Stránka 1 z 3

Zastavit a udržet CC-01 v kopci?!

Napsal: 05.06.2011 22:37
od Carlos
Nazdar.

to by se jeden učetl k smrti. a že jsem četl...
Mám 2400 gramů plně osazený CC-01,
motor Novak high-torque expert 55 Z; pastorek 16z,
regl 302bk,
a vubec nevim o čem to tu mluvim.

Jak zastavit a udržet tří kilovej model v kopci?
když pomineme to, že převodovka je rychlá, takže tim to asi nezastavim,
jako u crawlerů a trial modelů - kde se o zastavení postará sama převodoFka. . .

čtu že čím víc závitů motoru, tím pomalejší otáčky - takže stavění vhodného "pohonu" je fakt "POKUS OMYL"
čtu tu o jakých si reglech co maj brzdu v neutrálu
- toto je odpověď na moji otázku? nebo je to jinak??? - konkrétně pro CC-01

Co to je brzda v neutrálu? - to že hlídá regl otáčky motoru a jde proti samovolnému otočení? - to ale žere baterky, ne???

Safra já tomu vážně nerozumim...

díky

Napsal: 05.06.2011 22:47
od salvatore
No ano to je ono. Když regulátor řídí motor k jízdě zvyšuje buď napětí, nebo proud (většina regulátorů) do motoru. Když zabrzdíš, regulátor se pokusí z motoru proud odebírat, jako kdyby to bylo dynamo. A tím má motor velký odpor. A když normálně odbrzdíš, tak se tohle přestane dít. U regulátoru, který používá brzdu v neutrálu, to régl drží, dokud někam nechceš ty zase jet.

Napsal: 06.06.2011 1:21
od Carlos
áha!
a ty vaše scx10 a žílovi trialfindery a jiný expudiční modely
už stojej díky převodovkám, nebo i ty jsou s takovými regly s brzdou???

Nebo jinak. jaká převodovka dokáže udržet auto na svahu, a přitom nebýt pak vyloženě šnek na expedici?

... snažím se něco zjistit, tak se omlouvám, za tyhle dotazy...

Napsal: 06.06.2011 2:27
od Bezmozek
Carlos píše: a přitom nebýt pak vyloženě šnek na expedici?......

Odpověděl sis sám.
Šnekovej převod je průchozí jen jedním směrem. Šnekem otočíš kolo, ale naopak to nejde :mrgreen:

Napsal: 06.06.2011 9:03
od Pajik_CZ
asi to bylo myšleno jinak... :)

hodně aut, ne-li většina jezdí na regl s brzdou. Díky tomu auto stojí i v kopci. samotná převodovka by to neudržela.

Napsal: 06.06.2011 9:14
od rotruck
Aby jste mu úplně nezamotali šišku - Bezmozek ti to napsal.
Jediná dostupná převodovka která to udrží bez ohledu na převodový poměr který má je šnekový převod u tohoto převodu dokáže šnek otáčet ozubeným kolem oběma směry jelikož posouvá jeho zuby , ale kolo šnekem neotočí protože zuby tlačí na závit šneku v přímém směru

Obrázek

http://www.mitcalc.com/doc/gear4/help/cz/gear4.htm

Napsal: 06.06.2011 9:46
od Domca234
Já měl v ccčku převodvku tuhle a ta stála hned a místě i s teu-101BK vlastně jinej régl jsem v ňom nejezdil :lol: Obrázek
zbytek foto je tady jeśtě se tam něco najde http://subaru-24.rajce.idnes.cz/tamiya_CC-01_Man_TGA/

Napsal: 06.06.2011 9:48
od minotaur
Přesunuto. Tohle zajímá každého nového cécéčkáře.

Napsal: 06.06.2011 12:58
od Carlos
minotaur píše:Přesunuto. Tohle zajímá každého nového cécéčkáře.

:wink: jojo.

Kolegové, zatím díky za nás všechny, které trápí CC-01 (a chceme se s ním trápit.)

Domca234 hmm, s drobnými úpravami na úkor baterie, jak koukám, se do toho dá narvat cokoli, co to trošku zbrzdí

Zamyšlení...
... baterky mi to bude žrát tak i tak,
vsadím-li a) motor (s více závity) a regl s brzdou v neutrálu = věčně brzdím réglem a vytáčím motor.
b) motor s dostatečně zpomalující převodovkou, aby to brzdilo mechanicky. = vytáčím motor o něco víc do otáček.
c) šnek = vytáčím asi nejvíc motor, když zvolím špatný (moc pomalý šnekový převod - za to brza je 100%
tady asi není volby, kde ušetřit na baterkách.


Bezmozek; rotruck,
ke šneku jen toliko. Šnekové soukolí znám. řeší to naprosto perfektně lenochoda z kopců, do té chvíle, než se předek kousne a zadek ochotně cvičí kotrmelce, tak nějak vždy mi chybí otáčky. Leda najít šnekové soukolí, které nemá moc veliký sestupný poměr, pak je vyhráno, ale stejně pak zas chybí "volnoběh"

Sory, asi jsem si t toho udělal monologové vlákno :oops:

Napsal: 06.06.2011 14:00
od Domca234
Carlos píše:
minotaur píše:Přesunuto. Tohle zajímá každého nového cécéčkáře.

:wink: jojo.

Kolegové, zatím díky za nás všechny, které trápí CC-01 (a chceme se s ním trápit.)

