Stránka 1 z 2

Dingo Camel Yellow

Napsal: 20.02.2012 9:34
od Baterfly
Zdravím všechny modeláře. Dovolím si představit svoje scx, sebe představovat snad nemusím. Někteří už mě znají a jinak především jezdím RC Trucktrial. Chtěl bych zkusit trošku něco jiného než trial a taky jsem potřeboval model jiné hmotnostní kategorie pro děti než jsou moje obludy v trialu. Vybíral jsem mezi wraithem a scx a volba nakonec padla na scx.
Minulý týden jsem si ho přivezl domů a začal šroubovat a šroubovat.
https://picasaweb.google.com/1178134458 ... llowCamel#

Popisovat vlastní stavbu nemá asi smysl, tak se omezím jen na odlišnosti a zádrhele co mě potkali.
Model je zatím postaven jen ze stavebnice a tuningovat se bude až to bude nutný. Nelíbily se mi ve stavebnici třílinky, tak jsem zkusil namontovat plastový čtyřlink na zadek jak to bude vypadat. Náprava se dost zaklonila, ale srovnal se výstup kardanu a je líp chráněn mezi spodními linky. Víc ukáže fotka: https://picasaweb.google.com/1178134458 ... 9015664770 Zkusil jsem to nakonec namontovat i na předek s tím že plato na servo bude držet jen dvěma šrouby. Musel jsem z rámu odmontovat jednu příčku aby servo mělo prostor. https://picasaweb.google.com/1178134458 ... 4395026546
Dlouho jsem vybíral jaký servo použít až nakonec zbyly dva adepti od Hitecu. Zkusil jsem nakonec to vodotěsný a doufal že bude stačit. Při zkouškách jízdy na koberci se ukázalo že stačit bude. Podvozek je dost lehký a venku si servo s řízením poradí.
Elektronika byl docela oříšek, hlavně jak ji zajistit trošku proti vodě a nějak inteligentně učesat. Nakonec jsem obětoval krabičku od serva a nacpal regl s přijímačem do ní. https://picasaweb.google.com/1178134458 ... 0965614594 Víko sice není zas tak dokonale těsný, ale na normální ježdění to stačit bude. A na brodění s vodou po střechu víko olepím páskou aby byla vodotěsná.
Barvu jsem vybral jak napovídá název vlákna od tamky a při stříkání mi sem tam podjela černá pod pásku, takže se mi to celkově nějak nepovedlo. Časem snad na podvozek přijde něco jiného. Když jsem stříkal už poslední vrstvu žluté tak jsem si všiml že mám prasklý lexan u jedné díry na uchycení kastle. https://picasaweb.google.com/1178134458 ... 3296592354 Muselo to vzniknout v průběhu stříkání žluté barvy, ale nevím jak. Takže bych se zeptal co s tím? Bude stačit přelepit samolepkou nebo bude nutný na konci praskliny vyvrtat díru?
Co se týče světel tak ty budou postupně časem a děti si ještě dolepí nějaký samolepky na kastli z venku.
Jarda.

Obrázek

Napsal: 20.02.2012 10:28
od sWiNe
No nádhera, tu barvu mám na Blazeru a je božská, tady vypadá snad ještě líp :tleskam: Máš tam všechno pěkně upravené a učesané, jen škoda té praskliny :? Já mám na kastli už delší dobu dvě a i přestože dostává dost velké rány, tak se nezvětšují. Tak snad by to nemuselo dělat problémy. I když ten lexan na blazeru je o dost pevnější než na dingu. Dingo mám taky a je to oproti blazeru jak z papíru

Napsal: 20.02.2012 12:10
od Baterfly
Kastli bych když tak, až tahle bude zničená udělal novou. Chtěl bych ještě postavit kastli unimogu aby se dali přehazovat. Tohle mě na tom podvozku dost fascinuje. Na mých trialech to jen tak nejde.
Elektronika je zatím dočasně učesaná. Původní krabička na přijímač je malá, přijímač se vejde ale klubko drátů už ne. Chtěl bych dát baterky na nášlapy a regl nad převodovku. To bude chtít vymyslet ještě nějakej držák a zatím se mi nechce moc do rámu vrtat. Ještě to je moc nový. :lol: Ještě tam chci nějak nacpat wattmetr na sledování kapacity baterek, nebo aspoň dočasně na ověření jak vypíná regl spolehlivě Life.
Motor jsem dal Speed600 8,4V a pastorek tam byl 20z, ale chci dát menší. Na můj vkus je to dost rychlý. Zatím jsem to omezil na vysílačce výchylkami. Servu jsem zase výchylky roztáhl. Páka ze stavebnice se na servu viklala, tak jsem nechal tu co byla u serva. Nevycházeli tam díry podle páky ve stavebnici, tak jsem provrtal tu co byla blíž k výstupu a pak to doladil výchylkami na vysílačce.

Napsal: 20.02.2012 14:24
od salvatore
Auto moc pěkný! Nápadný barvy jsou prostě dobrý! A ten trik s krabičkou od serva je taky super! Vypadá to tam učesaně...

Můžeš ještě upřesnit, co tam máš za baterku?

