Stránka 1 z 3

Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

Napsal: 13.04.2013 23:21
od Flare
Přátelé, mám záludnou otázku, která v sobě kombinuje nedostupnost informací s naopak obrovským výběrem v sortimentu:

- potřebuji dosáhnout extrémně vysoký točivý moment a nahradit existující motor Speed 600 ECO (má maximum 11.000 otáček ale neznámý počet závitů)

Cílem je vyměnit regulátor a dát střídavý motor.

- nutné je dosáhnout velkou sílu už tak od 1/3 maximálních otáček
- cena není důležitá
- pohon obstarává 2S lipolka
- nejsou pro mě důležité složité funkce jako brzda a pod., pohon auta je přes šneky
- model má 7-8kg

Otázka:

máte někdo tip/zkušenost se silným střídavým motorem a reglem (značka, model), který by obstaral výše uvedené? maxímální otáčky můžou být klidně i vyšší (15-18.000) ale zásadní je síla někde okolo těch 5-8.000 otáček na které je auto převodované. Zásadní je jemný a necukavý náběh výkonu (brát senzorový nebo bez?)

Díky

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

Napsal: 14.04.2013 7:36
od PetrH
Já mám dobrou zkušenost s kombem od Castle Creations Mamba Monster a motor Flux Tork.
Jezdil jsem to v osmině truggy a ty hle vlastnosti, co píšeš to určitě mělo, ale používal jsem tam 4S baterku.
Je to bezsenzorový kombo. Ale bacha motor bude asi citlivější na vodu než naše plechovky.

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

Napsal: 14.04.2013 7:48
od rakpavel
Hledal jsem dobrý střídák dost dlouho, měl jsem téměř stejné požadavky. ještě k tomu totální brzdu. Jediné co tomu odpovídá je stejnosměr pohony-a-regulatory-f21/holmes-hobbies-combo-t9327.html . Včera jsme ho prvně testnul v Drábkách a musím říct, že na výbornou. 4 hodiny jízdy, motor 25 T se světly, občas zvukový modul na 4000mAh a ještě jsem nevycucnul vše. Rozjezdy oproti Goat Novak 3S a Mambě PRO neporovnatelně plynulejší. Nastavitelný přes castlelink. Combo vyvinuté speciálně pro crawling. Umí až 6S, BEC 5A/6V. Ruční brzda - kolama neotočíš ani když zabereš rukou. Mám variantu zalitou do pryskyřice, takže totál vodotěsný. Jediná nevýhoda je cena, ale to jsi psal, že Tě nezajímá. Co víc si přát?!

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

Napsal: 14.04.2013 9:03
od salvatore
Tome bezsenzor na trial je total nesmysl. Co je za problém se Speedem?

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

Napsal: 14.04.2013 9:07
od rakpavel
Jardo, myslel jsme si také. Vezmu Ti ukázat jak se pohybuje ten Holmes, naprosto nechápu.....

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

Napsal: 14.04.2013 9:48
od mara126
hele a co nějakou oběžku, ta má sílu taky dost odspodu

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

Napsal: 14.04.2013 12:01
od eos
PetrH píše: ..motor bude asi citlivější na vodu..

Prosím Tě můžeš to nějak blíže rozvést? Konkrétní vlastní zkušenost, nějaký důvěryhodný zdroj..
Dost mě to zajímá, ale doposud jsem všude narážel prakticky výhradně jen na "drby z pavlače" od lidí, co jsou ve skutečnosti úplně mimo mísu.

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

Napsal: 14.04.2013 13:49
od sWiNe
No tak nějak se odjakživa říká, že střídavky jsou na vodu náchylné, ale možná jsou to fakt drby z pavlače. Já v tom nejsu odborník, rád se nechám poučit. Ale zrovna Frenky teď koupil do auta senzorové LRPčko a po půl dne ježdění částečně i ve sněhu už mu to házelo chybu na senzorech prý kvůli vlhkosti ...

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

Napsal: 14.04.2013 14:30
od Pajik_CZ
střídavky jsou náchylné na vodu, pokud je kombo senzorové. Voda na senzoru = možnost kouřového efektu z reglu

bezsenzor nemá s vodou problém viz. http://www.youtube.com/watch?v=DKhZ0Frb ... g&index=28

motor EzRun 32T bez dodatečného těsnění , regl v utěsněné krabičce. problém nastal po zamotání se do drátu na dně při současném dovybití baterky :lol: Se mi to trošku sešlo najednou. Ale kombo vesele sloužilo ještě dlooooouho a mám ho někde v šuplíku... :)

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

Napsal: 14.04.2013 16:13
od Borik
http://www.mo-na-ko.net/php/portal/view ... hp?id=3491
Zřejmě dost pádný důkaz .... stačí si pustit to video.

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

Napsal: 14.04.2013 16:33
od Frenky
Ono potom jsem zjistil že mám urvaný senzorový kabel tak je možné že byl nalomený a zlobil chce to ještě vyzkoušet ale jinak zatím nejlepší motor tak uvidím

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

Napsal: 14.04.2013 18:03
od virtual
Flare píše:potřebuji dosáhnout extrémně vysoký točivý moment a nahradit existující motor Speed 600 ECO (má maximum 11.000 otáček ale neznámý počet závitů)
Cílem je vyměnit regulátor a dát střídavý motor.
máte někdo tip/zkušenost se silným střídavým motorem a reglem (značka, model), který by obstaral výše uvedené? maxímální otáčky můžou být klidně i vyšší (15-18.000) ale zásadní je síla někde okolo těch 5-8.000 otáček na které je auto převodované. Zásadní je jemný a necukavý náběh výkonu (brát senzorový nebo bez?)

