Stránka 1 z 1

Jak na "podhuštěné" gumy?

Napsal: 31.10.2011 23:35
od Deny1988
Borci,

pročítal jsem tady i na rccrawler.com (anglčtinou nevládnu, takže jsem spíš čuměl na obrázky ), ale nikde tu není téma ohledně nastavení gum...
Pochytil jsem jen útržkovité info...vrtat větrací otvory do ráfku nebo ne?
Upravovat memory foam a jak? Musí tam vůbec být? Jak moc je na škodu bortění bočnic?

Mám origo kola a pneu na scx10.Ráfky jsou zatíženy každé 130 g závaží, ale pořád mi pneu přijdou tuhá a né úplně poddajná...chtěl bych dosáhnout efektnu podhuštěné pneu, při nájezdu na šutr klidně až skoro do ráfku...

Ví někdo jak na to? :roll:

Napsal: 01.11.2011 0:05
od cendab
Můžeš upravit Vložku...normálně nůžkama do ní vystříhat zuby.....nebo dát měkčí....vyndyvat nedoporučuju protože guma sice hezky měkce najíždí na kameny ale hrozí proražení o ráfek a taky se pak žvejká do boku a auto nedrží stopu....můžež je i přifouknout za pomoci stříkačky z jehlou ale moc to nepomáhá....A pak si taky uvědomuju že u Crawlera to může bejt jinak ....

Napsal: 01.11.2011 0:05
od Maximo
prostříhat vložku do tvaru hvězdy....

Napsal: 01.11.2011 0:14
od Deny1988
Díky za rady....Takže prostříhat.Snad to nezmastím

:mrgreen:

Napsal: 01.11.2011 16:09
od Filip
Já jezdím bez vložek je klid. Jak 1,9 tak 2,2. Zaléží jestl tak guma není totálně měkká to pak není dobré protože se "kord" gumy propadá směrem dovnitř jako u radiálních gum a má menší přilnavost než s vložkou "nepodhuštěná" .

Napsal: 01.11.2011 17:50
od Trewor
Normálně jsou vložky dělaný větší než se vlezou a jsou tak stlačený. Stačí ji teda udělat o něco menší (u mě cca 3mm) aby byla stlačená jen maličko nebo přesně pasovala. Menší ale určítě ne. Akorát se pak bortí bočnice a deformuje běhoun.
S fakt ostrym dlouhym nožem to jde snadno

Napsal: 01.11.2011 19:03
od Deny1988
Tak vzhledem k tomu, že jezdím Proliny Flat Iron, které jsou docela měkké, tak jsem vyloučil možnost jezdit bez vložek.Kolo lítalo z leva do prava.
Vložky jsem tedy sestřihl jak na průměru, tak do tvaru hvězdy a výsledek je super.
Až testnu v terénu, hodím foto...už se těším.

Díky všem za rady :wink:

Napsal: 01.11.2011 19:12
od UFO
Já jezdím beadlock 1.9 bez vložky se sakraměkou pneu s nízkým vzorkem (TYTO)
Tak rozdíl ve výjezdnosti s mým autem (240mm rozvor; 2,6 kg) je neskutečnej oproti tomu, když tam ta vložka byla... Hold se to lehce bortí na asfaltu při hodně velký rychlosti, ale je to tak malý že to nemá smysl řešit. Jenom si dej bacha kudy jedeš, mě se podařilo píchnout.. Vyfouklá pneu vypadala dost dobře :lol: (drát čouhající ze země..)

Napsal: 01.11.2011 19:17
od Filip
Flat irony sem taky jezdil bez vložek. U normál auta ti podhuštěná guma taky lítá

Napsal: 01.11.2011 20:10
od Deny1988
Kurnik chlapy....já už mám těch 48 šroubků zas na kolech 8o
Uvidím...prubnu to v terénu a kdyžtak poputujou vložky ven

Napsal: 01.11.2011 20:41
od UFO
Ty jo, ať žijou OEM plecháče... Maj jich celkem jenom 24 :mrgreen:
sry za OT

Napsal: 01.11.2011 20:57
od stiifii
gumy bez vlozky jsou blby... bocni naklon tvrdsi povrch a ses marnej hrozne se zvejkaj jen na vzduchu..

Napsal: 01.11.2011 21:01
od UFO
S tím jsem na Ještědu ani potom na ralsku problém neměl... Kolik ti váží kára? ono se to bude dost rozdílně chovat u mých pneu který maj dost malej průměr (by oko 90mm) a mám lehký auto (2600g).. A co se týče rozdílu nejvíc je to znát v prudkým kopci, kde bych si dřív díky naprosto hustýmu těžišti ccčka neškrt tak tam jsem vyjel v pohodě...

Napsal: 01.11.2011 21:07
od stiifii
auto mam lehky mam lexanku a scxku... vsechno je v pohode na vzduchu nez dojde na bocni naklon tam to auto nezatoci nedrzi stopu to samy kameny jak nejedes kolmo ses nahranej ja to mel... pneu ma bejt kompromis na vsechno bocni naklony vzduch neda alespon u mejch trailbuseru

Napsal: 01.11.2011 21:12
od UFO
Hmm, aha... Rozměry mých mexů II : 90mm/36mm
trail busterů : 104mm/29mm
to pak v bočním náklonu bude fakt pořádnej rozdíl...