Uživatelský avatar
jancernik
Častý přispěvatel
Příspěvky: 709
Registrován: 07.01.2012 0:00
Bydliště: LIBEREC

Re: Drift

Vigo ty seš jak nevěřící Tomáš. :D
Nemá smysl cpát do TTčka CSko. Přirovnal bych to k tomu, jako kdybys chtěl do Trabanta nacpat motor z Ferrari. Nacpeš ho tam, ale stejně to bude nepoužitelný a dost obtížně říditelný.

S CSkem už potřebuješ plně nastavitelnej podvozek. Takže kompletní geometrii, odklony, kvalitní tlumiče, možnost udělat dopředu "houpačku". Ale HLAVNĚ REJD.

Zcela na rovinu ti řeknu jedno. I když to bude znít hnusně. Vykašli se na TTčko, necpi do něj prachy a ani úsilí. Zkus se svézt s podvozkem určeným pro drift a pak procitněš. Už sem takhle přivedl k driftu pár lidí co se snažili driftovat s různejma plasťákama (např. Balů) a troufnu si říct že 99% driftařů mi dá za pravdu.

Nevim co stojí TTčko (tipju kolem 4tis), ale Yokomo DIB RS je za 5200,- a i když je to lpast, tak je to o několik tříd lepší základ pro drift, než TTčko.
Jak se naskytne možnost do něčeho nacpat nějakej brutální pohon, tak to tam prostě nacpu, ať se děje co se děje. Prej sem schopnej nacpat krávu do králíka :D
Uživatelský avatar
Alindur
Uživatel
Příspěvky: 214
Registrován: 09.01.2011 0:00
Bydliště: Liberec

Re: Drift

Ty sám jsi začínal na TTčku a když sis zkusil lehce upravený TB03 tak se v tobě spustila šílenost :D ;) A to že Honza měl v tom TTčku hodně peněz a stejně je to krám zk..j .
Uživatelský avatar
swab
Častý přispěvatel
Příspěvky: 781
Registrován: 30.10.2011 0:00
Bydliště: P-9 Střížkov

Re: Drift

tady je to jak na FB v modelmanii :-D

no TT mam nekolik kazdy na neco jinyho i na drift se tu naky najde mam v nem taky CSko a neco malo poladeny a vim ze to neni nic extra ale taky stim nechci lovit pohary a na vyblbnuti s kamosem mi to staci :-D kdybych chtel jezdit porad a jiny kategorii se nevenoval vic je jasny ze bych sel asi do jinyho podvozku ale rict ze TT stoji 4 tacy to me rosekalo Honzo :-D kdyby bylo za takovy prachy tak si koupim 2 klony yokoma :-D ale je jasne ze na zavodeni tedle podvozek urcite neni a pokud se tomu clovek chce venovat naplno asi bych to videl jak rika Honza nekam zajit osahat si neco lepsiho pokud nekdo puci a rovnou zacit s necim lepsim, TT je jen pro blbnuti bokem pred barakem a je jinak fakt ze pokud se v tom nechces vrtat Vigo zavri diferaky a drz se powerslidu ve stylu 50:50 ;-)
CC-01 Mitsubishi Pajero
MST/CMX Scale Avia A21F
Yokomo YD-4 MR BMW E30 Touring
TT-01/Long Ford F-350 Super Duty
Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 05.12.2009 0:00

Re: Drift

Pánové, já nepochybuji o tom že máte pravdu, tak už toho prosím nechte. Auto je doma, s kastlí, která se mi líbí stálo 2800Kč včetně DPH, je to verze D tj ložiska, olejové tlumiče, nějaká zpevnění, nastavitelný záklon. Dvojka má proti 01 lépe řešené řízení a měla by být možná i úprava rejdu. Těch pár drobností nutných k nastavení jsem už koupil a stály relativně pár korun. Do 4000 se vejdu i s CS, podotýkám že s motorem (sice jen tuned plechovka s chladičem) a kastlí. Časem to kdyžtak nechám dětem a dám na to rally kola. Závodní ambice nemám, chci něco na vyblbnutí. Nikomu neberu, že je to shit, ale nekažte mi radost a nechte mě se spálit, někdy je zábava i to hledání slepých uliček...

