TWS VTR from RTR to project
Napsal: 07.09.2025 20:40
Zdravím všechny, jelikož jsem dokončil svůj projekt Jimnyho na MST CFX a zrovna mi přišel odkaz na toto zajímavé auto za slušnou cenu, řekl jsem si proč mít jednu malou Suzuki když mohu mít dvě. Chci moc poděkovat Mirdovi za vykomunikování nákupu z Německa.


První dojmy z auta:
Karoserie moc hezky zpracovaná fabricky nalakovaná taky moc hezky. Jelikož je to RTR verze je to hodně očesané o doplňky, takže místo světel jsou samolepky a podobně. Nicméně už je z Německa objednána maska a paraboly se sklíčky z KITové verze a k tomu stěrače. Jedné co nezměním je navrtaná karoserie na sponky, ale jen kvůli tomuhle novou karoserii kupovat nechci.
Elektronika je prostě RTR základní, regulátor klasická 1060, citlivost nic moc, ale jede to. Vysílačku nevím, tu jsem ani nepouštěl okamžitě tam šlo DX4C. Co mě mile překvapilo je 5 slotový motor. Servo na řízení je Sawox s tahem asi 12kg, takže na auto z krabice je dostačující, protože auto je lehké, ale v brzké době tam půjde 35kg stejné co mám v MST.
Podvozek je řekněme slušná napodobenina MST CFX s pár věcmi řešenými lépe a pár věcmi řešenými hůře. Co se týká kladných věcí je třeba vyzdvihnout protichodné kardany. Další věc co je super, že ač je v RTR verzi servo na nápravě nabízí se tu i možnost dát servo na šasí a předělat uchycení z 4 linku na 3 link s panhardkou, což už je taky v plánu. Další bonus jsou kuličková ložiska už v základu. Má to zajímavě řešený držák baterky nad zadní nápravou připravený pro hardcase velké baterky, nicméně já jezdím malé baterky takže tam už proběhl první 3D tiskový upgrade.

To je k těm pozitivním věcem asi vše a teď se podívejme na zápory z mého pohledu. Největší slabinou jsou pro mě asi tlumiče. strávil jsem s nimi 2 odpoledne a nedokázal jsem je prostě udělat tak, aby alespoň nějak fungovali. Přední se zlepšili, ale zadní vůbec, nicméně to je dost možná tím, že používám lehké baterky oproti hardcase. S tlumiči je spojené jejich horní chycení, když tam ten tlumič chcete dát, je tam zleva i zprava podložka, takže si několikrát rozmyslíte jestli je opravdu chcete sundat, aby jste tam zase nemuseli dávat ty podložky. Díky konstrukci toho uchycení je takřka nemožné tam dát jakékoliv jiné, takže asi přijde na řadu další 3D tisk. Navíc se mi zdá, že jsou přední i zadní tlumiče jakoby podseklé, což na funkci nemá úplně dobrý vliv. Ano je zde možnost celou věž posunout na šasí, ale vzhledem k tomu že na věžích tlumičů jsou držáky karoserie a ta už je navrtaná moc se s tím hýbat nedá. Z nějakého důvodu byla půlka věcí na šasí přišroubovaná šrouby co jsem v životě neviděl a ani na ně doma neměl klíč (6 hraná hlava 2.5), takže to šlo okamžitě pryč a jsou tam klasické M3 šroubky.

Další věc jsou linky, jelikož všechny spodní linky jsou v jednom kuse a mají tak pevnou délku, budu muset udělat kompletně nové, abych mohl horní linky prodloužit aby se náprava dala více zaklonit a kardan měl tak menší úhel.
Dnes proběhl první test společně s Jimnym pro porovnání a jak to říct, těším se na to protože to bude zajímavý projekt auta, které tady moc k vidění není, ale má to potenciál. Nedokážu říct co by bylo vše jinak kdyby to byla KITová verze, ale tahle RTR prostě moc nefunguje. Myslím ale, že se to dá dostat do velice pěkně funkčního stavu.
Tady je pár fotek z venku:




No a teď nějaká vize do budoucna:
S pohonem nebudu nijak laborovat, prostě se tam dá Fusion a bude to. Servo se vymění a dá na šasí. I když se na to dají koupit lexanové podběhy, nakreslím si a vytisknu své jelikož stejně budu předělávat uchycení tlumičů, tak by ty originál neseděli. Tisku tam bude spoustu, chci zase udělat interiér, jen to nebude trialka s rámem jako mám na MST, ale tohle bude taková klidná streetovka. Dále bych tam chtěl dostat Gmade tlumiče, tak uvidíme zda se tam vejdou. Ve finále asi budou i jiná kola a gumy i když originální gumy fungují celkem hezky, jen tam nemůžu nalepit závaží jelikož gumy jsou nalepené a úplně se mi to nechce vařit nebo dávat do trouby a ničit tak disky.
To je asi zatím vše, fotky jako vždy na kečupu: https://www.rajce.idnes.cz/janvito/album/tws-vtr


