Stránka 75 z 78

Re: Milovo stroje ve velkém měřítku

Napsal: 16.02.2014 10:43
od Mila198
Nevím přesně, jak to mají ti Amíci udělané, ale například vpředu u labutího krku mají pod návěsem tzv. expanzní nádrže, které trochu eliminují rozdíly pohybu mezi tahačem a návěsem. A u podvozků není důležité pružení, když je tam naložené 70 tun, ale pouze kopírování terénu jednotlivými podvozky. Vždy na jedné straně jsou všechny pístnice propojené a ten olej se tam přelévá tak, jak jsou kola zatěžována průjezdem po terénu.

Re: Milovo stroje ve velkém měřítku

Napsal: 16.02.2014 10:49
od DT-swiss
Aha, presne to me zajimalo, myslel jsem si to ale nebude se naves nahybat dopredu a dozadu, neni lepsi udelat zony ctyri?

Re: Milovo stroje ve velkém měřítku

Napsal: 16.02.2014 10:57
od Mila198
Nemůže, vpředu ho stabilizuje tahač.

Re: Milovo stroje ve velkém měřítku

Napsal: 16.02.2014 18:21
od Slick7
DT-swiss píše:A jak udelas aby hydraulicky pist chodil jako tlumic? Hydraulika ladi jen vysku a pruzina chod a pist to umozni nebo je to nejak jinak? Vis nejde mi do hlavy jak muze pres nestlacitelnou kapalinu pist chodit

Řešení by mohla být i jistá kombinace plyno-kapalinových tlumičů, třeba jak to mají Citroény. Ale Míla se chce hydraulice vyhnout, bude mít jen vzduch, což se mu nedivím, kdyby mu někde ušla, může mít pod sebou pěknou louži :-D

Re: Milovo stroje ve velkém měřítku

Napsal: 16.02.2014 20:15
od Mila198
Máš naprostou pravdu, :-I možná jsem to tu už někde psal, ale hledat to nebudu :-( - to mi za tu práci nestojí.

:HOPS: Tak chlapci, právě jsem dostal první fotky dalšího OSHKOSHe, který se staví. Našel se další takový blázen, který se do toho pustil. :HOPS:

Obrázek

Re: Milovo stroje ve velkém měřítku

Napsal: 18.02.2014 22:46
od Mila198
Dostal jsem zprávu, že konečně dorazily pneumatiky z Ameriky do republiky, :HOPS: a jsou snad už v Brně. :HOPS: Tak se konečně dočkám, ale potřeboval bych, jestli má někdo Savíka, aby mi změřil a nakreslil, jak vypadá disk na tyto gumy, protože kvůli změření se mi nechce je kupovat. :-(

Obrázek

Re: Milovo stroje ve velkém měřítku

Napsal: 19.02.2014 13:41
od DT-swiss
Mila198 píše:Pokud píšeš k aktuálnímu tématu, tak návěs je na pístech, ale na hydraulických.

Obrázek

Tak ty pneu nevypadaji zrovna stejne, tak nadherna prace a das na to takove hrackove pneu?

Re: Milovo stroje ve velkém měřítku

Napsal: 19.02.2014 21:29
od Mila198
Ty jseš nějakej chytrej synku, :-I nemysli si, že jsem nesháněl nějaké takovéto pneumatiky na dvojmontáž. Ale já to nemám tak jednoduché, jako vy co stavíte čtrnáctiny, že si koupíte co potřebujete. :YOP: Já bych potřeboval gumy průměr 125 a šíře 35 mm! Nic takového neexistuje! :NO: Jediné podobné jsou v Německu tyto, cca o 8% větší.

Obrázek

Ale když si to vezmeš, že bych jich potřeboval 42 kusů, tak to je 966 EUR, což představuje přes 26000 Kč! 8o Myslíš si, že si to z invalidního důchodu můžu dovolit? :-(
Jsou ale ještě jiné verze toho návěsu a tam se ty pneumatiky budou hodit, a pokud se ti nebudou líbit, tak ... :-p

To mi NIKDO nepomůže s těma diskama?! Ani prodejci?!

Re: Milovo stroje ve velkém měřítku

Napsal: 19.02.2014 21:59
od DT-swiss
tak to potom jo, a to ze se ti nechce odlevat 40 pneumatik se asi nedivim, no treba to bude vypadat dobre
co trebas toto? trosku zuzit ale jsou male
http://store.rc4wd.com/Dune-TA-22-Off-R ... p_719.html

Re: Milovo stroje ve velkém měřítku

Napsal: 19.02.2014 22:03
od cores
Hledám po netu a nic nenácházím.Bohužel doma mám jen 4,0.Savík má 3,3.