V sobotu se prý koná něco v Rokycanech, nemá někdo více informací, že by\ch se tam s dětma zastavil podívat, jak se to vlastně jezdí?

Díky
Vigo :)
Uživatelský avatar
jancernik
Častý přispěvatel
Příspěvky: 709
Registrován: 07.01.2012 0:00
Bydliště: LIBEREC

Re: Drift

Alindur píše:Ty sám jsi začínal na TTčku a když sis zkusil lehce upravený TB03 tak se v tobě spustila šílenost :D ;) A to že Honza měl v tom TTčku hodně peněz a stejně je to krám zk..j .


Právě proto mám takovej názor. Začínal sem s TTčke, nacpal do něj prachy, snažil se jak to šlo a stejně to bylo k ničemu. Jenže já měl nevýhodu, že driftařů bylo málo a nebyl kdo by poradil. Dneska je spousty možností jak a kde získat informace a rady. Ale spíš jde o to, jestli má smysl někomu radit, když se to stejně skoro otočí proti tobě :D


Jinak Swabe samzřejmě se ti omlouvám že sem odhadl cenu TTčka na 4tis. Vzhledem k tomu, že jsem ho kupoval asi před 7 lety, a mám na něj takový názor jaký jsem napsal, tak tenhle podvozek nesleduju a proto jsem napsal "tipuju".
Jak se naskytne možnost do něčeho nacpat nějakej brutální pohon, tak to tam prostě nacpu, ať se děje co se děje. Prej sem schopnej nacpat krávu do králíka :D
Uživatelský avatar
Balu
Píšu hodně
Příspěvky: 1629
Registrován: 22.01.2012 0:00
Bydliště: Přerov

Re: Drift

Do rokycan jede půl republiky,tak se přiď podívat.

https://www.facebook.com/events/3414129 ... l_activity
Ford Bronco 1967 "Dědek" Home made šasi
Ford bronco 1973-Špenát EVO III Home made šasi
Toyota FJ 40 Home made šasi long zúžené nápravy Axial
Mitsubishi Pajero CC-by Mrak v plným tuningu
Xray T3 drift
Hpi Blitz
http://balu67.rajce.idnes.cz/
SlashKO
Uživatel
Příspěvky: 109
Registrován: 04.03.2012 0:00
Bydliště: Mohelnice/Hanušovice

Re: Drift

Honzo a tak by bys doporucil na zacateky blbnuti a pro srandu treba zavod co?
Tu sakuru, nebo nejaky olitany yokomo? Xray uz asi ne ze?
Uživatelský avatar
Čefa66
Častý přispěvatel
Příspěvky: 544
Registrován: 08.01.2012 0:00
Bydliště: Brno

Re: Drift

Napíšu svůj názor jo. Jeďte se podívat na nějaké závody nebo předváděcí akce (MODELHOBBY, PRO DÍTĚ, VELETRH HRAČEK)jezdí tam velmi ochotní a poměrně výřeční driftaři, ptejte se, zkoušejte co Vám kdo půjčí a kupte si co je Vám doporučováno. V opačném případě si koupíte třeba něco co nefunguje nebo nepůjde nastavit a pokud nebudete mít po ruce driftera, který poradí tak Vás přestane laborování po čase bavit a dáte auto do krabice, nebo na něj nazujete rally kola a dáte to dětem na hraní. Z pěti dnů MODELHOBBY jsem strávil 3,5 na dráze od rána do večera a s pomocí kluků se auto nastavil, že jsem z toho učurával, od té doby se vozím a mám trochu přehled co a jak nastavit.

Sakura i Yokomo má podvozek na drift tak nejspíš jo :-) - Xray asi jen v úpravě MECA a určitě CS, protože jinak budeš jezdit téměř sám 50/50 když už i Balů končí a jde na CS. Já jako začátečník jsem zvedl CS na 1,88 a dnes na treninku na hladkém kluzkém betonu BOMBÁÁÁ.

