Stránka 1 z 2
nápravy-rozdílnej převodovej poměr
Napsal: 07.08.2011 20:51
od mara126
chtěl bych znát váš názor na toto:přední náprava má poměr 1:3(39/13) a zadní náprava má každá 1:2,92(38/13).Je to velký rozdíl aby to vadilo při jízdě,nebo nechalo by se to dohnat v rozvodovce jinym počtem zubů na zadek?Co vy na to,asi možná přemejšli o blbostech a zbytečně si stěžuju práci.
Napsal: 07.08.2011 21:21
od cores
To znamená,že je každá náprava z něčeho jinýho.
Myslím,že v terénu by to nejspíš nevadilo.Při přejezdu asfaltu by asi trpěly kardany a ozuby,podle váhy modelu.Možná se pletu,jen odhaduju.
Napadlo mě dohnat to rozdílnýma gumama.Třeba vystřihnout pruh,aby jedna měla 100 a druhá třeba 104.Chtělo by to vyzkoušet na papírovým kolečku.,aby jsi zjistil počet otáček.
Napsal: 07.08.2011 21:22
od gorila
Když budeš mít kola o průměru 100 mm, ujedeš dráhu 31,4 m na přední, tak zadní budou mít dráhu 32,2478 m, tj o 2,7 otáčky více. Přibližně.
nápravy-rozdílnej převodovej poměr
Napsal: 07.08.2011 21:32
od mara126
myslim že v terénu to asi problém nebude,ale přeci jenom na některejch akcích je kus po tvrdém terénu a to bych byl za chvilku v pr... jedině by pomohl odpojenej předek třeba
Napsal: 07.08.2011 21:35
od cores
No vidíš,to by jsi vlastně mohl použít rozvodovku od Notyra.Měl jsem jí v ruce a je to krásná práce.
nápravy-rozdílnej převodovej poměr
Napsal: 07.08.2011 21:46
od mara126
na CKRC sem našel jinej převod do AX,ale pořád to neodpovidá,ale třeba pude napasovat kolo z venoma a to by bylo čupr.Asi budu muset oslovit jednoho človíčka aby něco vymyslel,co Mraku
Napsal: 07.08.2011 21:51
od gorila
Rozdíl průměrů při předních 100 činí 2mm, tzn. dáš do zadních měkkčí vložky, nebo do předních tvrdší a mělo by to teoreticky fungovat.
Napsal: 07.08.2011 21:55
od mara126
gorila píše:Rozdíl průměrů při předních 100 činí 2mm, tzn. dáš do zadních měkkčí vložky, nebo do předních tvrdší a mělo by to teoreticky fungovat.
o tom sem taky přemejšlel,budou tam 120 Flaty tak by ta úprava byla ještě jednoduší.Ta matika mě dává zabrat.
Napsal: 07.08.2011 21:59
od Bezmozek
jakej to mám mít rozvor? Jdou prohodit předek a zadek?
Když je velkej rozvor, hrne se při zatáčení předek, protože jede po delší dráze i když je převodovej poměr stejnej, takže kdybys to udělal tak, že zadek bude pomalejší, bylo by to menší zlo :wink:
Napsal: 07.08.2011 22:03
od gorila
U průměru 120 je to 2,4 mm. Poloměr 1,2 mm. Ale já měl z matiky vždy v pololeti 5, na konci roku 4. :) svině jedny...ještě teď je nemám rád
Napsal: 07.08.2011 22:04
od gorila
Bezmozek píše:jakej to mám mít rozvor? Jdou prohodit předek a zadek?
Když je velkej rozvor, hrne se při zatáčení předek, protože jede po delší dráze i když je převodovej poměr stejnej, takže kdybys to udělal tak, že zadek bude pomalejší, bylo by to menší zlo :wink:
má pravdu
nápravy-rozdílnej převodovej poměr
Napsal: 07.08.2011 22:11
od mara126
de woto že vepředu bude venom s uzávěrkou a zadek 2x axik takže nelze prohodit
předek 1:3 a zadek 1:2,92
Napsal: 08.08.2011 10:05
od Bezmozek
Tak to už Tě zachrání jen jinej rozměr pneu což bude vypadat blbě, dig, což je poloviční řešení a nebo by to chtělo ještě jednu uzávěrku na mezinápravovej diferenciál, ale nikdy to tak nějak nebude ono :roll:
Napsal: 08.08.2011 10:26
od rotruck
Pak už snad jen volnoběžka na předek . Na asfaltu volnoběžka , v terénu a na zpátečku pak uzávěrka, kterou stejně plánuješ.
Mám dojem , že kdysi za dob dávno minulých to Zetor u jedné řady traktorů s předkem takhle řešil.
Do jaké míry je to proveditelný z dostupnejch dílů nedovedu říct :roll: Asi by to bylo zbytečně komplikovanější než pořídit novou nápravu.
Napsal: 08.08.2011 15:46
od Trewor
Já bych to viděl na primární pohon 6x4 a jen v případě potřeby vyřadit DIG na 6x6. Ale i tak se to mimo tvrdej podklad protočí jak nic