Točivý moment má u stříďáku jiný průběh než SS motor, takže o ten se bát nemusíš. Potřebuješ senzorový motor s crawlingovým rotorem. Pokud neřešíš cenu tak třeba Tekin ROC412 (1800 nebo 2300kV) s reglem RS nebo RX8 bude zajímavá volba. Neznám ten Speed, ale myslím, že to bude znatelně silnější a rychlejší (ta 1800 má asi 13500 otáček při 7,4V). Do vody ale bez utěsnění nesmí!
http://www.teamtekin.com/roc412.html
Jsou pak i další možnosti, šetrnější k peněžence apod.


rakpavel píše:Hledal jsem dobrý střídák dost dlouho, měl jsem téměř stejné požadavky... Jediné co tomu odpovídá je stejnosměr ... Jediná nevýhoda je cena, ale to jsi psal, že Tě nezajímá.

Poněkud neurčitá odpověď. To kombo je bezpochyby jeden z nejlepších dostupných pohonů pro spoustu aplikací, ale pokud "je cílem dát střídavý motor", tak je to trochu divná rada... Cena je naopak proti stříďákům spíš výhodná a 27z motor zas není úplně řešení pro "extrémně vysoký točivý moment".

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

Napsal: 14.04.2013 18:15
od eos
Tak já to pro pořádek rozdělím na domněnky:
U senzorů se, myslím, vyhodnocuje signál Hallovy sondy, resp několika, podle počtu drátů v kabelu. Jednokanálové sondě stačí tři dráty, k rozlišení smyslu otáčení by teoreticky stačily i dvě sondy, ale nejspíš budou tři. To by bylo pět drátů, ale kabel jich má šest, takže myslím, že tam bude ještě něco, možná čidlo teploty. Na sondě se vyhodnocují hodně malé diference napětí, takže jakýkoli svod na vstupech elektroniky způsobí mišmaš, který by v konečném důsledku mohl vést k nelogickému chování měniče a případně až ke zničení něčeho. Sonda sama o sobě je v plastovém pouzdře a tudíš vodotěsná, Senzorové motory jsou většinou běžné inrunery v uzavřeném pouzdře, takže se nedá předpokládat nějaké podstatné ovlivnění magnetického pole kompletním zalitím vodou, pokud je to vůbec možné. Potud se zdá, že by stačila pečlivá izolace elektroniky, především konektorů senzorového kabelu.
A osobní zkušenosti:
Běžná letecká bezsenzorová oběžka pod vodou normálně funguje, viz Boříkův odkaz. Mám to ověřené na více kusech. Jen je třeba zajistit, aby i v neplánovaném prostředí pracovala v alespoň trochu rozumném provozním rozsahu otáček a kroutivého momentu. Ve vodě se sice samozřejmě nepřehřeje, ale AC regl je stavěný ohledně frekvence a časování na nějaký rozsah otáček a příslušného odběru a pokud se dostane úplně mimo, spolehlivě kapituluje, stejně, jako zblblej senzoráč.
Pod hladinou má ale, jak jsem zmínil, motor ideální chlazení, což v autě rozhodně neplatí. Takže se snadno může (některým z nás) nedejbože i stát, že motor, nažhavenej na "solidní sportovní provozní teplotu" vlítne do vody (někomu z nás třeba pod led, a tak.. 8)), což rozhodně nemají rády magnety. Švihnout to na plnej plyn s letadlem do rybníka jsem nezkoušel a doufám ani nikdy nebudu. Na druhou stranu už jsem viděl popraskaný magnety v motoru, kterej se expert pokusil rychle ochladit kelenem. Samozřejmě se naskýtá otázka, proč by neměly neodymový magnety ve stříďáku vydržet totéž, co ferity v běžné děravé plechovce.

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

Napsal: 14.04.2013 18:50
od Borik
To, co napsal eos, je velice důležité a velmi často podceňované - a to výkon na jednotku hmotnosti. Je třeba si uvědomit, že stříďák s relativně obrovským výkonem ( oproti zhruba stejně veliké plechovce ) má přece jenom velmi malou plochu svého povrchu a i když je účinnost stříďáku lepší než u plechovky, tak u těch menších a levnějších motorů to nebude až tak zásadní rozdíl. A z toho plyne ten velký problém s chlazením. I když by na auto stačil bohatě motor s hmotností 50g ( co do výkonu ), tak by se během chvilky přehřál a byl by konec. Proto je třeba počítat s motory, co mají přibližně stejnou ( nebo jen o něco menší ) hmotnost, než plechovka. I když budou mít výkon třeba přes kW, tak jedině tak se dá počítat s tím, že se uchladí.

Re: Náhrada Speed 600 ECO za stříďák

Napsal: 14.04.2013 19:19
od rakpavel
[quote="virtual"]

Nevím co je na tom neurčitého?! Psal jsem, že jsem také chtěl střídák se senzory kvůli plynulosti chodu, velkému rozsahu rychlosti, síle a spotřebě. Jen říkám, že toto vše splňuje i stejnosměr a ještě s výhodou vodotěsnosti a ruční brzdy. Proč pak dávat stříďák? Chtěl jsme tím říct, že je jiná alternativa než stříďák, aby jsi dosáhl kýženého efektu.