A poměrně pozorně bych četl/poslouchal rady "jancernik"a , on toho moc nenajezdí :-D, ale něco o tom ví (jen si uprav plyn podle sebe-Honza to valí na plný gule).Jura.
Trial, Drift, Silnice, Terén
Uživatelský avatar
Woyta
Píšu hodně
Příspěvky: 1062
Registrován: 06.11.2013 21:28
Bydliště: Hořice

Re: Drift

Jestli to chces jen zkusit, tak zkus tohle nastaveni.

Moje auto je zastarale Yokomo MR4TC SD neboli klasika s hrideli je stale 50/50 bez difu.
Moje oblibene nastaveni odklony cca 1-2st vic smysl, nema protoze za chvili mam kola na asfaltu stejne zbrousena do roviny. :mrgreen:
Sbihavost vpredu 0, vzadu 1-2st.
Vpredu lehce tvrdsi pruziny s olejem 800. Vzatu o neco mekci pruziny a olej 600.
No a pohani to krapek silnejsi Ezrun 9t 4300kv. Ezrun 13,5T 3000kv mi uz prisel moc hodnej. :twisted:


Jak jsem zminoval to TT01 tak tam se vice mene resila jen sbihavost vpredu a predepnuti prednich pruzin stahovaci paskou. Diferaky byli zalepene oba.

Co jsem koukal, tak svet uz upousti i CS a prechazi na RWD.
Coz me dost laka. Takze ted jsem si objednal par dilu na jina RC a zkusim si pohrat s autem co mam na nahradni dily.
Tohle me strasne laka postavit neco podobneho.
[youtube]4ZXc2oL1zZo[/youtube]
Uživatelský avatar
jancernik
Častý přispěvatel
Příspěvky: 709
Registrován: 07.01.2012 0:00
Bydliště: LIBEREC

Re: Drift

SlashKo: no jsou dva směry kterýma se jde ubírat. Buď chceš jít na závody a nebo "jen tak blbnout". Oboje má svoje úskalí.
Píše mi spousta lidí o radu. A skoro všichni se bojí investovat peníze a trochu se bojí přijít na závody.
Co se týče závodů, tak přiznávám, že to poslední dobou začíná být trochu o penězích. Ale to je v každém odvětví závodů. Okruhy taky člověk nepujde jezdit s nějakym plasťákem. Taky si člověk musí pořídit Xraye nebo VBC. Ale co si budem nalhávat, tak na závodch v driftu se o první místa pere jen pár lidí, po maj natrénovaný ruce a špičkové podvozky kde se cena pohybuje ke 30tis za komplet. Ale to samozřejmě není důvod proč nejet na závody. Jde o tu zábavu. Tohle můžou potvrdit zdejší kluci co mají ode mě podvozky a přišli na závody taky poprvé. Nikdo se nikomu nesmál, každej poradil, byla zábava atd. Na závody jezdí sposta lidí co nemaj šanci dostat se na "bednu", ale jsou tam kvuli té zábavě.
Ale bohužel i ta zábava končí, když člověk přijede na závody s low-end podvozkem a najednou pozná ten propastnej rozdíl, když mu někdo pujčí nějakej opravdu driftovej podvozek. Najednou narazí na hranice podvozku a nedostatečné možnosti nastavení.

Takže pokud chce člověk jezdit na závody a trochu potrápit soupeře, tak prostě musí trochu zainvestovat. Momentálně nejvíc v kurzu jsou Yokoma DIB a DPM a nebo podvozky MST. Pak vynikající podvozky jsou buď kompletní nebo konverzní sady od Eagle. Sakura 3D a nebo Eagle TEH-16fm (oba motory před přední nápravou) jsou taky dobrý podvozky, jen trošičku ten koncept předomotoru ustupuje. Díky tomu že se hodně začíná prosazovat japonskej styl Korogaši, tak se ubírá trend cpát váhu co nejvíc dozadu aby se tenhle styl dal praktikovat. Díky tomu i ustupuje převod 50/50.