Napsal: 20.02.2012 15:07
od Ozy
pekny, pekny :P mas tu predni napravu schvlane takhle nahnutou, nebo jsi to jen spatne poskladal ?? ono to neni uplne spatne jen jinak :P

Napsal: 20.02.2012 15:10
od Tommys
pise to tam, je to schvalne kuli kardanu - 1) se srovna a tim pade ma mensi uhel a za 2) je lip krytej linkama ze spoda, takze dostava min ran

Napsal: 20.02.2012 15:15
od Ozy
JJ uz jsem se to docetl, sorry, jen budes mit takhle niz tyc rizeni ...

Napsal: 20.02.2012 15:51
od aviaro
Slušivá barva ! :wink:

S tou přední nápravou, zajímavý řešení, uvidíš, jak se osvědčí. Myslím si ale, že bude trochu problém s "vracením" kol a vůbec zatáčením. Stejně, jako u offů 1:1.

Síla serva Ti nepůjde pouze "do stran" ale bude přemáhat navíc ještě "podklad". Jestli mi rozumíš. :wink:

Napsal: 20.02.2012 15:54
od Leprasol
tak tohle auto se v lese neztratí:)...co se tejče praskliny, možná bych to zevnitř podlepil kouskem lexanu, moh by stačit vteřiňák...akorát bacha na eventuelní reakci s barvou, abys neměl v haubně kráter...

Napsal: 20.02.2012 16:11
od stiifii
s tim zaklonenim ty napravy to neni uplne beztrestny "vylepsenii" ty klouby jakoby kmitaj...nebo proste ten moment na kloubu neni konstatni proto jsou na hridely dva pootoceny aby se to srovnalo... a kdyz ty jeden zaklonis tak to neni dobry ja uz nevim presne proc ale myslim prave kvuli tomu ze ti to bude prenaset kroutak jakoby skokove.... mozna to nestoji za rec a ani to nepoznas nevim jak moc mu vadi jakej uhel a kolik se toho da zanedbat ale urcite tam neco takovyho je... kdyztak at to doplni nekdo kdo lip studoval :lol:

Napsal: 20.02.2012 16:16
od Filip
Pecka, sluší mu to že by jsem taky přestříkal tu co mám doma? ale spíš bych to viděl na oranžovou jako má axial.

Napsal: 20.02.2012 18:32
od Ozy
stiifii píše:s tim zaklonenim ty napravy to neni uplne beztrestny "vylepsenii" ty klouby jakoby kmitaj...nebo proste ten moment na kloubu neni konstatni proto jsou na hridely dva pootoceny aby se to srovnalo... a kdyz ty jeden zaklonis tak to neni dobry ja uz nevim presne proc ale myslim prave kvuli tomu ze ti to bude prenaset kroutak jakoby skokove.... mozna to nestoji za rec a ani to nepoznas nevim jak moc mu vadi jakej uhel a kolik se toho da zanedbat ale urcite tam neco takovyho je... kdyztak at to doplni nekdo kdo lip studoval :lol:


jj tak to mel kamos stejny problem, bylo slyset takovy lupani v tom kardanu ...

Napsal: 20.02.2012 21:46
od minotaur
Pěkná svítifka... prasklinu bych opravil nějakým tenkým pěkně vyfiknutým a nabarveným kusem PSH nalepeným seshora.

Napsal: 20.02.2012 22:32
od tjjack
Já myslim, že by stačilo dát zespoda skelku ;-)

Napsal: 21.02.2012 11:42
od Baterfly
Díky za reakce, pokusím se postupně odpovědět na všechny dotazy.

Baterka je 2S A123, jezdím na ně už třetím rokem v trialu. Jen si je občas přeletuji podle potřeby.

Prasklinu zkusím přelepit nějakou imitací nášlapů, někde na netu jsem to už zahlídl. Napadlo mě i dát tam rezervu, ale to by pak jaksi piloti neviděli na cestu. :lol:

To zaklonění náprav vzniklo montáží těch plastových linků co jsou ve stavebnici. Jsou prostě asi krapet delší než by měli být. Ale kloub kardanu je teď schovaný víc uvnitř a nebude se odírat ten plastový kroužek co drží tu mini jehlu kloubu aby nevypadla. S tím předklonem rejdových čepů zkusím ještě něco udělat. Možná by pomohlo prohodit kameny a pak poladit spojovačku. Kdysi mi tu teorii záklonu vysvětloval Grizzly ale teď nemůžu najít kde. Vím že je tam víc namáhaný servo, a asi to nějak líp zatáčí v určitých situacích v terénu. Na něco se to zneužívá v trialu, jen si přesně vzpomenout na co. :lol:

Stiifii nemáš na mysli rozdíly úhlových rychlostí na kardanu kola? Tohle mi dělají křížový kardany na trialech, čím větší úhel zatočení tím větší je to poskakování. Tady je to trochu lepší a asi by to trošku vylepšily CVD poloosy. Trošku to kompenzují vůle v těch kloubech a jízda v terénu, tak se kolo lehce prohrábne. Horší je to na asfaltu.

To lupání je způsobeno tím že tělo poloosy naráží do drážky v unašeči kola. Lépe řečeno kulička s čepem je moc utopená v poloose kola. U buggy se třeba ještě vkládá do kloubu mezi kuličku a náboj gumový O kroužek aby ta kulička nezajížděla moc hluboko ale byla spíš na kraji. Všiml jsem si že tady má ten unašeč po našroubování šestihranu dost velkou axiální vůli, takže jsem pod šestinran dal podložky aby byl natěsno a tím kulička poloosy je tak akorát a nekřupe to při plném rejdu co dovolí řízení.