zadní okna, namontoval dopředu rampu a dozadu dvě lampy, všechno dovnitř, aby to nekazilo čistou linii a nelápalo se to při kotrmelcích.
Dovnitř úplně základní interiér se skejl doplňkama, kterej zároveň schová elektrickej bordel.


No a takhle to dopadlo...





Takhle vypadala 110 tenkrát:

Začal sem s podvozkem a vzal sem to hezky z gruntu. Místo Yota náprav padla volba na MST CFX-W, protože prostě PORTÁLY a navíc maj supr rejd.
Gumy sou mý oblíbený čoklové...PitBull Rock Beast 1,9 XL

Další plán byl vyhodit HPI redukci a modelex rozvodovku a dát místo toho klasickou SCX převodovku doprostřed.
Nicméně sem si z C3 tak nějak zvyknul na over/underdrive převody v nápravách, protože s tim se auto otočí fakt na pětníku, takže to bylo potřeba nějak řešit. Rozdílný převodový kola do náprav se zatim nedělaj, takže to muselo jít složitější cestou.
HPI redukce vepředu zůstala, z ní pak de kardan do Hammer rozvodovky od RC4WD, nicméně ne na vstupní hřídel, ale na jednu z výstupních, z druhý výstupní pak de kardan k zadní nápravě a ze vstupní de k přední. Rozvodovka je namontovaná vzhůru nohama, aby nečouhala pod břicho a aby se nekřížily kardany.
Jelikož rozvodovka normálně redukuje 1:1,5, dosáhnul sem tím toho, že přední náprava se teď točí 1,5 krát rychlejc, než zadní.
U axial náprav s rozdílnejma převodama je to cca 1:1,45, takže výsledek naprosto ideální.


Bohužel se ukázalo, že řešení s HPI redukcí není vhodný, protože celkový zpřevodování je moc těžký a nejspíš byl moc velkej úhel na prvním kardanu, takže to motor neutáhne a kardan praská, což se ukázalo na prvním AST, kde auto šlo do kopru po první brance :-D.
Vyřešil sem to vyhozením HPI redukce a osazením SCX převodovky dopředu pod haubnu. Teď by všechno mělo bejt OK. Test proběhne v dalším závodě.

Dopředu i dozadu přišly motáky od Katoni, protože to pořád je autobus a budu určitě potřeba.


Vzhledem k nápravám a velikosti kol bylo potřeba lehce poladit i kastli, takže sem vytáh Dremlika a trochu se zakous do lemů...a do blatníků...a do masky...a do zadního čela...a tak, no.,
V rámci zlepšení těžiště šly pryč všechny trubky kolem boudy, nárazníky taky nepasujou k upravený kastli, zůstaly jen kovový prahy, protože jsou nízko a praktický, k nim pak minimální nárazníky s dírou pro lano a okem.
Potom sem nahodil přední lemy z JK od Axialu dopředu i dozadu, "zasklil" boční zadní okna, namontoval dopředu rampu a dozadu dvě lampy, všechno dovnitř, aby to nekazilo čistou linii a nelápalo se to při kotrmelcích.
Dovnitř úplně základní interiér se skejl doplňkama, kterej zároveň schová elektrickej bordel.


No a takhle to dopadlo...




