Stránka 1 z 3

Garáž 1:24

Napsal: 26.01.2011 11:17
od Harry
Shodou okolností jsem teď doma a navíc mne zcela přešla nálada na RC auto, takže jsem hledal nějaké odreagování a dopadlo to tak, že mi učarovaly autíčka 1:24. A tak jsem si postavil garáž, kterou budu podle nálady vybavovat...

Obrázek

První auto do garáže na opravy či úpravy jsem chtěl offroada a tak jsem jednoho sehnal fakt levně. Jenže cena byla sice dobrá, ale netušil jsem co přivezu za vrak...

Obrázek

Obrázek

Motor taky v děsným stavu...

Obrázek

To Bronco je v tak hrozným stavu, že je dokonce zarostlý křovím...

Obrázek

Obrázek

Napsal: 26.01.2011 12:35
od salvatore
No slušně blbneš co sem chodíš :-)

Napsal: 26.01.2011 14:01
od Filip
Zdá se mi to nebo podvozek je čistý? tu patinu si dělal pigmentama, barvama nebo už to tak bylo?

Napsal: 26.01.2011 16:48
od NAMOR
Tak se pochlub jak vznikla ta rez na te karoserii!!!!!!!

Napsal: 26.01.2011 17:03
od geri
ta garáž je super :tleskam: a to auto nemá chybu :P :oops: :P

Napsal: 26.01.2011 18:05
od voriss
Taky mám v plánu jedno diorama se starou korvetou a pořád přemýšlím jak na tu rez..

Napsal: 26.01.2011 19:56
od RedneCk
Krásnej vrak a garáž v tvym podání bude taky bomba. Napadla nás podobná věc ve stejnou chvíli - já si včera objednal vybavení oldschoolový dílny 1/24 na stavbu McRC.

Edit: Už je doma, je to libová dílna, ovšem bez vybavení... :lol:

Napsal: 01.02.2011 0:10
od Harry
No ta rez - když je auto 20 let v křoví, tak to dopadne takhle :lol:

Chci postavit nějaké jednoduché auto od základu. Tak abych se jednak odreagoval a také pochytil nějaké základní konstrukční principy – no prostě pobral nějakou inspiraci do budoucna.

Pro tento účel jsem zvolil závodní Chevrolet Vega 8V 427cui pro závody „dirt track“. Je to zcela jednoduchý a prostý model s odhalenou konstrukcí, tedy pro tento účel vyhovující.

Jako základ je klasický rám. Kouzlo klasických amerických aut je právě díky rámu (šasi) a naprosté jednoduchosti stavby, kdy se všechny další komponenty dají velmi variabilně montovat na rám. Díky jakési standardizaci je poměrně velká variabilita různých dílů v rámci koncernu (týká se i motorů a jiných dílů), takže je to vlastně jakási stavebnice pro velké kluky :wink: Tento rám má vyztuženou příčku uprostřed, na které bude následně uchycena převodovka.

Obrázek

Jak je vidět, v garáži se mi válí i pár dílů z jiných aut…

Přední náprava je u modelu vyřešena velmi prostě a zjednodušeně…

Obrázek

Obrázek

Kola jsou už připravena a motor Chevy 427 z jiného auta je jen pro účely testování podvozku…

Obrázek

Nádrž za zadní nápravou je pro závodní účely a tedy hliníková, malá a jednoduchá…

Obrázek

Výztuha v zadní části rámu bude sloužit pro uchycení tlumičů zadní nápravy.

Obrázek

Celkový pohled na rám s pokusně uloženým motorem. Ten motor k tomu docela dobře barevně sedí, já snad ten co tam bude udělám taky tak :P

Obrázek

Napsal: 01.02.2011 7:08
od geri
:o :tleskam: nádhera :oops:

Napsal: 01.02.2011 10:57
od mceza
jéje to je krása :lol: Já se chci taky takhle hezky nudit :-D

Napsal: 01.02.2011 11:07
od Peter509
Nemáš ten motor príliš v strede rámu? Nemal by byť niekde nad prednou nápravou? Takto to vyzerá, ako keby ho mal šofér niekde v kabíne :!:

Napsal: 01.02.2011 14:42
od Filip
Asi to je kvůli těžišti když to je na dirt track

Napsal: 01.02.2011 14:45
od Adam62_cz
Jelikož to je závodní speciál tak bych řek že je motor na správném místě :wink:

Napsal: 02.02.2011 0:36
od Harry
Tak tak, motor je tam, kam u závoďáku patří - tedy mezi nápravami :wink:

Dodělal jsem přední nápravu a nosník tlumičů zároveň drží i chladič, takže i jeden opravený chladič našel své místo...

Obrázek

Zadní náprava je také na místě. Za povšimnutí stojí že kromě listových per jsou použity i tlumiče s vinutými pružinami. U závodních aut se to tak dělalo, protože při přenosu síly docházelo k nežádoucím kmitům od listových per a pružiny to zesílí a pomohou proti těmto jevům...

Obrázek

Napsal: 02.02.2011 7:11
od geri
:oops: chystáš sa s toho spravit len modelík na poličku alebo plánuješ aj dačo ovládacie ? :)