Stránka 1 z 14
SCX10- projekt No.3 Jeep Wrangler YJ
Napsal: 20.08.2009 22:51
od Adam62_cz
Napsal: 20.08.2009 23:17
od Bob
Jo,tak tomu rikam nakup. :lol: Tak at se ti dari! :wink:
Napsal: 20.08.2009 23:47
od Flare
Kouká se na to moc pěkně. Právě jsem doskládal svůj třetí SCX podvozek, jeden je na trial závody, jeden bude scale a jeden na náhradní díly :-)
Re: Axial SCX10
Napsal: 21.08.2009 7:16
od LUB
Adam62_cz: Tak gratuluju ke koupi toho nejlepsiho podvozku co je vubec momentalne na trhu :wink: (uz slysim majitele HL a TF jak rikaj jako kde jsem to vzal :twisted: ).
Ten regl je klasika Tamiya TEU101BU? Ze zacatku jsem ho mel taky a nebyl spatnej, ale chybela mi tam brzda v neutralu.
Tak doufam, ze se pochlubis s finalnim produktem. :wink:
Napsal: 21.08.2009 9:26
od Adam62_cz
Regulátor je Tamiya TEU-101 BK
S finálním produktem se určitě pochlubím... chci udělat origo barvy Axial jenomže jsem koupil takovou očklivou metalízu.. :( tak zatím skusim napasovat kastli z FG marder nebo splašit něco jiného...
jinak mi už chybý jen tlumiče. :P
Napsal: 21.08.2009 9:39
od LUB
Jsem se nějako uklepl...samozřejmě to měl být TEU101BK :D Axialackej design snad nikdo ještě nezkoušel, tak držím palce ať se povede :wink:
Napsal: 21.08.2009 10:05
od Adam62_cz
Akorát bude docela piplačka stou přední chromovanou mřížkou...
Napsal: 21.08.2009 16:11
od Bob
Tuhle kastli ma Milan,a nevypada vubec spatne. Hirrrrr -
http://www.rc4x4.cz/modules.php?name=co ... m=17&pos=0 :wink:
Napsal: 21.08.2009 16:40
od Adam62_cz
Jo jo na to jsme koukal...moc pěkný...
ale pánové.. pomóc :( před chviličkou jsem doskládal a mám hrozně tvrdý tlumiče... dal jsem tam olej který byl přiložen ke stavebnici 30 wt. a sou fakt brutálně tvrdý.... prosim pomoc :cry:
Napsal: 21.08.2009 16:55
od SMURF
ja bych tam olej nedával, jen trochu aby se mazali, hezky se to pak pohupuje taky ho tam nemam
Napsal: 21.08.2009 17:39
od LUB
Adam62_cz: No já je nejdřív zalil až doplna i s vytlačeným vzduchem a taky byli tvrdé, tak jsem dal kolem hadr, povolil a zmáčkl nadoraz. Přebytečnej olej vytekl a pak už byli, jsou a budou měkoučký. :wink:
Napsal: 21.08.2009 21:15
od Flare
Tlumiče jsem ladil včera: v principu když dávám olej tak se snažím, aby po dotažení vršku šly rukou domáčknout bez větší síly skoro (1-2mm) nad gumový špalíček dole. Chce si to spíš pohrát, dolejvat když je tlumič vytažený ale pak si hlídat trochu přetečení když jde nahoru, ideální je pak stav asi 1mm pod hranou.
Na trialovém autě jsem dával i jiné pružiny, obě jsou super-soft a je to celé super měkké na křížení. Takže kdyžtak laborovat i s tím.
Napsal: 21.08.2009 22:21
od MikeP
Taky sem kupoval mekci pruziny. Proste na lehkej podvozek s lexankou jsou originaly tvrdy.
Jinak ja prozmenu vubec nepovazuju podvozek s SCX10 za nejakej extra dokonalej. Celej se krouti (coz asi nebude ten hlavni problem), a pri prodlouzeni nebo zkraceni wheelbase je problem s tema bakelitovejma prickama, proste vadej. To samy plati pro aplikaci 4 linku. To znamena velky upravy rezani a odstranovani. Nebo zmensit zdvih tlumicu a tim i krizeni.
Jedina vyhoda je, ze dobre vypada ram, ale ten je schovanej pod kastli. Kdyz pripoctu nekryty spur gear a totalne ne-scale osy, pak to zachrani jen fakt, ze ta prevodovka i osy celkem vydrzej. Nicmene z ciste funkcniho hlediska mi pripada stary dobry X-Trail o dost lepsi.
Napsal: 21.08.2009 22:35
od Adam62_cz
Takže dnes proběhl první test.. z tlumičů jsem vylil olej a skou krásně měkoučký... kastle zatim z nějakýho tvin detonátora- je o dost kratší ale nevadí... až bude hezky začnu stříkat origo kastli
Foto bohužel žádný nemám :?
Jinak u toho regulátoru bude velkej nezvik ta brza v poloze spátečky, ale musím si zvyknout :P
Napsal: 21.08.2009 23:04
od Flare
MikeP píše:...
Jinak ja prozmenu vubec nepovazuju podvozek s SCX10 za nejakej extra dokonalej. Celej se krouti (coz asi nebude ten hlavni problem), a pri prodlouzeni nebo zkraceni wheelbase je problem s tema bakelitovejma prickama, proste vadej. To samy plati pro aplikaci 4 linku. To znamena velky upravy rezani a odstranovani. Nebo zmensit zdvih tlumicu a tim i krizeni.
Jedina vyhoda je, ze dobre vypada ram, ale ten je schovanej pod kastli. Kdyz pripoctu nekryty spur gear a totalne ne-scale osy, pak to zachrani jen fakt, ze ta prevodovka i osy celkem vydrzej. Nicmene z ciste funkcniho hlediska mi pripada stary dobry X-Trail o dost lepsi.
Neumím porovnat s x-trailem ale umím porovnat se speciálními truck trial podvozky z kovu. SCX je z hlediska dosažené váhy, jednoduchosti dodatečného zpřevodování (přídavná redukčka a portály + dostatek místa na DIG) výborným základem. Ano, je nutné poladit křížení, jiné pružiny, upravit na portály disky (vybrousit vnitřky, odstranit vnitřní beadlocky) a změnit těžiště umístěním baterek jinak. Průšvihem zůstane jen mizerný úhel zatočení. Nicméně po všech těch změnách je celkový náklad (včetně osazení nutným tuningem z kovu na problematických místech (C-huby, kardany, páka serva) okolo 10.000 Kč.
Specializované podvozky jsou tak 2-3x dražší, ano celokovové s ocelovými převodovými koly apod., ale vysokou hmotností.
Jezdím RCTT už pěkných pár let, ale SCX je prostě skvělý základ pro stavbu za ty peníze.