Stránka 2 z 2

Napsal: 09.02.2009 0:02
od tomsoyer
Přidávám fotky finálního vzhledu mého coppera
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

A na závěr video z prvních testovacích domácích jízd
http://www.youtube.com/watch?v=k88hn0FOXDk

Napsal: 24.02.2009 21:21
od tomsoyer
Tak hlásím hotovo, Copper konečně funguje podle mých představ a můžu se pustit do ostrých jízdních testů. O víkendu pokud bude přát počasí ho "odpaním" u Zbynďi na skalce, nebo v případě nečasu na indoor dráze :lol:

Poslední na co jsem čekal byly CVD kardany místo ne moc dobrých Punisherů.

Dnes přišli od Žíly za což mu děkuji sehnal mi parádní stainless steel CVD JunFac
To jsou oni
Obrázek
Obrázek

Jedním slovem jsou prostě nádherný :!: :!: :!:
Dokonale zpracované bez vůlí s nádherně hladkým lehoučkým chodem. Než jsem je namontoval normálně jsem se kochal jejich vzhledem :oops:
Jsou již továrně sestavené a mají červíky jištěné "loctite" Zajímavý je systém zaklesnutí do sebe, který se mi moc líbí. Je jednoduchý, funkční a myslím že něco vydrží. Po celé délce zasouvací části je vybroušená ploška která přesně zapadá do protikusu není zde skoro žádná vůle, přesto se kardany nádherně lehce posouvají.
Zde jsou detaily
Obrázek
Obrázek

A porovnání s originál punisherama, které jsou oproti krásným elegantním JunFac, neohrabaně humpolácké :oops:
Obrázek

Celkově JunFac kardany hodnotím více než pozitivně a myslím, že jsou lepší jak CVD od mipu což potvrdil i Žíla. Navíc za velmi příznivou cenu 34USD takže poměr výkon cena je super:!:

Další věc, kterou jsem na Copperovi upravil a která se mi nezdála jsou unašeče náhonů náprav na které se přidělávají kardany. Všechny osy od RC4WD mají totiž v plošce díru na červík, který po utažení kardanu do této díry zapadá. Používá se dlouhý červík, který jde skrz celý náhon. To by nevadilo, kdyby tato díra nebyla větší než červík a tudíž se kardan neutáhne jako při klasické plošce, ale vaklá.
Obrázek

No a to je něco pro mě, nesnáším tyto "zemědělské" vůle a nedokonalosti. Vyřešil jsem to tak, že jsem díru zaletoval cínem na letování plechů a zabrousil. Výsledek je stejný jako u klasického náhonu.
Obrázek

Po nasazení kardanů se červíky hezky do cínu zařízly a utáhly, takže kardany pěkně sedí a nemají vůli. Červíky jsem zajistil lepidlem na závity.
Nasazené kardany
Obrázek

CVD kardany se ukázaly jako jediná volba pro Coppera aby dokázaly bez problémů překonat na rozdíl od Punisherů velký úhel jejich zlomu. Další výhoddou je že chodí daleko lehčeji, tišeji a i se snáze posouvají což výrazně prospělo křížení náprav a celkové funkčnosti pružení.

Navíc JunFac Copperovi prostě sluší :wink:
Obrázek
Obrázek

Napsal: 24.02.2009 23:51
od MikeP
Kardany sou pekny, ale to auto je porad nejaky nalesteny. :wink:
Vytrinovy crawler.

Napsal: 25.02.2009 7:57
od tomsoyer
jj je to vytrínovka :oops: ještě někde nejel protože byl pořád ve fázi stavby a ladění, ale to se změní o víkendu ho pořádně protáhnu v reálném provozu.
:wink:

Napsal: 01.03.2009 16:42
od tomsoyer
Včera proběhl první jízdní ostrý test na skalce u Zbynďase v Milenovicích.
Zároveň to bylo porovnání Copperhead vs Axial ARTR.
Obrázek

První dojmy jsou velice dobré a Copper se ukázal schopným :wink:
Po pár jízdách se rozhýbal a rozchodil což bylo znát na práci podvozku, který funguje velice dobře a i nastavení tlumičů se ukázalo jako adekvátní. Příjemně mě překvapilo těžiště, kdy se nemá Copper snahu převracet v bočním náklonu.
Obrázek

Pár postřehů v porovnání s Axialem ARTR (oba stejné servo, ESC a motor, baterie :-) ):
- rychlost s 11 zubovým pastorkem je stejná jako Axík
- nejmarkantnější je rozdíl ve váze, kdy Copper s pomalu jednou takovou váhou se lépe pere s terénem a snáze se vytáhne, ale na druhou stranu axík získává na nezpevněném či kluzkém povrchu kdy díky lehkosti snadno vyjede nebo se udrží, zatím co Copper se hrabe, nebo klouže po povrchu.

Všeobecně co se týká prostupnosti a chování jsou na tom velice podobně a jsou si rovnocenými soupeři. Pokud bych měl hodnotit nezaujatě, má Copper o něco níže těžiště a jeho větší váha je spíš výhodou. Nutno podotknout že Axík ARTR měl nechaný klasický bateri plate a rozmístění elektroniky dle výrobce. Po všeobecně známých úpravách ve smyslu težiště může být ještě lepší než Copper.
Obrázek

Ač testovací skalka nebyla vůbec ideální co se týká ostrosti, rozmístění a volného uložení kamenů, kdy se někdy auta doslova navlékly či zasekly mezi kameny tak, že nešli ani vytáhnout, přesto ukázala a prověřila dokonale schopnosti Coppera. Hlavně jeho sílu kdy někdy dokázal při zaseknutí mezi kameny tyto odstrčit a udělat si svojí cestu :twisted: A že to někdy byly pořádné šutry 8O
Obrázek

Zátěž v kolech se také ukázala jako dobře zvolená kdy auto dobře šplhá a dobře se vytahuje na převis a zároveň nemá problém v prudkém šikmém sjezdu ani náklonu.
Zároveň dostal Copper první šrámy a začíná chytat crawler patinu, za což sem rád, že už přestává být vytrínovou leštěnkou :lol:
Obrázek

Všechny fotky můžete vidět na mém aktualizovaném Flickru na Pro verzi zde http://www.flickr.com/photos/23981141@N07/sets/72157614525557031/

Večer ještě přidám video z toho testovacího dne :wink:

Napsal: 02.03.2009 2:13
od tomsoyer
Slíbené video je zde http://www.youtube.com/watch?v=IIILwHGyfoQ

Díky sněhu a bahnu měli auta často problém s klouzáním na kamenech, které místy byly prostě až moc ostré. Přesto jsme si dobře zajezdily a otestovali naše auta :wink:

Napsal: 02.03.2009 16:43
od cores
Myslím,že axík je geniální podvozek,ale na tvýho Copperheada je radost pohledět.Je to fakt nádhernej kousek.

Napsal: 03.03.2009 5:08
od sebanktm
Pěkná treningová skalka.

Napsal: 03.03.2009 7:20
od tomsoyer
Jo skalka je pěkná, ale potřebuje hodně upravit díky ostrým kamenům je na hranici sjízdnosti kdy se crawlery dokážou do ní tak zaklesnout že se nehnou z místa. Zbynďa plánuje jí přeskládat a vytýčit pevné trasy. Pak to bude správná trénnigová skalka s vypovídající hodnotou na změny v naladění podvozku :wink:

Napsal: 05.03.2009 3:28
od Mutant
Takovou ti to dalo praci, tolixes tomu venoval, tech penez a po jedny jizde to prodas a radsi jdes lecit lidi? Ty neco beres? :(

Napsal: 05.03.2009 7:12
od tomsoyer
Ne neberu :lol:
Ale soustřeďuji se na věci, které jsou důležité a přestávám dělat to co důležité není a omezuje mě v dalším vývoji.
Tím nemyslím jen RC ale všeobecně.
Těžko se to vysvětluje, a ani to vysvětlovat nechci.

Vím že u většiny z Vás budu za magora :idea:

Napsal: 05.03.2009 11:28
od Leprasol
to je škoda...budou nám chybět tvý super recenze...nicméně držim palce, ať se ti daří a třeba se zas někdy k RCčkum vrátíš