Do ccčka je tenhle motor dobrá volba. Ale vymez vůli hrušky v zadní nápravě, jinak ti to odpráskne ozubení... Ale jinak s tím mám výborný zkušenosti, je sice relativně rychlej, přesto ale nežere a má sílu :wink:
Tak jsem dnes nainstaloval do Pajera ten motor Speed Eco 7,2V. Musel jsem proříznout tu přepážku k baterce, aby se tam vešel. Ale nastal problém s průměrem motoru. Je na něm ještě takový plechový věnec a ten už je trochu navíc, takže mě nešlo přesně usadit víko převodů, u motoru nedosedlo. Tak jsem ten věněc sundal a víko přesně dosedlo jak má i na průměr motoru. Tak doufám, že ten sundaný věnec nebude mít nějaký vliv na funkci motoru. Zkoušel jsem to po zapojení jen v ruce a fungovalo to. Dnes ke mě dorazil Axial SCX10 Trail Honcho tak bude zase co dělat a vylepšovat.
Petr
Všichni to máme v CCčkách sundaný. Ten věnec je tam prej kvůli tomu, že to tam nějak magnetizuje nebo co :lol: a zvyšuje výkon, ale prej to ani neni poznat nijak moc :mrgreen:. Jinak taky mám kousek přepážky vyříznuto :wink:. Je to pracant motor 8)
ten „věnec“ má údajně zabraňovat šíření magnetického pole ven z motoru, takže má mít motor větší sílu, myslím, že to moc nefunguje a že když jsi ho sundal, tak se toho moc nestalo.
Ahoj kolegové,
trošku jsem zapracoval na Pajeru pro zlepšení jízdních vlastností. Uříznul jsem tu přední cihlu a naviják jsem přendal nad přední nápravu. Rolny z navijáku jsou uchyceny do krycího šusplechu z hliníku síly 2mm. Neměl jsem zavřený přední dif, tak jsem do něj vložil to jedno ozubené kolečko ze satelitu, co mě zbylo ze zavřeného zadního. Zvětšil jsem propad předních ramen dle návodu zde na fóru. Do kol je vloženo po 110 gramech závaží. Upraveny jsou i zadní držáky tlumičů na nápravě, kvůli zvětšení světlosti podvozku. Foto z úprav zde http://pleskanec.rajce.idnes.cz/Pajero_-_upravy/ Petr
Protože je Pajero už docela těžké, tak se motor / Gr. Eco 7,2V / a régl docela dost zahřívají. Proto jsem na krabičku s elektronikou namontoval ventilátor a na šasi druhý, který fouká na motor. Původně jsem chtěl dát ventilátor přímo na chladič motoru, ale netočil se kvůli magnet. poli. Stačilo ho dát o tři centimetry dál a funguje.
Petr
Tady jsou fotky s chlazením motoru a krabičky s regulátorem. K motoru je vedena taková šachta z hliníkového plechu 0,8mm , aby vedla proud vzduchu přímo na chladič. Teď už to na potápění moc není, ale do 3/4 výšky kol je to v pohodě. http://pleskanec.rajce.idnes.cz/CC_-_chlazeni/ Možná se to někomu nebude líbit, ale v horku potřebuji chladit a kdykoliv můžu oba ventilátory, nebo jen jeden odpojit pouhým rozpojením konektoru. Oba ventilátory jsou na 7,2V .
Petr
to je pecka, taky teďka musím řešit něco podobného na chlazení motoru, jaký jsi použil ventilátor aby se to dalo napojit na baterku? nebo jak to máš přesně udělané?
Axial SCX10 Jeep JK (Speed Eco 600;4-link;HK GT3B 2,4 GHz;RC4WD Gladiator 1.9, Dick Cepek Torque 1.9) Jeep J5C, Losi Micro Rock Crawler Tatra 162 Dakar prototyp-Reely monster truck extreme,Work In Progress Yokomo Type C DP+; 1986 Toyota AE86 Trueno GT
Do modelu musí být na 5 voltů. U offroada bych se toho docela bál, myslím že v prachu a bordelu se zničí hodně rychle. A už jsem slyšel i o zrušeném přijímači kvůli kamínku zaseknutém ve ventilátoru ... mě by to vydrželo pět minut.
Asi to z těch fotek není úplně vidět. Na MZ-Racingu jsem objednal dva ventilátory / Topcad 4,8 až 7,2V za 99 Kč / a mám je přímo zapojené na baterku přes konektor, tím jdou kdykoliv odpojit. Ten ventilátor na krabičce s elektronikou má na sobě shora jemnou síťku, aby se do něj nedostaly kamínky. A ten druhý v té šachtě je myslím dost ochráněn tím krytem a z boku, kde nasává je mezi šasím a karoserií minimální vůle, tam by se kamínky neměly dostat. Takže zapojím baterku a oba ventilátory jedou. Můžu odpojit jedním konektorem oba najednou, nebo každý ventilátor vlastním konektorem zvlášť. Na Ještědu mě právě přehřátý regulátor vypnul těsně pod vrcholem.
Petr
Takže na baterku má byt 7,2-7,4 V ventilátor... no každopádně to musím zbastlit taky, protože lysá pořádně prověřila výdrž modelu.. a přehřátý ECO mi sežralo dvě baterky... :-( takže ty máš přímo z kablu k réglu odvedenej drátek ke konektoru ventilátoru, je to správně?
Axial SCX10 Jeep JK (Speed Eco 600;4-link;HK GT3B 2,4 GHz;RC4WD Gladiator 1.9, Dick Cepek Torque 1.9) Jeep J5C, Losi Micro Rock Crawler Tatra 162 Dakar prototyp-Reely monster truck extreme,Work In Progress Yokomo Type C DP+; 1986 Toyota AE86 Trueno GT