Takový množství by se vyplatilo odlejt,jinak budou stát ranec.
Určitě jsi u koukal,ale co kola k manipulačním vozíkům: Něco takovýho:

http://www.manipulacni-technika-levne.c ... ez-lozisek

Re: Milovo stroje ve velkém měřítku

Napsal: 19.02.2014 22:46
od Mila198
Kluci, pneumatiky jsou možná dnes už v Liberci, tak neuvažujte o jiné alternativě. Odlévaná kola na tahač mě přišla na 7500 Kč, takže to žádná láce nebyla...

Re: Milovo stroje ve velkém měřítku

Napsal: 19.02.2014 22:53
od Woyta
Koupit neco vetsiho. Od mistnich expertu gumu prerezat na spravny rozmer a pouzit jako model pro odlitek?

Ja myslel, ze jsi odleval v domacich podminkach. Vakuovacka a forma by pro tebe nemeli byt nic tezkeho.

Re: Milovo stroje ve velkém měřítku

Napsal: 20.02.2014 7:24
od Mila198
V žádných domácích podmínkách jsem neodléval, :-( to by bylo jenom vyhazování peněz do vzduchu, :-I odléval mi to profesionál, který se tím živí a má už s tím velké zkušenosti. :YOP: A není to nejlevnější, jak jsem už psal, a už o tom nemíním diskutovat! :NO:

Re: Milovo stroje ve velkém měřítku

Napsal: 21.02.2014 10:34
od Mila198
Vzhledem k tomu, že mi nikdo není schopen, nebo ochoten poskytnout nákres disku na E-SAVAGE, tak se vrátím zpět k tématu. Když jsem dodělal zkušební pístnici, tak jsem ji podrobil testům, a můžu říci, že obstála na výbornou. Povrch pístnice jsem nějak obzvlášť nezušlechťoval, naopak jsem zjistil, že nůž nebyl tak ostrý, a že se mi to tam trochu i mázlo, ale při 8 Atm to v kýblu ani trochu nefouklo. Asi jsou ty pneumanžety opravdu dobré. A tak jsem se opět vrátil k nájezdovým klínům, ke kterým jsem musel vyrobit koncové držáky. Ty jsem udělal také z laminátu. Všechny základní desky jsem profrézoval najednou ve svěráku frézky, potom otočil a udělal rádiusy....

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Takto vypadá výsledek, a pak jsem je přilepil na návěs.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Milovo stroje ve velkém měřítku

Napsal: 22.02.2014 21:26
od Mila198
Když už jsem udělal nájezdové klíny, tak jsem se pustil i do naváděcích klínů, které stabilizují vozidlo při najíždění na návěs. Těch je ale 18 kusů. Všechno je vyrobeno ze železného plechu 2 mm. Nejdříve bylo potřeba vyrobit základny těchto klínů.

Obrázek

Vzhledem k tomu, že jsem to nechtěl nechat vařit, ale že si to sám sletuji, musel plech očistit.

Obrázek

Na vrchní část jsem musel zhotovit plechy, které se potom budou ohýbat na domácí ohýbačce.

Obrázek

Obrázek

Na ohýbání jsem si musel vytvořit přípravek.

Obrázek

Obrázek

Abych nemusel složitě štelovat polohy plechů při letování, tak jsem si také udělal přípravek, do kterého jsem plechy vložil heftnul jednu stranu a doletoval to venku.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Aby klíny na modelu držely v předvrtaných otvorech, a za jízdy náhodou nevypadly, zhotovil jsem pro ně osazené čepy na které jsem navlékl silikonovou hadičku, která zabraňuje jejich vyskočení. Základem byla 6 hlazenka stočená v soustruhu.

Obrázek

Pro urychlení práce jsem to potom řezal na flexce.

Obrázek

A lehce začistil druhou stranu.

Obrázek

Ve frézce jsem je potom nalisoval do otvorů.

Obrázek

Pak jsem zjistil, že ne nadarmo mají na návěsu čtyři nájezdové klíny, protože kdybych dojel s BMP-3 až na doraz na klíny, tak bych měl čumák někde na schodech, a proto jsem dodělal ještě další dva přestavitelné nájezdové klíny, jako ve skutečnosti.

Obrázek