Nejprve záležitosti, které je vhodné vyřešit před první jízdou:
Většina internetu radí všechny portály, diffy a převodovku rozebrat a pořádně promazat, výrobce na mazivu šetřil.
U mojeho konkrétního kusu to nebylo tak zoufalé, ale i tak si myslím, že se to nevyplatí podceňovat.
Druhá, né úplně intuitivní záležitost souvisí s pastorkem - ten není z výroby zarovnán se spurem a u některých kusů dokonce pastorek dře o plastový kryt a namáhá tak motor. Pozor ale při jeho posouvání, ideálnímu zarovnání brání červík v pastorku a zbytečně pak plastový spur ničí.
U mojeho kusu byly taky neskutečným způsobem přetažené matky na všech pěti kolech. Uchycení náhradního kola to vzdalo dřív než šroub, na kterém rezerva drží, a začal se protáčet - takže je tam kolo prozatím "natrvalo". Plus jsem na tom oholil klíč :-( .
Pár šedivých vlasů mám i po výběru aftermarket kol:
Plastové podběhy jsou sice hezká fíčura, ale dost omezují rozsah použitelného offsetu - Traxxas navíc nikde neudává offset originálních disků (nebo jsem to alespoň nikde nedohledal). Také je třeba aby kola uvnitř měla dost prostoru na vykrytí portálů a třešničkou na dortu je schod (rozšíření) na osách za závitem, takže kola s menší středovou dírou nedosednou správně na hexy (otvor min. cca 4,5 mm).
Strávil jsem nad tím dost času (a vrátil dvě sady kol :-[ ) a pokud nechcete nic řezat / brousit / vrtat, doporučuji vybírat kola od Gmade. Drtivá většina disků z jejich nabídky (plast i alu) má neutrální offset (+/- 2 mm od středové osy) i dostatečně velkou středovou díru.
K upgradu serva:
Spousta lidí hlásí problémy po instalaci silnějšího serva - buď zasekávání, nebo vyhoření ESC. Na vině je BEC regulátoru, který je vytížen obsluhou čtyř serv.
Takže opatrně při výběru, nebo rovnou počítat s instalací externího BEC.
-
Vyhnu se recenzování (internet je plný názorů a dojmů), ale na druhou stranu nechci aby tahle esej vyzněla negativně, když jsem tu do teď jen "prskal" - Defíka zbožnuju, je to velmi schopné vozítko a vše funguje na výbornou. Na všechny fíčury v podobě portálů, uzávěrek i dvoukvaltu se strašně snadno zvyká a těžko bych se jich teď vzdával. Oproti ostatním modelům také oceňuji, že seznam must-do úprav nevydá na druhou slohovku.
-
Toliko ke starostem a radostem - přidám ještě pár odkazů pro ostatní majitele lačnících po prvních aftermarket dílech:
Shapeways má pár prvních 3D tištěných dílů, sám mám objednaný LCG držák baterie - pak můžu poreferovat.
http://www.shapeways.com/search?q=Trx4&type=
Scalerfab a DEADLOC Racing mají již v nabídce několik kovových nárazníků:
http://www.scalerfab.com/collections/all-products/traxxas-trx4
http://www.deadlocracing.com/collections/trx-4-parts
A MFR produkuje mosazné kryty portálů jako alternativu pro závaží přímo v kolech:
http://www.facebook.com/metalfabbyreed/
-
A nakonec už jen tip pro ty z vás, kteří zvažují pořízení TRXka, ale nemůžou se snad rozhodnout nad barvou - chystá se první limitovaná edice ve správně anglicky zelené barvě. :OK:
http://www.modelsport.co.uk/index.php?product_id=418936

Pokud máte někdo s TRXkem vlastní bolístky, triky, nebo připomínky k čemukoliv co jsem tu vyplodil, budu jedině rád, když se podělíte.
P.S.: Mohli by jsme od někoho z administrátorů dostat vlastní vlákno? Pevně věřím, že nás tu brzy bude plno ;-) Díky!