Stránka 1 z 1

Převodový poměr?

Napsal: 01.07.2009 21:50
od Papi
Čau, neporadíte, jaký by byl ideální převodový poměr a motor pro jednostupňovou expediční káru se 120mm koly? Chci zkusit něco postavit od základu (zřejmě to skončí jako můj Hummer - na poličce, ale proč to nezkusit?) a nevím, jaký převodový poměr bude v rozvodovce... Díky

Napsal: 01.07.2009 22:08
od salvatore
Zděs odkaz na kalkulátor převodů...

http://www.scriptasylum.com/rc_speed/_top_speed.html

Napsal: 01.07.2009 22:26
od Papi
S výpočtem by nebyl problém, jenže já nevím, jaká je nejlepší rychlost a jaký motor, podle těchto věcí si to dopočítám i bez kalkulátoru.

Napsal: 01.07.2009 22:45
od salvatore
No tak to promiň... :-) sice si proti prvnímu příspěvku protiřečíš, ale asi jsem to špatně pochopil

Napsal: 01.07.2009 22:49
od deekay
Obecne pro plynulost jizdy lepsi rychlejsi motor+lehci prevod, nez pomalejsi motor+tezsi prevod

Ja osobne jsem po testech pro svyho 1kvalt landaka zvolil prevody a motor tak, ze maximalni rychlost vozu je rychlosti svizne chuze. Takze se na nej neceka pri prejezdech, dokaze prohrabnout kde je treba a zaroven umi plynule jet pomalu a ma dost sily.

Napsal: 01.07.2009 22:50
od Papi
Sorry, špatně jsem napsal otázku... Mělo to znít asi takhle: Jakou rychlost s jakým motorem byste mi doporučili pro expediční auto (váha odhadem okolo 5kg), abych si mohl dopočítat převodový poměr? Nebo máte nějaký typ na převodový poměr pro určitý motor? Díky

Napsal: 01.07.2009 22:52
od Papi
deekay píše:Obecne pro plynulost jizdy lepsi rychlejsi motor+lehci prevod, nez pomalejsi motor+tezsi prevod

Ja osobne jsem po testech pro svyho 1kvalt landaka zvolil prevody a motor tak, ze maximalni rychlost vozu je rychlosti svizne chuze. Takze se na nej neceka pri prejezdech, dokaze prohrabnout kde je treba a zaroven umi plynule jet pomalu a ma dost sily.


Takže řekněme okolo 7-10km/h s Johnsnem? Nebo co je myšleno rychlejším motorem? Doteď jsem jezdil rally, tak nevím, jaký motor je u scale rychlý :-D

Napsal: 02.07.2009 23:40
od Papi
Tak nakonec mi vychází převodový poměr na cca 16:1, to je cca 7km/h s motorem s 5000ot/min, kolika z. motoru to zhruba odpovídá? Nebo by byla lepší ještě redukce 3:1 a johnson(14500ot)?

Napsal: 02.07.2009 23:47
od deekay
Papi píše:
deekay píše:Obecne pro plynulost jizdy lepsi rychlejsi motor+lehci prevod, nez pomalejsi motor+tezsi prevod

Ja osobne jsem po testech pro svyho 1kvalt landaka zvolil prevody a motor tak, ze maximalni rychlost vozu je rychlosti svizne chuze. Takze se na nej neceka pri prejezdech, dokaze prohrabnout kde je treba a zaroven umi plynule jet pomalu a ma dost sily.


Takže řekněme okolo 7-10km/h s Johnsnem? Nebo co je myšleno rychlejším motorem? Doteď jsem jezdil rally, tak nevím, jaký motor je u scale rychlý :-D


No podle toho jakej das motor tak dopocitas pomer... i kdyz ono to spis byva naopak, pac motoru mas vetsi vyber nez kombinaci prevodovek atd.

5000ot je uz hodne pomaly motor, pro ty co nemuzou dale redukovat.
Ja mam v Landaku 35T (ca 12000ot - ale to je udavano pri behu naprazdno)

Napsal: 03.07.2009 7:09
od milan008
Já používám v Mercedesu s klasickou Tamiya převodovkou 1:21, 1:35, 1:64 motor 55Z, ten má kolem 8000ot a subjektivně - jezdím prakticky na dvojku, jedničkou jen na velmi obtížném terénu, na trojku bych musel opravdu utíkat...
V Hummeru (Pajero) neznám převodový poměr, mám 75Z a ten má 6800ot, a opět subjektivně - ne čtvrt plynu plynule těžký terén, na plný plyn, mírný poklus

Napsal: 03.07.2009 8:18
od puma1
Taky něco z praxe.120mm předpokládám jsou kola jako třeba Axik no a naše Tatrovky mají převodový poměr 1:46 počítam-li dobře (v nápravě je 1:3, rozvodovka uprostřed má 1:2,5,a pastorek 14z ozubené kolo bylo87zubů=1:6,21) a můžeš tam dát motor od normálního mabucha až po 27záviťák a budeš spokojen záleží pak jen na regulátoru co ti dovolí. Ozkoušeno ověřeno. Pokud tam dáš motor s větším počtem závitů tak pak budeš pomalejší ale silnější. Pokud budeš používat podvozky zde prezentované spíš bych asi laboroval už jenom s motorama,počet závitů.

Napsal: 03.07.2009 21:54
od Papi
To by bylo lepší místo tý redukce 3:1 koupit nějakou převodovku, která by měla převodový poměr okolo 23:1 (chystaná rozvodovka by měla být 2:1), nevěděli byste o nějaký? Nemůžu nic takovýho najít pro 540... Největší převodový poměr, co jsem našel, byl 6:1

Napsal: 04.07.2009 14:56
od puma1
Když si uděláš jednu předlohu a dáš dvakrát 1:5 tak máš hnedle 1:25

Napsal: 05.07.2009 14:36
od Papi
Mám doma zhruba 6:1. k tomu bych si dokoupil 4:1... Ale bylo by jednodušší a menší, kdybych to udělal s jednou převodovkou zhruba 20:1 - 25:1