Stránka 1 z 1

Zataceni - cukani

Napsal: 05.04.2012 9:29
od KKA
Prosim o radu. Mam takovej problem, kdyz polozim auto "na zada" a pridam zaroven plyn i zaroven zatocim, dojde k silenemu cukani prednich kol, cim vetsi vychylka, tim vetsi cukani. Pri jizde to neni tak videt. V terenu bych si toho snad ani nevsiml. Pri jizde rovne nebo mirne zatacce zadnej problem.

Nemam dost zkusenosti abych poznal kde je problem, jestli to vychazi z konstrukce, nebo je chyba v elektronice nebo ve me.

Jde o AXIAL SCX10, servro je hitec 5645, motor NOVAK 55 a regl GM V4R+.
Na kolach jsou pridana zavazi, vaha asi 150.

Jinak zkouseno i pri plne baterce, auto dvakrat rozebrano. Jak rikam, pri jizde to problem neni, spis me zajima kde je zakopanej pes.

Dekuju za pomoc

Napsal: 05.04.2012 13:51
od salvatore
Máš dobře velikost výchylek?

Napsal: 05.04.2012 13:55
od KKA
Vychylky serva mam zhruba na 80% tak, aby se pri max rejdu nedotykali niceho + tak 1mm rezerva.

Napsal: 05.04.2012 14:00
od salvatore
No tak zkus měřit napětí na baterce při tom...
Pokud nebude klesat do nějakého nesmyslu, tak buď je slabý BEC, nebo problém v servu.

Napsal: 05.04.2012 15:42
od Maximo
nehledal bych možná problém v elektronice, ale spíš v kloubu kola, pokud máš pořád psí kosti, tak máš možná velkej úhel zatočení a přeskakuje to tam.....

Napsal: 05.04.2012 15:57
od Grizzly
jestli tam máš místo,tak ty zářezy skus trošku více propilovat,nebo profrézovat a ze šikma a pokud ne,tak zmenši rejd,podle mého je to tutově tím,že se při plném vytočení kola už opírá čep kosti o hranu v zářezu

Napsal: 05.04.2012 15:59
od bowl
Ahoj,

taky se přidám, jelikož mám ten samý problém, ale na Venom Creeperu.

Navíc jsem zjistil, že se to u mne stává i při vypnutém napájení a odpojené baterce - tedy bez elektroniky. Zjistil jsem to tak, že jsem natočil kola do rejdu "přes servo" bez baterky a pak jsem rychle jednou rukou roztočil jedno kolo. Jelikož nemám u Venomu uzamčený diferák, druhé kolo se samozřejmě protáčelo na druhou stranu a náprava se silně rozkmitala ve směru osy uložení tlumičů..
Nepředstavujte si nejaké nepatrné vibrace, které se u modelu tohoto typu samozřejmě neřeší. V mém případě jde ale o tak silné vibrace, že pokud položím auto "vzhůru nohama" a roztočím kola rukou silněji, tak je auto schopné po stole opravdu HODNĚ poskakovat. A to ani nemluvě o situaci, kdy zapojím baterku, otočím na vysílačce kola do rejdu a dám plnej plyn...

Když jsou kola v ose vozidla (tedy nejsou natočena do rejdu), tak se problém neprojeví!

Jedná se vlastně o jakési "křížení" nápravy v obou směrech v rychlé frekvenci - do ustálení stavu, nebo do poklesu otáček oněch roztočených kol.

U uzamčených náprav axialu by to šlo také celkem snadno zjistit jednoduše odmontováním kardanu z nápravy. Předpokládám že by ke kmitání mělo dojít i u uzamčených náprav bez zapnuté elektroniky (tedy také jen kola roztočená rukou)

Vzhledem k tomu, že v mém případě není zapotřebí zapojená elektronika, aby se problém projevil, tak předpokládám že se jedná pouze o mechanickou vlastnost. Za sebe bych si typoval nevyváženost kol a vzhledem k jejich relativní hmotnosti bych si toto troufal diagnostikovat jako příčinu problému...

Napsal: 05.04.2012 16:28
od Dave
bowl píše:Ahoj,

taky se přidám, jelikož mám ten samý problém, ale na Venom Creeperu.

Navíc jsem zjistil, že se to u mne stává i při vypnutém napájení a odpojené baterce - tedy bez elektroniky. Zjistil jsem to tak, že jsem natočil kola do rejdu "přes servo" bez baterky a pak jsem rychle jednou rukou roztočil jedno kolo. Jelikož nemám u Venomu uzamčený diferák, druhé kolo se samozřejmě protáčelo na druhou stranu a náprava se silně rozkmitala ve směru osy uložení tlumičů..
Nepředstavujte si nejaké nepatrné vibrace, které se u modelu tohoto typu samozřejmě neřeší. V mém případě jde ale o tak silné vibrace, že pokud položím auto "vzhůru nohama" a roztočím kola rukou silněji, tak je auto schopné po stole opravdu HODNĚ poskakovat. A to ani nemluvě o situaci, kdy zapojím baterku, otočím na vysílačce kola do rejdu a dám plnej plyn...

Když jsou kola v ose vozidla (tedy nejsou natočena do rejdu), tak se problém neprojeví!

Jedná se vlastně o jakési "křížení" nápravy v obou směrech v rychlé frekvenci - do ustálení stavu, nebo do poklesu otáček oněch roztočených kol.

U uzamčených náprav axialu by to šlo také celkem snadno zjistit jednoduše odmontováním kardanu z nápravy. Předpokládám že by ke kmitání mělo dojít i u uzamčených náprav bez zapnuté elektroniky (tedy také jen kola roztočená rukou)

Vzhledem k tomu, že v mém případě není zapotřebí zapojená elektronika, aby se problém projevil, tak předpokládám že se jedná pouze o mechanickou vlastnost. Za sebe bych si typoval nevyváženost kol a vzhledem k jejich relativní hmotnosti bych si toto troufal diagnostikovat jako příčinu problému...


U venoma se mi to stávalo taky, poloosy to prostě nedokážou takhle zatočit. V jedné poloze dovolí kolu zatočit víc, ale jakmile se pootočí tak se kolo snaží vrátit do roviny.

Napsal: 05.04.2012 20:37
od KKA
Diky za rady panove :-)

Testoval jsem to rucne a tam problem neni, pohyb krasne plynulej, bez nejmensiho skubnuti. Takze to fakt bude to servo, baterka, nebo nestaci ten regulator. Jelikoz mam ale objednany zrovna servo a baterku, tak doufam ze to bude neco z toho, ten regl by nemel mit problem to utahnout kdyz nic jinyho tam nemam ne??

Napsal: 05.04.2012 20:56
od salvatore
Ten régl má BEC 3A - to by mělo bejt v pohodě. Trošku těžký to takhle řešit od stolu, to by se muselo vidět...

Napsal: 05.04.2012 21:25
od BrAtKo
Nuz ja viem ze sa to nezda ale mne sa auto divne chovalo a problem bol vo vysielaci. Tak skus aj to vylucit.