Stránka 1 z 3
Tuning Axika SCX10
Napsal: 15.04.2011 17:07
od Slick7
Tak před týdnem jsem se stal hrdým majitelem tohoto auta :-)
Hodně jsem o něm slyšel a popravdě jsem měl prvně spadeno na Forda F350 High-Lift od Tamiye, dokonce jsem už ho měl i zarezervovaného, ale nakonec jsem se rozhodl pro SCX-10 a nyní můžu říci, nelituji. Na to, kolik má tenhle podvozek už najeto, vykazuje opotřebení exponovaných dílů malé, nebo minimální. Taky celkové technické zpracování, tvarovaný ocelový rám, ponitridované pístnice olejových tlumičů, atd. se mi moc líbí. Nejvíce mě na něm překvapily asi kulové čepy, které mají opravdu minimální vůli a to i přesto, co už to má najeto. U tamiye litají už fungl nový kuláče, což pak jetý :-( Vůbec vůle na tomto stroji jsou malé, třeba domky zatáčení, nebo tlumiče. Pár výhrad bych měl, ale jinak jsem velice spokojený.
Chtěl bych znát v tomto tématu i Vaše připomínky, nebo náměty, co by se dalo ještě vylepšit na tomto skvělým podvozku, piště prosím.
Napsal: 16.04.2011 13:39
od PetrBarty
SCXko vylepšovat už asi moc nejde :mrgreen: celkově to je postavený opravdu dobře. Asi jediná připomínka... jestli tam máš origo tlumiče a jsou naplněný až po okraj tak bych z nich olej odebral tak do půlky, auto potom bude krásně kopírovat terén.
Těším se co vymyslíš za vychytávky :wink:
Napsal: 16.04.2011 13:49
od Maximo
mě osobně to fungovalo parádně i s plnejma tlumičema......hodně záleží taky na váze auta, ale jinak opravdu není moc co vylepšovat, snad jedině si hrát s rozložením váhy.....
Napsal: 16.04.2011 13:50
od Lupino
ale jde třeba rozložení vahy níž a doprostřed Dle Milana ja bral inspiraci od nej dot se tím posunul boční naklon k lepšímu
Napsal: 16.04.2011 14:22
od Flare
u SCX je základ přejít na tuningový C huby na předku, pak delší a ohnutou spojovačku a změnit šroubky co ty C drží za červíky, pak jde dosáhnout o pěkných pár stupňů lepší zatáčení.
Dál jezdím baterky na bocíh rámu a samozřejmě větší 110mm tlumiče ...
Podvozek je jinak skvělej ... :tleskam:
Napsal: 05.05.2011 8:28
od Slick7
Tak jsem změnil název tohoto tématu, protože bych zde rád uvedl některé své výtvory a případně se i dozvěděl, co by se ještě na tomhle už tak skvělém podvozku dalo dodělat, upravit, nebo vyrobit.
Jako první jsem udělal plato na držení serva, které jsem koupil poškozené. Ani nevím proč ho minulý majitel tak ořezal, jak ho ořezal, ale defakto ho zničil a zničené věci, i když funkční, nemám rád. Taky mě překvapila cena nového origo plata za pár je skoro 350,- plus poštovné!
Jako další jsem udělal zkrácenou verzi horního chytu náprav a jako třetí, mám v plánu udělat nové domky řízení aby bylo možné přehodit spojovací tyč řízení ze předu do zadu, aby to konečně zatáčelo, jak má.

Napsal: 05.05.2011 9:41
od Ozy
Cau,
k cemu je dobre mit zkraceny to "V" ( horni uchyceni naprav ) ??
Napsal: 05.05.2011 9:51
od Slick7
No, to je proto, když chceš mít jinou rozteč náprav, v mém případě to předešlí majitel upravoval na kastlu D90. Já bych mohl tímto způsobem nabídnout díl, na přání každého. Originál axik, umožňuje jen jednu délku.
Napsal: 05.05.2011 10:11
od Ozy
Takze to vlastne neni tunnig, ale jen uprava pro kastli :wink:
Napsal: 05.05.2011 10:21
od Slick7
No, pokud to dáš na auto ve stejném rozměru, jako původní, ale v tomto provedení, je to tuning a pokud to dáš na auto v jiném rozměru, je to úprava s tuningem :-) Důležitá je přeci funkčnost a vzhled.
Napsal: 05.05.2011 10:26
od Leprasol
Pokud se ti povede pořešit zatáčení za nápravou, myslim, že ti lidi budou líbat ruce:). Akorát se trochu bojim, že tam bude strašně málo místa na spojovačku, vzhledem k výstupu kardanu a k tlumičům. Bude muset bejt nějak poohejbaná, aby se tam k tomu všemu vlezla a nikde nechytala.
Napsal: 05.05.2011 10:30
od Slick7
No, já touhle cestou ohýbaný tyče nechci jít, chci udělat nové domky řízení, takže páky řízení se přesunou výš a tím bych mohl docílit toho, že se tam žádný takový zgarb dělat nebude muset. Páky budou vyměnitelné, takže to bude dost variabilní, servo zůstane kde je, jen na jedné straně nápravy bude dvojpáka řízení. Napsal jsem to trochu srozumitelně?
Napsal: 05.05.2011 10:36
od Maximo
no....řízení
BTA(behind the axle) je už nějakou dobu v nabídce výrobců tuningu na axíka a řeší se opravdu domky řízení s pákama nahoře a lehce tvarovnou spojovačkou ale v žádném případě se nenechává páka serva ve předu, protože tato úprava se nedělá kvůli zatáčení, na to to vliv nemá, ale kvůli místu před nápravaou kvůli crawlingu......jinak nápad dobrej, počkám si na to.... :idea:
Napsal: 05.05.2011 10:41
od Slick7
Můžeš sem dát foto?
Napsal: 05.05.2011 10:42
od Maximo
klikni si na BTA v mém příspěvku