Tak už mám vymyšlenou variantu se zafixováním vahadla s horní polohou tlumiče. Na vahadlech budou ještě oka, která projdou skrz podběh a nad ním se zafixují společnou závitovou tyčí M3 a matkami. . Podle typu terénu se ta tyčka vyndá, nebo nechá a tím bude velké křížení nebo normální.
Vylepšená varianta uchycení tlumičů zadní nápravy na kyvná vahadla. Vahadla mají oka, která procházejí skrz podběh. Nahoře stačí protáhnout závitovku M3 a dorazové trubičky, zafixovat matkami a tlumiče jsou napevno v původní poloze. Vyndáním tyčky se přes vahadla zvětší křížení nápravy o cca 13mm. Je to celkem snadná a rychlá úprava, podle typu terénu. Fotky nejsou moc kvalitní, ale princip je vidět. http://pleskanec.rajce.idnes.cz/Pajero_-_zadni_naprava/
Ahoj,jsem tady novej.Taky vlastním pajero,zaujala mě ta úprava křížení.Chtěl bych ho taky trochu zvětšit,ale přitom zůstat scale :lol: .Nevím jak je to u skutečného pajera,asi nemá křížení 1.5metru.Nechci z toho zase dělat crawlera.Jen ho trošku zvětšit.Prosím jaké jsou rozměry těch ramen.
Takhle vypadají ta vahadla zvětšující propad. Ta rozteč otvorů 14mm určuje ten propad o cca 13mm. Samozřejmě při zvětšení rozteče se zvětší propad, ale většímu křížení už brání ten čtyřlink. Ale zase to opravdu není crawler. http://pleskanec.rajce.idnes.cz/Pajero_ ... o_krizeni/ Toto vahadlo je vypáleno na laseru z nerezi síly 3mm.
Můj pokus o výrobu předního rámu, uchycen bude do šasi vedle cihly, jsou tam již výstupky s otvory. http://pleskanec.rajce.idnes.cz/Pajero_-_predni_ram/ . Rám bude trochu předsazen kvůli sundavání karoserie, kterou mám uchycenou klasickým způsobem, tedy naklapnutím na ten držák.
Napasování rámu na šasi, karoserie jde sundat, ale už musím rám trochu vyklonit dopředu, aby prošly mlhovky. http://pleskanec.rajce.idnes.cz/Pajero_-_predni_ram/ . Vím, že je zde na rámy jedničkou Lee, ale chtěl jsem si to zkusit. Stříknutý bude černým matným autolakem.
Včera jsem se byl projet v Klánovickém lese s Pajerem a od začátku byla velmi hlučná převodovka. Po rozebrání jsem zjistil, že je úplně obroušený pastorek u motoru, zuby jsou zbroušené do ostrých špiček. Nevíte někdo, kde sehnat tento 16 Z pastorek z oceli ? A jaký má vlastně modul , 0,6 ? Díky za nějakou odpověď.
Není ten origo pastorek z mosazi náhodou? Co jsem četl tak je to z něčeho měkčího... každopádně jsem někde četl, že je lepší nevyměňovat to za jinou slitinu, protože ty převody z plastu jsou vystužený vláknama a s ohoblováním pastorku se při tom zatížení počítá a když to vyměníš za pevnější tak ti to sežere zase převody... nějak takhle jsem to tu někde na fóru četl.. zkus pohledat..
Axial SCX10 Jeep JK (Speed Eco 600;4-link;HK GT3B 2,4 GHz;RC4WD Gladiator 1.9, Dick Cepek Torque 1.9) Jeep J5C, Losi Micro Rock Crawler Tatra 162 Dakar prototyp-Reely monster truck extreme,Work In Progress Yokomo Type C DP+; 1986 Toyota AE86 Trueno GT
Z mosazi není, ale už jsem pohledal a objednal, tak snad zítra dorazí. Velké plastové kolo se zdá být v pořádku. A všechna kola do převodovky mám i náhradní, kdyby to zlobilo.
Dodělaný přední rám, není to úplně ono, je vystrčený kvůli tomu sundavání karoserie, ale je docela pevný a nějakou ránu vydrží. Časem ho asi ještě upravím. http://pleskanec.rajce.idnes.cz/Ram/
Hlavne vycistit vsechno od jakehokoli smitka... sme museli u wranglika kartackem na zuby ocistit vsechny kola a pak se prevodovka konecne ztisila... stacilo zrnicko a delalo to bordel, nechapal jsem...
Axial SCX10 Jeep JK (Speed Eco 600;4-link;HK GT3B 2,4 GHz;RC4WD Gladiator 1.9, Dick Cepek Torque 1.9) Jeep J5C, Losi Micro Rock Crawler Tatra 162 Dakar prototyp-Reely monster truck extreme,Work In Progress Yokomo Type C DP+; 1986 Toyota AE86 Trueno GT
Vyčištění převodovky mám v plánu. Je zajímavé, že na Vidrholci fungovala normálně a po 14 dnech nečinosti začala být najednou hlučná. Tedy fakt je, že jsem na Vidrholci projel tím brodem a vana se naplnila vodou, kterou jsem ihned vylil, do převodovky nic nenateklo. Určitě to dělá ten totálně obroušený pastorek. A hlučná je jen v jednom směru otáčení.