Stránka 3 z 7

Re: Hilux HighLift

Napsal: 06.12.2012 10:18
od milan008
To že jsou linky do kříže je naprosto běžná věc u čtyřlinku na rozdíl od třílinku, ale kružnice které linky opisují, musí zákonitě způsobovat, že se náprava bude mít snahu protáčet kolem podélné osy, to je prostě geometrie.

Re: Hilux HighLift

Napsal: 06.12.2012 15:42
od Sisma
No teda teď jste mě krapet zaskočili, měl jsem z toho takovou radost, jak jsem to dobře sesmolil a jak to bude pěkně chodit a ono asi prd, nebo co.. Nechal jsem se inspirovat Sprochou, kterej má od Slicka stejný pálený díly a uchycení linků má skoro stejně jako já a prej mu to funguje dobře.. Jedinej rozdíl je, že já jsem zadní kloubky spodních linků uchytil zevnitř nosníků, aby ten kříž mezi linkama byl větší.. Tak nevim, asi budu muset znova prolejzat net a hledat teorii linků a pak to celý předělat...
:-(

Re: Hilux HighLift

Napsal: 06.12.2012 15:57
od Leprasol
Hele projeď to a uvidíš...třeba to bude OK...když ne, předěláš, projedeš a uvidíš...třeba to pak bude OK...když ne,.....
Líbí se mi, že někdo má s HLkama trpělivost.

Re: Hilux HighLift

Napsal: 06.12.2012 17:58
od milan008
Hele, já ti nechci kazit radost, ale HL jsem měl už před čtyřma rokama a to byly předělávky na čtyřlink teprve v počátcích, nazlobil jsem se s tím až až, doma na stole i na koberci všechno fungovalo, ale v terénu to bylo nepoužitelné, předělával jsem to asi pětkrát. Ráno ti pošlu odkaz na dobré stránky o čtyřlinku, mám je na PC v práci. V podstatě jde o to, že ty linky by měly být souběžné, ideální je když se sbíhají v nekonečnu, myslím tím směrem od nápravy k šasi, když se sbíhají hodně, má náprava tendeci se protáčet vrchem k šasi, když se rozbíhají, to je tvůj případ, bude se náprava protáčet vrchem od šasi. Záleží jak s tím chceš jezdit, jestli to budeš provozovat po hrbolaté lesní cestě, tak nic nepoznáš a vše bude v pořádku, v těžkém terénu ovšem to bude zlobit. Vyzkoušej a uvidíš. ;-)

Re: Hilux HighLift

Napsal: 06.12.2012 19:15
od mara126
muj názor je předělat to,jen to prohoď,tak jak máš vrchní udělej spodní a naopak

Re: Hilux HighLift

Napsal: 06.12.2012 19:28
od Sisma
Milan: Díky, za každou pomoc. Jsem rád, když je někdo aktivní a když o daném problémů něco ví, nebo má zkušenosti, tak pomůže..
No jestli myslíš tyhle vzdálenosti, tak to by snad mělo být ok, přední i zadní uchycení linků je snad tak nějak stejný. Z tý první fotky linků to hodně zkresluje díky tomu kříži a úhlu focení, ale jinak by to mohlo být ok.
Obrázek
Myslel jsem, že to mam špatně z toho vrchního pohledu, to obrácené křížení. Na tom by snad tolik záležet nemělo, jde tam jen o udržení nápravy rovně. Já čerpal z http://www.thedirtforum.com/4link.htm , tam ale o tom kříži a směrech linků vůči podélné ose nic neni. Jinak odkaz určitě pošli rád se vzdělám..
Leprasol:No jo, tak trpělivost by byla, rád si spoustu věcí udělám sám a vylepšim. Jen trialovou šestikolu jsem komplet předělával snad pětkrát, než jsem byl spokojenej.. Na ccčku jsem taky vytek mraky hodin práce, abych to pak stejně znova předělal..
;-)

Re: Hilux HighLift

Napsal: 07.12.2012 12:43
od milan008
No, máš pravdu, zmátla mne ta fotka, asi to máš dobré :OK:
Tady je to slíbené povídání:
http://www.rccrawler.com/forum/general- ... -tech.html

Re: Hilux HighLift

Napsal: 30.12.2012 8:40
od Slick7
Sisma napsal: Nějak jsem to udělal, ale nefunguje to tak, jak bych si představoval. Při propružení k jedné straně jdou nápravy jednou stranou k sobě a jednou od sebe. Ale co mě trápí víc, tak že když se s tím rozjedu, tak se celý auto kroutí do strany a pravý přední roh jde nahoru. Nevíš, co by mohlo být špatně??