Domca234 hmm, s drobnými úpravami na úkor baterie, jak koukám, se do toho dá narvat cokoli, co to trošku zbrzdí

Zamyšlení...
... baterky mi to bude žrát tak i tak,
vsadím-li a) motor (s více závity) a regl s brzdou v neutrálu = věčně brzdím réglem a vytáčím motor.
b) motor s dostatečně zpomalující převodovkou, aby to brzdilo mechanicky. = vytáčím motor o něco víc do otáček.
c) šnek = vytáčím asi nejvíc motor, když zvolím špatný (moc pomalý šnekový převod - za to brza je 100%
tady asi není volby, kde ušetřit na baterkách.


Bezmozek; rotruck,
ke šneku jen toliko. Šnekové soukolí znám. řeší to naprosto perfektně lenochoda z kopců, do té chvíle, než se předek kousne a zadek ochotně cvičí kotrmelce, tak nějak vždy mi chybí otáčky. Leda najít šnekové soukolí, které nemá moc veliký sestupný poměr, pak je vyhráno, ale stejně pak zas chybí "volnoběh"

Sory, asi jsem si t toho udělal monologové vlákno :oops:

Za 1 tohle zastaví a nehneš rukou kolama a a spotřeba lipolky 5000mah bylo jźda na 4,5-5 Hodiny takže super práve se snažim koupit svýho maníka z5 8)

Napsal: 06.06.2011 14:05
od Kuba93
Este bych chtel upozornit na fakt, ze i kdyz pouzijes DSYS s brzdou v neutralu a motor 65T (tak to jezdim ja), tak to stejne v kopci nebude stat, v mirnym kopci ano ale jakmile to bude trosku strmejsi, tak ti auto pomalu pojede dolu.. Je to dany rychlym preovdem..

Sneka bych v souvislosti s CC vubec neresil. Pokud sezenes nejakou rozumnou prevodovku a k ni vykonnejsi motor - treba kolem 30 - 40 zavitu, tak to ve spojeni s reglem s brzdou v neutralu bude idealni. Auto bude mit dost vykonu, bude relativne svizny a i v kopcich by melo lip stat.. Baterku bys postavil na hranu do jejiho puvodniho umisteni.. Spotrebu bych nak extra v dnesni dobe uz neprozival.. Proste nakoupis na Hobbykingu o jednu lipolu navic a mas vystarano.. :wink:

EDIT : Domco, nechces se trochu rozpovidat o ty prevodovce ? Treba co je to za vyrobce, jaky typ a jaky prevodovy pomer ma ? Urcite to bude zajimat vic lidi nez me.. I to rizeni mas zajimave reseny.. :wink:

Napsal: 06.06.2011 14:54
od Domca234
Kuba93 píše:EDIT : Domco, nechces se trochu rozpovidat o ty prevodovce ? Treba co je to za vyrobce, jaky typ a jaky prevodovy pomer ma ? Urcite to bude zajimat vic lidi nez me.. I to rizeni mas zajimave reseny.. :wink:

No tak převodovka je origo k cécéčku vyráběná. nikde sem jí nesehnal je to přes známýho koupený a nevim kde on to sehnal. poměr byl myslim 1:4 nebo 4:1 nevim jak se to označuje motor byla 60T Atlas. a k ůpravám musel jsem trochu prořeezat plato místo baterky šoupnout régl a baterku nahoru jak je vidét na takovej tej plošině a ta dozádu ůplně vyšlo to akorát a zbylo mezi baterkou a motorem cca 2,5cm místa :P ... vůbec nembyl použit na tu převodovku drźák motoru co se na něj přišroubuje tahle převoddovka se dala přesně místo toho držáku, prostě jakoby to byl držák dlouhej a uvnitř byli ozubený kola.. A nechápal jsem sám jak krásně to hned zastavilo :YOP: :-p A teď k zatáčení, bylo to vlastné zespoda podobná páka jako nahoře z hliníku a na ní byla přidélána trubice do který spadnul a zašrouboval se ten horní éroub bylo to vyfrézovaný tak aby se to neprotočilo a ty 2 spojovačky byli pro jistotu kvůli tomu aby se neohejbala páka serva a různý véci, bylo to komplet na ložistkách, takže to šlo krásně lehce a bez vůlí. celej spodek tam kam se dávaj spojovačky ke kamenům byl předělanej aby se tam vśechno v páslo.. Víc až si mana koupím z5 tal to rozeberu a naafotím popŕípadé bych potom udělal někomu taky kdyby byl zájem :wink: Ale důleźitý je ho koupit zpětt. Já ho sakra mazlíka mýho prvního neměl prodávat :cry: :cry:

Napsal: 06.06.2011 15:29
od Langos
Ahoj já jezdím v CC motor speed 400 s převodovkou MPJ 3,33:1 a régl DSYS a musím říct že v mírném kopci to stojí i když mám vypojenou elektroniku, takže jen na odporu převodovky. Jinak když je prutkej krpál tak to neudrží ani rég.

Napsal: 06.06.2011 22:42
od Carlos
Langos píše:. . . když je prutkej krpál tak to neudrží ani rég.

a já myslel, že to bude s CCčkem jednodužšší. A to nemluvim o Al řízením, které má mimo max výchylky vůli tak polovinu rejdu. Ale jinak mám CC-01 rád.

Napsal: 06.06.2011 23:03
od Kuba93
Tak na to, ze ti v kopci trochu uijizdi se da celkem dobre zvyknout, to uz nepovazuju za nakej zasadni problem.. Horsi je to rizeni, bohuzel ani GPM kit neni moc ku pomoci, chvili vydrzi ale ve finale je snad horsi nez puvodni rizeni.. Mam uz naky plany v hlave jak to opravit, bohuzel zatim nic k uskutecneni, uvidime, ale musi se s tim neco delat, takovy vule jaky sou na CC v rizeni sem fakt nezral.. :lol: