HUMMER H1 high lift 1/7
Napsal: 11.07.2009 23:19
Když jsem asi před půl rokem koupil Axiala ARTR, který se stal mým prvním modelem, užíval jsem si crawlení. Ale i docela zdařilý model se neobešel bez různých úprav, které vyplynuly z provozu. Při tom, jsem si vyzkoušel různé záludnosti stavby crawleru a začal pošilhávat ještě po něčem, co by splnilo i trochu potěchu oka. Dlouho jsem procházel co by se dalo upravit jednoduchým způsobem, ale zachovalo si to po předělání i slušné jízdní vlastnosti v terénu a možnosti nastavení. Sehnat nějakou karoserii, aby pasovala rozměry na nějaký hotový podvozek bylo docela náročné, ale nakonec po x hodinách různého googlení, poměřování a zvažování jsem konečně rozjel svůj „scale“ projekt:
HUMMER H1 high lift 1/7.
Jako základ jsem použil Climber Rock Fighter 1/8,

ze kterého mi mimo jiné přesně rozvorem pasovala karoserie jeepa na mého axiala :-)
Původní podvozek

Na tomto podvozku bylo nutné v první řadě předělat spodní linky, původní plastové nahradily duralové průměr 8mm. S tím bylo nutné upravit uchycení tlumičů, které byly původně našroubované na linky. Po rozměření jsem se rozhodl je umístit přímo na nápravu.
Duralové linky a uchycení tlumiče na nápravě.


Dále bylo nutné vyrobit horní uchycení tlumičů a zároveň karoserie. Nechtělo se mi vyrábět znovu celé bočnice, tak jsem si vyrobil jenom nástavce. Tyto už jsem rovnou navrhnul tak, aby tlumiče měly mnoho možností nastavení. Použil jsem duralový plech 3mm, na rozpěrky jsem použil opět duralovou kulatinu 8mm.
Nástavec na bočnice

Taky jsem řešil co s povrchovou úpravou nových dílů. Vzhledem k tomu, že nemám možnost eloxování, jsem zvolil barvu. Po několika vzorcích se nejvíce osvědčila vypalovací barva na kamna nebo výfuky.

Po nastříkání na lehce zdrsněný povrch, smirkem drsnosti 600 a následném vytvrzení zahřátím opalovací horkovzdušnou pistolí, je tato barva ideální. Neodlupuje se ani pod hlavy šroubů, je velice odolná proti poškrábání a v místě případného „karambolu“ zůstává jen zásek bez odpadnutí barvy.
Rozdíl stavby - původní vpravo, nové vlevo.

Co se týká podvozku, bylo ještě nutné upravit vložky pneumatik, které se mi zdály moc tvrdé. Původně jsem chtěl vložky úplně vyndat, ale vzhledem k vyšší hmotnosti modelu jsem musel vložky zachovat, takže jsem do pěnové vložky vyřezal po obvodu příčné V drážky, tím guma změkla tak akorát.
Tím byl podvozek připraven.
Mezitím jsem sháněl kastli. Na netu jsem narazil na již nefunkční model hračky, kterou jsem měl v úmyslu použít.

Nastalo důkladné vykuchání s tím, že později ještě využiji přípravy pro světla.


Na karoserii jsem provedl jen drobné úpravy přelakováním zadního nárazníku a rámečků kolem zadních světel které byly původně chromované, ale působily na modelu divně. Ještě uvažuji nabarvit na černo i kliky a zpětné zrcátka. Ještě zvážím využití závitů ve střeše na nějakou zahrádku, ta původní vypadala taky dost divně, tak šla dolu.
Pak už stačilo jen vyrobit držáky karoserie s nastavitelnou výškou podle nastavení zdvihu tlumičů a namontovat.


No a tady je výsledek






Tak jsem to tady konečně naskládal, můžete to zhodnotit a zkritizovat :D 8) :!:
HUMMER H1 high lift 1/7.
Jako základ jsem použil Climber Rock Fighter 1/8,

ze kterého mi mimo jiné přesně rozvorem pasovala karoserie jeepa na mého axiala :-)
Původní podvozek
Na tomto podvozku bylo nutné v první řadě předělat spodní linky, původní plastové nahradily duralové průměr 8mm. S tím bylo nutné upravit uchycení tlumičů, které byly původně našroubované na linky. Po rozměření jsem se rozhodl je umístit přímo na nápravu.
Duralové linky a uchycení tlumiče na nápravě.
Dále bylo nutné vyrobit horní uchycení tlumičů a zároveň karoserie. Nechtělo se mi vyrábět znovu celé bočnice, tak jsem si vyrobil jenom nástavce. Tyto už jsem rovnou navrhnul tak, aby tlumiče měly mnoho možností nastavení. Použil jsem duralový plech 3mm, na rozpěrky jsem použil opět duralovou kulatinu 8mm.
Nástavec na bočnice
Taky jsem řešil co s povrchovou úpravou nových dílů. Vzhledem k tomu, že nemám možnost eloxování, jsem zvolil barvu. Po několika vzorcích se nejvíce osvědčila vypalovací barva na kamna nebo výfuky.
Po nastříkání na lehce zdrsněný povrch, smirkem drsnosti 600 a následném vytvrzení zahřátím opalovací horkovzdušnou pistolí, je tato barva ideální. Neodlupuje se ani pod hlavy šroubů, je velice odolná proti poškrábání a v místě případného „karambolu“ zůstává jen zásek bez odpadnutí barvy.
Rozdíl stavby - původní vpravo, nové vlevo.
Co se týká podvozku, bylo ještě nutné upravit vložky pneumatik, které se mi zdály moc tvrdé. Původně jsem chtěl vložky úplně vyndat, ale vzhledem k vyšší hmotnosti modelu jsem musel vložky zachovat, takže jsem do pěnové vložky vyřezal po obvodu příčné V drážky, tím guma změkla tak akorát.
Tím byl podvozek připraven.
Mezitím jsem sháněl kastli. Na netu jsem narazil na již nefunkční model hračky, kterou jsem měl v úmyslu použít.
Nastalo důkladné vykuchání s tím, že později ještě využiji přípravy pro světla.
Na karoserii jsem provedl jen drobné úpravy přelakováním zadního nárazníku a rámečků kolem zadních světel které byly původně chromované, ale působily na modelu divně. Ještě uvažuji nabarvit na černo i kliky a zpětné zrcátka. Ještě zvážím využití závitů ve střeše na nějakou zahrádku, ta původní vypadala taky dost divně, tak šla dolu.
Pak už stačilo jen vyrobit držáky karoserie s nastavitelnou výškou podle nastavení zdvihu tlumičů a namontovat.


No a tady je výsledek






Tak jsem to tady konečně naskládal, můžete to zhodnotit a zkritizovat :D 8) :!: