Stránka 2 z 3

Re: Baterky

Napsal: 29.01.2019 18:15
od Alda
Ahoj, pořád ještě řeším problém s délkou dojezdu na 2S baterie. Možná by to patří do sekce s regulátorem, ale zkusím to zde. Když dám do modelu baterku 2S 5000 mAh, doba jízdy je cca hodina, pak se model zpomalý jakoby na 20% výkon a regulátor bliká červeně. Předpokládal jsem, že došlo k vybití baterie a BEC odstavil regl, aby se baterka nezničila. V návodu je psáno, že BEC je nastaven na 6V, ale když baterii změřím, tak naměřím hodnotu něco okolo 7,3V. Nevíte někdo kde by mohl být problém?
A samozřejmně když baterku nabiji, tak nabitá hodnota je většinou okolo 2200 mAh, což u 5000 mAh baterky není moc velký vybití si myslím. Ale model dál nejede.

Re: Baterky

Napsal: 29.01.2019 18:48
od virtual
BEC napájí servo a přijímač. Baterku hlídá tzv. lipo cut off, ten hlídá, když napětí spadne pod zhruba 3,2V na článek. Je možné, že baterka je stará nebo špatná, a nebo je špatně nastavený regulátor.

Re: Baterky

Napsal: 29.01.2019 19:16
od widra1
Nezapomeň že ten régl to hlídá v zátěži a ty to měříš bez zátěže.
J.

Re: Baterky

Napsal: 29.01.2019 22:20
od Borik
Vypadá to na starou baterku, skoro těsně před smrtí - s velkým vnitřním odporem. Pokud je hodně měkká ( nedá vyšší proud ), tak sice může být nabitá, ale díky velkému vnitřnímu odporu při zátěži klesne napětí tak moc, že klesne pod hodnotu nastavenou regulátorem a ten tento stav vyhodnotí jako vybitá baterka a buď vypne, nebo podstatně omezí výkon ( podle nastavení regulátoru - toto by mohl být tvůj případ ). Jakmile velký odběr přestane, napětí opět vyskočí a baterka se tváří, že je v pořádku. Baterka tedy nebude ještě vybitá, ale nesnese vyšší zátěž. Třeba na světla by klidně mohla ještě plno dalších hodin pracovat ( světla mají obvykle malý výkon ), ale s odběrem motoru si baterka už neporadí.
Řešení je jedno jediné: poslat ji do baterkového nebe.

Re: Baterky

Napsal: 30.01.2019 7:19
od Alda
Díky moc za rady :wink: , je pravda, že s tím měřením to mi uniklo ohledně té zátěže.

Re: Baterky

Napsal: 14.02.2019 8:29
od lachim369
Chcem sa spytat mam lipo baterky zo stareho auta a chcel by som ich pouzit v trx4-ke

traxxas baterie uvadzaju hodnotu 25C, tie co mam maju 100C (no su po 50nabijaniach na preteky asi uz niekde inde)

moze sa snimi nieco poskodit?

dakujem

Re: Baterky

Napsal: 14.02.2019 8:32
od Borik
Pokud je počet článků shodný ( 2S ), tak nepoškodíš nic.

Re: Baterky

Napsal: 14.02.2019 10:26
od gecko-x
Borik píše:Pokud je počet článků shodný ( 2S ), tak nepoškodíš nic.

Trx4 umi i 3S :BYE:

Re: Baterky

Napsal: 14.02.2019 10:40
od Borik
3S je už víc nebezpečné napětí pro spálení BECu. Hlavně u těch tvrdých baterek hrozí i poškození regulátoru - když by byl hodně namáhaný třeba rychlým střídáním jízdy dopředu a dozadu.

Re: Baterky

Napsal: 15.02.2019 20:52
od lachim369
Borik píše:Pokud je počet článků shodný ( 2S ), tak nepoškodíš nic.
Ano su to 2S, to si ma celkom potesil lebo tym padom mam 4 baterky na jazdenie, len si poprerabam koncovky.

Re: Baterky

Napsal: 21.09.2023 13:22
od Defík777
Ahoj všichni, mám takový problém, že mám jeden trx4 s id konektorem a druhý trx4 se starym traxasackym konektorem (takže mam šest baterek se starym konektorem a jednu s id) a id nabijecka mi nechce nabijet a nechce se mi vrazet prachy do novy. Proto hledam, jak to vyřešit. Napadlo mě přepájet id konektor na ten stary, ale nevim jak by se to chovalo. Druhá varianta je: koupit redukci z id (samice) na stary trx a balanční (oba samce), ale nemůžu to nikde v obchodech najít. Proto se tady ptám, jestli jste to někdo taky nezažil, nebo nemáte jiný nápad... Díky všem za pomoc

Re: Baterky

Napsal: 22.09.2023 11:30
od Mirda
Nevím jestli úplně poradím, s ID jsem se setkal jen jednou, ale není to jen konektor s integrovaným balančním kabelem? jako že se všechny 3 kabely (v případě 2s baterie) zapojí pomocí jednoho konektoru?
Pokud to tak je tak si myslím, že by neměl být problém si vyrobit redukci. Já teda používám baterie kde je balanční konektor zvlášť a není to nějaký exttra opruz na používání. :)

Nabíječku na ID jsem měl v ruce taky jednou, ale měla zdířku pro připojení baterie s externím balančním konektorem jako je tady na obrázku napravo.
Obrázek

Re: Baterky

Napsal: 04.10.2023 8:53
od Defík777
Nad výrobou jsem taky přemýšlel, ale moje id baterka má jen jeden balanční kablík, tak si moc nedokážu představit jak to funguje a jak bych to do nabijecky zapojoval.

Jinak mám id baterku s integrovanym balancakem v nabijecim konektoru, viz obr.
Obrázek

Re: Baterky

Napsal: 08.10.2023 7:36
od Mirda
No pokud máš 2s baterii tak máš jeden tlustý nabíjecí kabel červený, jeden tlustý nabíjecí černý ( plus a minus) a pak balancni konektor kde je zase plus, minus a balanc a ty jsou všechny 3 tenké.

Nebo není to co hledáš tohle?
https://www.mz-racing.net/40061-nabijec ... 2s-p141927
Díky tomu by měla jít nabijet ID baterka i z normální neID nabíječky.

Re: Baterky

Napsal: 08.10.2023 10:07
od Defík777
To je právě ten problém. Mám 2s, mám dva tlusté nabíjecí + a - , ale tenký balanční mám jen jeden černý... to mě na tom mate.