První dojmy z auta:
Karoserie moc hezky zpracovaná fabricky nalakovaná taky moc hezky. Jelikož je to RTR verze je to hodně očesané o doplňky, takže místo světel jsou samolepky a podobně. Nicméně už je z Německa objednána maska a paraboly se sklíčky z KITové verze a k tomu stěrače. Jedné co nezměním je navrtaná karoserie na sponky, ale jen kvůli tomuhle novou karoserii kupovat nechci.
Elektronika je prostě RTR základní, regulátor klasická 1060, citlivost nic moc, ale jede to. Vysílačku nevím, tu jsem ani nepouštěl okamžitě tam šlo DX4C. Co mě mile překvapilo je 5 slotový motor. Servo na řízení je Sawox s tahem asi 12kg, takže na auto z krabice je dostačující, protože auto je lehké, ale v brzké době tam půjde 35kg stejné co mám v MST.
Podvozek je řekněme slušná napodobenina MST CFX s pár věcmi řešenými lépe a pár věcmi řešenými hůře. Co se týká kladných věcí je třeba vyzdvihnout protichodné kardany. Další věc co je super, že ač je v RTR verzi servo na nápravě nabízí se tu i možnost dát servo na šasí a předělat uchycení z 4 linku na 3 link s panhardkou, což už je taky v plánu. Další bonus jsou kuličková ložiska už v základu. Má to zajímavě řešený držák baterky nad zadní nápravou připravený pro hardcase velké baterky, nicméně já jezdím malé baterky takže tam už proběhl první 3D tiskový upgrade.

To je k těm pozitivním věcem asi vše a teď se podívejme na zápory z mého pohledu. Největší slabinou jsou pro mě asi tlumiče. strávil jsem s nimi 2 odpoledne a nedokázal jsem je prostě udělat tak, aby alespoň nějak fungovali. Přední se zlepšili, ale zadní vůbec, nicméně to je dost možná tím, že používám lehké baterky oproti hardcase. S tlumiči je spojené jejich horní chycení, když tam ten tlumič chcete dát, je tam zleva i zprava podložka, takže si několikrát rozmyslíte jestli je opravdu chcete sundat, aby jste tam zase nemuseli dávat ty podložky. Díky konstrukci toho uchycení je takřka nemožné tam dát jakékoliv jiné, takže asi přijde na řadu další 3D tisk. Navíc se mi zdá, že jsou přední i zadní tlumiče jakoby podseklé, což na funkci nemá úplně dobrý vliv. Ano je zde možnost celou věž posunout na šasí, ale vzhledem k tomu že na věžích tlumičů jsou držáky karoserie a ta už je navrtaná moc se s tím hýbat nedá. Z nějakého důvodu byla půlka věcí na šasí přišroubovaná šrouby co jsem v životě neviděl a ani na ně doma neměl klíč (6 hraná hlava 2.5), takže to šlo okamžitě pryč a jsou tam klasické M3 šroubky.

Další věc jsou linky, jelikož všechny spodní linky jsou v jednom kuse a mají tak pevnou délku, budu muset udělat kompletně nové, abych mohl horní linky prodloužit aby se náprava dala více zaklonit a kardan měl tak menší úhel.
Dnes proběhl první test společně s Jimnym pro porovnání a jak to říct, těším se na to protože to bude zajímavý projekt auta, které tady moc k vidění není, ale má to potenciál. Nedokážu říct co by bylo vše jinak kdyby to byla KITová verze, ale tahle RTR prostě moc nefunguje. Myslím ale, že se to dá dostat do velice pěkně funkčního stavu.
Tady je pár fotek z venku:




No a teď nějaká vize do budoucna:
S pohonem nebudu nijak laborovat, prostě se tam dá Fusion a bude to. Servo se vymění a dá na šasí. I když se na to dají koupit lexanové podběhy, nakreslím si a vytisknu své jelikož stejně budu předělávat uchycení tlumičů, tak by ty originál neseděli. Tisku tam bude spoustu, chci zase udělat interiér, jen to nebude trialka s rámem jako mám na MST, ale tohle bude taková klidná streetovka. Dále bych tam chtěl dostat Gmade tlumiče, tak uvidíme zda se tam vejdou. Ve finále asi budou i jiná kola a gumy i když originální gumy fungují celkem hezky, jen tam nemůžu nalepit závaží jelikož gumy jsou nalepené a úplně se mi to nechce vařit nebo dávat do trouby a ničit tak disky.
To je asi zatím vše, fotky jako vždy na kečupu: https://www.rajce.idnes.cz/janvito/album/tws-vtr