No a pokud chce člověk jen tak blbnout na parkovišti, tak si samozřejmě může koupit co chce. Ale vzhledem k tomu, že Yokomo udělalo plastovou verzi DIB RS, která stojí 5000,- tak mi tohle připadá jako momentálně nejlepší varianta na takové to domácí driftování, kde se člověk po pár hodinách trénování nemusí bát přijet zkusit závodit. Pak mi připadá rozumná volba nějakej jetej Xray, VDF, nebo OTA31. To jsou podvozky, které bezproblému dávaj 50/50 a i slabší CS. Na nějaký větší CS se musí trochu poupravit. Ale pořád nabízejí 100% možností nastavní podvozku ve všech směrech, kvalitu, min. vůle atd. A to je pro to aby to pobře driftovalo nejdůležitější.
No a co si budem nalhávat, tak jezdit po parkovišti ve dvou lidech, tak nebaví nikoho pořád. A sem si 100% jistej, že kdo jednou přijel na driftový závody, nebo třeba Modelhobby a poznal jaká je tam nálada, jaký jsou lidi a jak to všechno funguje, tak nikdo nikdy neřkl, že končí, že ho to nebaví nebo tak něco. Každýho to většinou nakoplo ještě víc. Co pánové Balů a Čéfa? :mrgreen: :mrgreen:


Jinak jak tu padlo i RWD. Tak v japonsku se to hodně rozmáhá, ale to samý bylo i s CSkem. Jsme tak 2 roky pozadu. Když sme jezdili 50/50, tak japka už dřeli CSka a my na to čuměli jak husy do flašky. Tak se pořád zkoušelo a vymejšlelo, prohlíželi sme fotky, překládali v gůglu rozsypanej čaj aby sme to dali taky. No trvalo to tak dvě sezony a CS je u nás naprosto automatický. A to samý s RWD. Japka to jezděj normálně a u nás se to teprve rodí. Loni jsme byli asi tři v republice kteří sme měli RWD, dokázali sme to poladit aby to opravdu fungovalo, ale nebylo si s kým zajezdit. Čtyřkolka v RWD si sice zabetlí, ale s obtížema. Tak to někdo prodal, já osobně sem to zase předělal na CSko a čekáme až bude víc lidí, aby se třeba na závodech mohla udělat kategorie RWD, třeba i jen pro 6 aut. Ale tak doba přijde 8) , já tomu dávám ještě tak rok dva.
Jak se naskytne možnost do něčeho nacpat nějakej brutální pohon, tak to tam prostě nacpu, ať se děje co se děje. Prej sem schopnej nacpat krávu do králíka :D
Uživatelský avatar
Čefa66
Častý přispěvatel
Příspěvky: 544
Registrován: 08.01.2012 0:00
Bydliště: Brno

Re: Drift

AMEN !
Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 05.12.2009 0:00

Re: Drift

Ahoj,

Na ten zadek používáte pomoc elektroniky a nebo jen rukama?

Díky
Vigo
Uživatelský avatar
Balu
Píšu hodně
Příspěvky: 1629
Registrován: 22.01.2012 0:00
Bydliště: Přerov

Re: Drift

Vyčerpávající ,ještě nevím jestli jsi tu psal o Webu,na kterým pracuješ a kde budou veškerý informace o všem co se týče rc driftu.
Ford Bronco 1967 "Dědek" Home made šasi
Ford bronco 1973-Špenát EVO III Home made šasi
Toyota FJ 40 Home made šasi long zúžené nápravy Axial
Mitsubishi Pajero CC-by Mrak v plným tuningu
Xray T3 drift
Hpi Blitz
http://balu67.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
jancernik
Častý přispěvatel
Příspěvky: 709
Registrován: 07.01.2012 0:00
Bydliště: LIBEREC

Re: Drift

Vigo: na RWD je povoleno použití gyra. Ale muj názor je, že gyro je pro děti. Dá se to i normálně rukama. 8)

Jinak jstli uvažuješ o přestavbě na RWD, tak to chce se nejdřív naučit s CSkem. U RWD je mnohem náročnější nastavování.
Jak se naskytne možnost do něčeho nacpat nějakej brutální pohon, tak to tam prostě nacpu, ať se děje co se děje. Prej sem schopnej nacpat krávu do králíka :D
Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 05.12.2009 0:00

Re: Drift

No spíš mě to zajímalo, ještě jsem neřídil ani 50:50 :)

Díky

Zpět na „Onroad, Drift a Rally“