Stránka 1 z 2
LIPO a konektory
Napsal: 03.10.2011 9:44
od berushka
Ahoj,
rozhodl jsem se přejít na LIPO a právě mi do dorazila baterka. Mám asi zcela banální otázku, jak je to s konektorama? Předpokládám, že musím koupit konektor (v mém případě Tamiya) a ty silové kabely tam napojit? Nebo mám naopak měnit ten protikus co jde z ESC (Novak Goat)?
A vůbec netuším, jak s nabíjením resp. zapojením balancéru. Z baterie jde konektor se 3 kolíky, ale můj Raytronic C16 má pro 2S baterie 5 kolíkový konektor? Co s tím mám dělat?
Předem všem díky.
Napsal: 03.10.2011 10:23
od Tommys
jak si udelas ty konektory je pouze na tobe, ja si treba predelaval konektory na baterce i reglu. S tim balancovanim nevim, ja mam na nabijecce nekolik vstupu na balancovani podle toho kolik ma baterka clanku.
Napsal: 03.10.2011 10:25
od Matezz
Jakou to máš baterku? Ono se většinou uvádí typ servisního konektoru (to je ten "balancovací"). Podle mě ti bude stačit dokoupit něco jako
http://www.mz-racing.net/obrazky/4389/3 ... iginal.jpg, pokud C16 nemá potřebný adaptér v balení.
Napsal: 03.10.2011 10:41
od berushka
Baterku mám
Turnigy 5200 - 2S 30C Hard-Case Car Lipo Pack.
Jasně - jak jednoduché :) Ten odkaz nefunguje, ale předpokládám, že je to tohle
Adaptér balanceru 2-6S (JST-XH Align).
A pro připojení baterek tedy něco jako
LRP Li-Pol Hardcase adaptér na TAMIYA? I když asi by bylo lepší, nahradit ten Tamiya konektor od ESC, aby v cestě k baterce nebyly zbytečně dva konektory ale jen jeden.
Tedy nic nerozebírat, nepájet, nedělat, jen dojít do obchodu :)
Napsal: 03.10.2011 10:47
od Matezz
No myslel jsem toto
http://www.mz-racing.net/p4389-3ec5015- ... ic-jst-xh/ ale to je fukt, prostě nějaký vhodný adaptér :)
Co se týče konektorů, tak jsme je rozebírali zdehle:
http://www.rc4x4.cz/modules.php?name=Fo ... ht=#105018
Mě se taky nechtělo pájet, ale budu.
Napsal: 03.10.2011 11:01
od berushka
Díky za rady i za odkaz na konferenci. Pro ostatní uvedu odkaz na
základní info :)
Napsal: 03.10.2011 11:12
od sWiNe
Ten poslední link je dost užitečný, taky jsem z něho těžil :-)
Já bych se chtěl zase zeptat, jak moc musí být lipolka vybitá abych ji mohl znovu nabít? Četl jsem, že se nemají nabíjet málo vybité baterky, ale co je málo? Když ji vybiju třeba z 30-40%, tak už můžu normálně nabíjet? Vydrží mi asi tři hodiny, což někdy nestihnu vyjezdit, ale zas chci mít na druhý den plnou baterku. Nechci ji zničit ....
Sorry, že to píšu sem, nechtěl jsem zakládat nový topic. Díky
Napsal: 03.10.2011 11:17
od Tommys
sWiNe píše:Ten poslední link je dost užitečný, taky jsem z něho těžil :-)
Já bych se chtěl zase zeptat, jak moc musí být lipolka vybitá abych ji mohl znovu nabít? Četl jsem, že se nemají nabíjet málo vybité baterky, ale co je málo? Když ji vybiju třeba z 30-40%, tak už můžu normálně nabíjet? Vydrží mi asi tři hodiny, což někdy nestihnu vyjezdit, ale zas chci mít na druhý den plnou baterku. Nechci ji zničit ....