Říkám tomuhle neduhu aut "kachní syndrom". Je to tím, že kardany, které přenášejí točivý moment z rámu vozu (motor, převodovka, rozvodovka) na nápravy se otáčejí stejným směrem a pokud jsou nápravy k rámu měkce uloženy, aby měly vůči sobě co největší křížení, je dílo dokonáno. Kdyby se otáčely proti sobě, byla by tato stranová síla eliminována, ale toto technické řešení se nepoužívá. Pokud tedy chceš tento neduh trochu eliminovat, musíš použít buď torzní tyče, nebo tužší pružení. Tento neduh vynikne, i když třeba přijedeš s autem k překážce a obě přední kola se o ni zablokují. Pokud pomalu zvyšuješ sílu na motor (přidáváš plyn) tak uvidíš, jak má auto tendenci se naklánět na jednu stranu a na druhé naopak jde nahoru.

Pokud chcete auto, které má maximální možné křížení náprav vůči sobě, například až 90°, jsou nejlepší pevné nápravy s vlastním motorem, například Clod Buster.

Re: Hilux HighLift

Napsal: 30.12.2012 9:38
od Leprasol
Englicky se týdle věci říká torque twist a na rccrawler.com se to dost řeší. Myslim, že když tam strávíš nějakej čas, určitě najdeš něco, co by ti pomohlo.

Re: Hilux HighLift

Napsal: 30.12.2012 10:51
od milan008
Tak třeba Losi to na malých modelech řeší jednou tvrdší pružinou, pak se to trochu zlepší, samozřejmě směrem dopředu, dozadu je to naopak horší.

Re: Hilux HighLift

Napsal: 23.03.2013 21:50
od Sisma
Tak po delší době zase oživení vlákna. Času moc nebylo, ale něco se povedlo. Většinou jsem trávil čas na linkách. Nakonec jsem všechno předělal. Variantu soustružených linků z mosazi jsem opustil s obavou, že by to nemuselo být dost pevné. Udělal jsem to cestou závitovky a laminátové trubičky. Výsledkem je něco, co už funguje daleko lépe, nápravy už nepochodujou a první testy v terénu jsou uspokojivé.
Obrázek
Jen na přední nápravě byl trochu problém, kulové čepy překážely táhlu od zatáčení, takže jsem musel Cčka pro uchycení poměrně dost ohnout. S tim asi Slick nepočítal, že by se linky uchytily obráceně. Je to teda malinko jinak vepředu a jinak vzadu, ale je to teď ok.

Re: Hilux HighLift

Napsal: 24.03.2013 20:35
od Sisma
Podvozek je v základu už funkční a hotov, chybí už jen nějaká ta výztuha rámu, uchycení kastle na nějaká podpora a prostor pro elektroniku. Přesunul jsem se teda ke kastli. Nejdřív jsem musel přizpůsobit a dobrousit hardtop. Povedlo se a tak jsem chtěl obrousit plochy, které přijdou lepit. Chtěl jsem to původně lakovat všechno odděleně, ale vzhledem k tomu, že chci nějaké šrouby zakrýt, tak jsem se rozhodl celou kastli slepit a sešroubovat a lakovat vcelku.
Když jsem teda obrousil kontaktní plochy pro lepení, chtěl jsem je odmastit šestitisícovkou a koukám, ona jde barva kolem dolu. Tak to všechno musí dolu. Bojim se, že by další lak mohl kvůli tomuhle jít do kopru.
Obrázek
Už se to hezky rýsuje, bohužel teď přijde to nejhorší a to opravit všechny škrábance a probrusy, které tam vytvořil minulý majitel auta. :-(
Obrázek

Re: Hilux HighLift

Napsal: 27.03.2013 16:49
od Jindrakt
Máš to moc vysoko.
Brzy odejdou kardany :-(

Re: Hilux HighLift

Napsal: 28.03.2013 18:03
od Sisma
;-) To je dobře, stejně tam půjdou nějaké jiné. Tyhle kardany to maj prakticky za sebou, jsou tam jen na první testy podvozku a zprovoznění. Pak půjdou asi notyra.. Až tak moc vysoko to neni, spíš jen zkresluje fotka a hlavně to půjde ještě krapet dolu až se to zatíží. Budu pak ladit ještě pružiny podle konečné váhy, což bude ještě min půl kila navíc k tomu, to tam teď je. Teď jsou tlumiče prakticky na svojí max dráze vysunuté..
Jinak ten kloub když je kvalitní, tak by měl bez problémů zvládat přenášet přes 35 stupňů a to ani tady nebude..

Re: Hilux HighLift

Napsal: 03.04.2013 12:26
od peterrc
pěkný to je,těšim se až to bude v barvě
jen mi nejde do hlavy to že jsi zvedl převodovku a ten držák těch linků je v tý úrovni kde převodovka končí normálně bez zvednutí