Sorry, že to píšu sem, nechtěl jsem zakládat nový topic. Díky
regl mi lipolu vypina pri cca 3,2V na clanek
Napsal: 03.10.2011 11:21
od Matezz
berushka píše:Baterku mám
Turnigy 5200 - 2S 30C Hard-Case Car Lipo Pack.
)
Tyhle mám taky. A nabíječku C12 z druhé ruky, kde ten adaptér nebyl. Objednal jsem si teda
http://www.mz-racing.net/p7464-3ec5025- ... ronic-c12/. Zatím mi to ale všechno včetně nových konektorů XT60 doma leží ve skříni. K přepájení jsem se ještě nějak nedostal :(
Napsal: 03.10.2011 11:28
od sWiNe
Tommys píše:sWiNe píše:Ten poslední link je dost užitečný, taky jsem z něho těžil :-)
Já bych se chtěl zase zeptat, jak moc musí být lipolka vybitá abych ji mohl znovu nabít? Četl jsem, že se nemají nabíjet málo vybité baterky, ale co je málo? Když ji vybiju třeba z 30-40%, tak už můžu normálně nabíjet? Vydrží mi asi tři hodiny, což někdy nestihnu vyjezdit, ale zas chci mít na druhý den plnou baterku. Nechci ji zničit ....
Sorry, že to píšu sem, nechtěl jsem zakládat nový topic. Díky
regl mi lipolu vypina pri cca 3,2V na clanek
Tojo, já mám pipák na 3,3 V ale zajímá mě jak moc ji musím vybít, abych už bez ujmy mohl nabíjet. Protože vybít vždy do konce někdy nestihám. Když vydrží tři hodiny a já pojezdím hodinu a půl, jestli už to můžu normálně zas do plna dobít ...
Napsal: 03.10.2011 11:42
od komaar
lipolky nemaji pametovy efekt, takze neni treba ji pak vybijet
Rada
Napsal: 23.04.2012 16:38
od K_O_S_A
Ahoj chtěl bych radu tedy spíš jestli někdo nemá zkušenost s těmito lipolkami od žíli ,
http://www.rcmodelex.cz/rcmodelex/eshop/5-1-Elektronika-Electronics/0/5/667-7-4V-5500mAh-35C-2S-Lipo-RC-Battery musím něco koupit , a rozhoduji se mezi HPI plazma NIMH 4300 za 745,- nebo právě těmito lipolkami za 750,- proto by mě zajímala hlavně zkušenost. Takové ty karbonové od graupneru vím že se rády nafukovali. Díky moc za reakce, nevěděl jsem kam to napsat a nechtěl jsem zakládat nové téma. díky
Napsal: 23.04.2012 21:45
od bibo78
to sWINE Ja lipo nabíjam hoci kedy vymením za druhú. Málokedy sa dostanem do bodu kedy reaguje lipo stop. Pri nich je tá výhoda, že ich dobiješ hocikedy.
Napsal: 23.04.2012 22:36
od BrAtKo
Ak lipolku neplanujete pouzivat nasledovny den dva, doporucuje sa ju skladovat nabitu na ca 7.6V. Toto vam zabezpeci mod STORE v nabijacke. Takze prides domov z jazdy, pustis tento mod na nabijacke a hotovo (prud je vtedy max. 1A). To plati ak mas aj accu plne nabity a na druhy den zistis, ze jazdit nakoniec nejdes, tak si ho hodis do store stavu ak neplanujes jazdit par dni.
Napsal: 23.04.2012 23:15
od Andersonn
kosa: co sice tu lipolku neznám ale určo bych šel spíš do ní, přeci jen NiMH jsou už dneska překonaný
ad nabíjení: Lipolce myslím naopak svědčí když se nenabíjí z úplně vybitýho stavu ale čím míˇmn je vybitá tím se jí zvyšuje živostnost, jinak ohledně "paměťovýho efektu"
http://www.battex.info/hermeticke-akumu ... ory-effect